|
Auteur |
Bericht |
svanh
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 06 jan 2009 15:37 Onderwerp: opzegtermijn werk |
|
|
Hoi allemaal,
Eigenlijk heb ik mezelf even aangemeld om iets te kunnen vragen aan mensen die hierover misschien iets meer weten dan ik zelf weet.
Het zit namelijk zo vanaf half juli ben ik begonnen met mijn baan en na 4 maanden was het duidelijk dat ik het er totaal niet naar mijn zin had. Half november heb ik mijn baan opgezegd. In mijn jaarcontract staat dat het opzegtermijn 2 maanden is voor mij en voor mijn werkgever 4 maanden. Als je een contract tekent ga je ervan uit dat je het wel een jaar volhoudt dus 2 maanden opzegtermijn is dan ook redelijk. Nu word ik aan mijn opzegtermijn van 2 maanden gehouden terwijl ik er voor het opzeggen 4 maanden heb gewerkt dus 1/3 van mijn tijd dat ik daar straks gewerkt heb is opzegtermijn. Is hier nou tegen in te gaan of moet ik het maar uit zitten omdat dit in mijn contract staat? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 06 jan 2009 15:42 Onderwerp: |
|
|
De werkgever kan je aan de opzegtermijn houden. Alleen als er reden zou zijn om op staande voet ontslag te nemen, bijv. als je wordt bedreigd door de werkgever, dan kan dat zonder opzegtermijn. Dat is zeer waarschijnlijk niet het geval. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: do 08 jan 2009 14:12 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij mag je allang blij zijn dat je überhaupt tussentijds mag opzeggen. Als dat niet in je contract had gestaan, had je het hele jaar moeten volmaken. |
|
|
|
 |
|