|
Auteur |
Bericht |
crossblok
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 07 jan 2009 17:21 Onderwerp: Bijstand ziet dit als werkweigering |
|
|
Ik kon 2 maand werken voor een bedrijf waar ik afgelopen zomer ook 3 weken heb gewerkt maar dan via het uitzendbureau.Nu dus voor dat bedrijf rechtstreeks.Het volgende is het geval na 1 dag kreeg ik het contract onder ogen en had een all-in loon van 10,14€ per uur.Ik vond dat te weinig en vroeg of dat 12,50€ kon worden.Volgens hun was daar geen ruimte voor kreeg ik de volgende dag te horen.En als ik niet accoord ging dan kwam er een ander geen discussie over mogelijk.Ik zei dat moet je zelf weten.Nu mocht ik de rest van de week wel blijven tot ze een ander hadden gevonden.Ik heb gezegd bel dan het uitzendbureau en dan werkt ik wel via hun (was beter geregeld voor mij ).Maar dat wilden ze niet.Vrijdags kwam er iemand van het uitzendbureau en die moest ik die dag inwerken en die zou dus mijn werk gaan doen.Nu het volgende,de bijstand ziet dit als werkweigering en gaan stappen ondernemen nu heb ik al meer last met ze gehad vorig jaar en hebben ze mijn uitkering gestopt (4maanden).Hier zou een hoorzitting van komen en 1 dag voor de zitting werden de beschuldigen ingetrokken en achterstallige uitkering werd alsnog betaaldMijn vraag is is het terecht dat de bijstand dit ziet als werkweigering en kunnen ze op basis hiervan mijn uitkering stop zetten of strafkorting toepassen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 07 jan 2009 20:01 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat heeft als een werkweigering te gelden. Op u rust te verplichting te werken. Als het salaris u niet aanstaat, maar hoger is dan uw uitkering, dan heeft het werk zeker te accepteren. (en is het inkomen lager dan de bijstand,dan nog dient u het te accepteren) |
|
|
|
 |
crossblok
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 07 jan 2009 21:58 Onderwerp: bijstand ziet dit als werkweigering |
|
|
Ok bedankt dan wacht ik maar af wat er gaat gebeuren,in ieder geval bedankt voor uw reactie |
|
|
|
 |
|