Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...
Force justice ...
Verjaring bela...
Reliable Stati...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 06 jun 2025 8:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

wat als moeder paspoort weigert mee te geven??
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tussenwalenschip schreef:
Toch een commentaar.
Ik had niets anders verwacht,

In het geval dat je het misschien niet doorhebt: je post een bericht op een openbaar forum. Als je geen commentaar had gewild, had je je betoog misschien ergens anders moeten houden. Maar speciaal voor jou had ik niet inhoudelijk gereageerd, dus echt commentaar kan je het niet noemen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 13:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Neem je verlies.
Op dit openbare forum,en voel je niet uit de tent gelokt, want dat ben je dus wel.

Nogmaals fijne feestdagen. Idea
Joey26

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 13:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Rechthebbenden op partneralimentatie kunnen binnenkort aankloppen bij het Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen om hun ex-partner te dwingen de alimentatie te betalen. Het Bureau kan hen dan bijstaan om de partneralimentatie te innen. Verwacht wordt dat de nieuwe aanpak een oplossing biedt voor de 12.000 ex-partners die momenteel in de bijstand zitten, omdat zij geen alimentatie ontvangen.

Ben erg benieuwd....
Als je in de bijstand zit kun je gratis en voor niks een(of honderd) procedure(s) aanspannen. Wordt een beschikking dan niet uitgevoerd, stuur je op kosten van de betalende een deurwaarder, dit gaat in de regel sneller dan het LBIO....

Quote:
12.000 ex-partners zitten momenteel in de bijstand omdat ze geen alimentatie ontvangen.

Betekent dit dat als ze wél alimentatie zouden ontvangen buiten de sociale dienst zouden vallen?
Nou dan moet je wel behoorlijk betalen, dus heb je ook een boven modaal inkomen dus moet je ook alle procedure en advoaatkosten zelf betalen.....
Als betalingsplichtige ben je daar in de regel niet blij mee......

Ik zie het voordeel nog niet zo...

Daarbij zou ik wel eens willen weten hoeveel van die 12.000 stiekum samenwonen, zwart werken, te trots of te lui zijn om te werken etc.
Ik heb nu 12,5 jaar PA betaalt, ex in de bijstand "kan niet werken". Dit heeft ze 12,5 jaar volgehouden, nu de PA bijna eindigt....blijkt......dat ze ineens werk heeft !!!!!!!!!!!!
Hahahaha knap hè!
lindajoey

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2008 14:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste Allen,

Het is inmiddels een flinke discussie geworden, waar iedereen zijn eigen ervaringen heeft. Het is inderdaad niet zo simel dat waar 2 vechten, 2 schuld hebben.

Wij proberen al 3 jaar alles wat in onze macht ligt, om een normale omgang met de moeder te hebben. Dit maakt zij echter onmogelijk. We hebben al meerdere rechtszaken gehad, en zij heeft zelf geprobeerd het vaderschap te ontkennen. Hierin gaf zij aan dat hij toch niet de vader was, maar de broer van mijn vriend.

het zijn alleen maar wraaklustige acties van een vervelende ex. Dit zal waarschijnlijk nooit ophouden.

Wij gaan inderdaad met de auto, naar Italie. Na alle antwoorden weet ik niet meer zo goed wat ik zal doen. Hem wel meenemen, of wel een rechtszaak. Weet niet zo goed wat de consequenties zijn als ik hem zonder paspoort meeneem. aan Joey: ik snap heel goed je frustraties. Het komt veel overeen met wat wij tot nu toe hebben meegemaakt. sommige mensen denken er soms wel heel makkelijk over, maar dat is het zeer zeker niet.
Joey26

BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2008 16:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Linda Joey,
Dank voor jouw hand in de rug, dat is soms het enigste wat ons rest..
Mijn ex kreeg het klaar om mij van incest te beschuldigen, daarom kreeg ik mijn zoon ook maanden niet te zien. Pas toen ik er op stond dit professioneel te laten onderzoeken, haakte ze af...
Dit soort dingen blijven je hele leven bij en manipulatie met kinderen moest strafbaar zijn.

Als jullie met de auto op vakantie gaan, blijf ik bij mijn advies: Probeer schriftelijk toestemming te krijgen voor het paspoort van het kind.
Maak hier een copy van, neem vóór je vertrekt contact op met je advocaat als je het paspoort niet gekregen hebt en stuur deze eventueel een copy van de afwijzing als je die zou krijgen.
Check bij je reisverzekering of het kind verzekerd is en ga lekker op vakantie.
Laat je niet manipuleren, hoe moeilijk dat soms ook is, dat maakt je kapot en gaat van kwaad tot erger..

Sterkte

Joey26

Wink
klokluider

Leeftijd: 57
Geslacht: Man

BerichtGeplaatst: do 01 jan 2009 15:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als en indien je weet in welke situatie je zit moet je datgene doen wat het meest past bij de situatie.

het staat natuurlijk als een paal boven water dat ouders er alles aan doen om na een scheiding de zaken voor hun kinderen als ouders te regelen. Je eigen geschillen leg je hiervoor opzij. Natuurlijk besef ik dat dit vaker niet zo gaat dan wel dus volgt de volgende stap.

wat past het meest bij de situatie?

Het is al eerder geopperd maar het afgeven van een paspoort onder een last lijkt mij in deze ook niet een afdoende oplossing. Vervangende toestemming van de kantonrechter daarentegen is een prima middel. (dat zal nu de kinderrechter zijn)

het meenemen van een kind in afwijking van een eventuele omgangsregeling is onttrekking aan het ouderlijk gezag en is strafbaar en inmiddels ook al vervolgd. de HR heeft de duur voor dit strafbare feit al op 48 uur gelegd. Lagere rechters hanteren scherpere criteria.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2009 1:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

lindajoey schreef:
Na alle antwoorden weet ik niet meer zo goed wat ik zal doen. Hem wel meenemen, of wel een rechtszaak. Weet niet zo goed wat de consequenties zijn als ik hem zonder paspoort meeneem.

Misschien heb ik het gemist of ben ik het alweer vergeten, maar heb je het al gevraagd? Zo ja, heeft ze toen expliciet gezegd dat ze niet van plan is om jullie het paspoort mee te geven?

BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2009 11:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
het meenemen van een kind in afwijking van een eventuele omgangsregeling is onttrekking aan het ouderlijk gezag en is strafbaar

Klokkenluider:
Nergens heb ik tot nu toe gelezen dat in de omgangsregeling in deze kwestie iets is opgenomen dat het kind niet mee mag op vakantie naar het buitenland.
Ik hoop dat je met de quoate doelt op handelen tegen datgene als dit expliciet in een omgangsregeling was vastgelegd.
Want was het maar waar dat handelen in afwijking op een omgangsregeling strafbaar was, dan waren de gescheiden vaders in één klap af van de macht en de manipulatie van moeders met de kinderen in de omgangsregeling!!!
Is er een "normale" omgangsregeling dan dient deze ook uitgevoerd te worden conform de in de basis vastgelegde criteria b.v. om het weekend een weekend en de helft van de vakantie en feestdagen.
En dan staat daar altijd zo mooi bij "e.e.a. in goed overleg in het belang van het kind".
Vervolgens heeft de moeder álle macht om deze rechterlijke beslissing naast zich neer te leggen en de omgangsregeling geheel en al naar háár inzicht al of niet uit te voeren en dan vooral NIET in het belang van het kind maar .. nou ja vul dat zelf maar in.

Naar de (kinder)rechter stappen is de brave weg die de burger volgen "moet"?
Dit heb ik ook twee keer gedaan en beide keren wees de rechter de moeder er op dat "zij zich toch aan de afspraken moest houden en zeker nu het kind al weer enkele jaren ouder was, zich niet meer kon conformeren aan de omgangsregeling van een kleuter en dat zij de plicht had mee te groeien in de behoefte van het kind en vooral meer bezig moest zijn in het belang van het kind i.p.v. de frustraties naar haar ex.
Het weigeren van een paspoort mee te geven en het moedwillig dwarsbomen van mijn vakantieplannen mét het kind, werden ook door de rechter NIET geaccepteerd".
Dit handelen is toch ook in afwijking van de vastgelegde omgangsregeling !!!! strafbaar???? Kom op zeg, was het maar waar!
En dan denk je dat het goed komt?
Heel veel geld aan twee rechtszaken lichter was ik stomweg even ver.
Op eens is het kind "ziek" of heeft mevrouw zelf een vakantie gereserveerd "was een last minute" of de gemakkelijkste: "het paspoort kan ik nergens vinden!!! "

Zolang er in de omgangsregeling niets staat dat het kind niet mee mag/kan op vakantie naar het buitenland met de wettelijke vader is er niets aan de hand en is jouw standpunt alleen maar voor bangmakerij en het vullen van de zakken van advocaten en rechters.

De brave burger in deze adviseer ik vriendelijk te vragen naar het paspoort. Wordt dit geweigerd, dit melden aan zijn/haar advocaat vlak voor vertrek. Hier dan ook te melden wáár je heen gaat en wanneer je weer terug bent en dat het kind conform de omgangsregeling weer netjes ná die vakantie terug gaat naar moeder.
Als mede-gezaghebbende en verantwoordelijke ouder er wel voor zorgen dat je kind verzekerd is en dat moet normaliter géén probleem zijn.
Als mede-gezaghebbende heb je dan álles gedaan wat in jouw macht lag in het belang van het kind.

No problem, werkt perfect! Dit is de praktijk en niet de theorie!

Joey26
Joey26

BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2009 12:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lindajoey,

Als je niet voor een rechtszaak kiest dan nog een kleine tip:
Vraag pas een week of zes vóór dat jullie vertrekken om het paspoort, immers moet jullie standpunt zijn dat zij zich conformeert aan de omgangsregeling, dus meewerkt in het belang van het kind.

Ik kan me echt héél goed voorstellen dat je niet weet wat je moet doen en bang bent voor eventuele consequenties.
De enigste die ik me kan bedenken is dat de moeder ná jullie vakantie een procedure start omdat ze het niet eens is met de gang van zaken in geval jullie dus gaan zónder paspoort.
In dat geval zie ik alleen maar voordelen:
Je bent samen op vakantie geweest en verder heb je je netjes aan de omgangsregeling gehouden want het kind gaat volgens afspraak weer netjes terug naar de moeder.
Het enigste verschil is dat je niet in Nederland maar in Italië bent geweest.
Je hebt netjes gevraagd het paspoort mee te geven voor de betreffende vakantie, hebt (bij weigering) dit kenbaar gemaakt bij je advocaat en daar ook kenbaar gemaakt waar je heen gaat en wanneer je weer terug bent. Volledige openheid is zaken dus.
Het bloeden van de welbekende neus is dan voor jullie (jullie advocaat) de inzet. Naar eer en geweten hebben jullie gehandeld wat is nu eigenlijk het probleem???
Je mag dan toch ook verwachten dat een rechter de moeder zal vragen waar het hier om gaat en waarom ze dat paspoort gewoon niet meegegeven heeft....
Ik kan me niet voorstellen dat een kinderrechter in het belang van het kind gaat besluiten dat het kind voortaan niet meer mee naar het buitenland op vakantie mag! In tegendeel.
Procederen achteraf (áls het er al van komt) is in ieder geval altijd beter.
Procedeer je vóóraf en de kinderrechter besluit dat de moeder het paspoort gewoon mee moet geven dan loop je nog steeds het risico dat ze het "kwijt" is vlak voordat je op vakantie gaat!
Neem nou maar van mij aan, als ze kwaad wil gebeurt dit!

Als de moeder van het kind een beetje goede advocaat heeft die niet alleen naar zijn inkomsten kijkt, zal hij de moeder dan ook adviseren om niet te procederen omdat de "uitslag" op voorhand al bekend is....

Maar ja hier in Nederland weet je dat nooit!!!
klokluider

BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2009 19:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bijgaand mijn invoegingen in de tekst van Joey26

Joey26 schreef:
Quote:
het meenemen van een kind in afwijking van een eventuele omgangsregeling is onttrekking aan het ouderlijk gezag en is strafbaar

Klokkenluider:
Nergens heb ik tot nu toe gelezen dat in de omgangsregeling in deze kwestie iets is opgenomen dat het kind niet mee mag op vakantie naar het buitenland.

Ik bedoelde niet het meenemen naar het buitenland maar de termijn van de vakantie in relatie van de vastgestelde omgangsregeling. Vwb het buitenland zou aansluiting gezocht kunnen worden bij hetgeen er vermeld staat in de wet dat een instelling die een kind mee wil nemen naar het buitenland en geen toestemming van de ouders verkrijgt hiervoor vervangende toestemming moet vragen bij de Kantonrechter

Ik hoop dat je met de quoate doelt op handelen tegen datgene als dit expliciet in een omgangsregeling was vastgelegd.
Want was het maar waar dat handelen in afwijking op een omgangsregeling strafbaar was, dan waren de gescheiden vaders in één klap af van de macht en de manipulatie van moeders met de kinderen in de omgangsregeling!!!

Misschien overbodig te zeggen, maar dat is strafbaar art 297 Sr

Is er een "normale" omgangsregeling dan dient deze ook uitgevoerd te worden conform de in de basis vastgelegde criteria b.v. om het weekend een weekend en de helft van de vakantie en feestdagen.
En dan staat daar altijd zo mooi bij "e.e.a. in goed overleg in het belang van het kind".
Vervolgens heeft de moeder álle macht om deze rechterlijke beslissing naast zich neer te leggen en de omgangsregeling geheel en al naar háár inzicht al of niet uit te voeren en dan vooral NIET in het belang van het kind maar .. nou ja vul dat zelf maar in.

Ik ga dat niet invullen maar wijs je op het belang van de uitspraak van de HR in deze. Met deze uitspraak heeft de andere ouder mogelijkheden om tegen hetgeen jij schets iets te ondernemen.

Naar de (kinder)rechter stappen is de brave weg die de burger volgen "moet"?
Dit heb ik ook twee keer gedaan en beide keren wees de rechter de moeder er op dat "zij zich toch aan de afspraken moest houden en zeker nu het kind al weer enkele jaren ouder was, zich niet meer kon conformeren aan de omgangsregeling van een kleuter en dat zij de plicht had mee te groeien in de behoefte van het kind en vooral meer bezig moest zijn in het belang van het kind i.p.v. de frustraties naar haar ex.
Het weigeren van een paspoort mee te geven en het moedwillig dwarsbomen van mijn vakantieplannen mét het kind, werden ook door de rechter NIET geaccepteerd".
Dit handelen is toch ook in afwijking van de vastgelegde omgangsregeling !!!! strafbaar???? Kom op zeg, was het maar waar!

Ook is er reeds een andere uitspraak waar forse dwangsommen moeten worden betaald omdat een van de ouders de uitspraak van de rechter naast zich neerlegde. Meer in europees verband gezien is er een tendens dat ouders die de andere ouder onthouden van omgang met de minderjarige bestraft worden met ontzetting uit de ouderlijke macht nu is vastgesteld dat het niet hebben van omgang met de andere ouder schadelijk is voor de opvoeding en ontwikkeling van de minderjarige.

En dan denk je dat het goed komt?
Heel veel geld aan twee rechtszaken lichter was ik stomweg even ver.
Op eens is het kind "ziek" of heeft mevrouw zelf een vakantie gereserveerd "was een last minute" of de gemakkelijkste: "het paspoort kan ik nergens vinden!!! "

In de eerste plaats vraag ik mij af waarom je heel veel geld lichter was, geen rechtsbijstand en met een advocaat geprocedeerd? Daarnaast als een ouder zegt het paspoort niet te kunnen vinden kun je deze ouder gelijk het formulier laten tekenen waarin ze toestemming geeft om de minderjarige in het paspoort van de andere ouder bij te laten schrijven danwel aangifte te doen van vermissing van het paspoort en een nieuwe aan te vragen waarvoor deze ouder de andere ouder toestemming verleent.

Zolang er in de omgangsregeling niets staat dat het kind niet mee mag/kan op vakantie naar het buitenland met de wettelijke vader is er niets aan de hand en is jouw standpunt alleen maar voor bangmakerij en het vullen van de zakken van advocaten en rechters.

Zoals eerder gezegd gaat het niet om het buitenland maar om de duur. Wat jij klaarblijkelijk bangmakerij vindt, ondervind de brave burger echter heel anders al ze ineens moeten voorkomen bij de politierechter. Ik ga er dan ook van uit dat je slechte ervaringen met jouw advocaat en de rechter aanleiding zijn om mij te beschuldigen van zakkenvullerij voor de advocaten en rechters.

De brave burger in deze adviseer ik vriendelijk te vragen naar het paspoort. Wordt dit geweigerd, dit melden aan zijn/haar advocaat vlak voor vertrek. Hier dan ook te melden wáár je heen gaat en wanneer je weer terug bent en dat het kind conform de omgangsregeling weer netjes ná die vakantie terug gaat naar moeder.
Als mede-gezaghebbende en verantwoordelijke ouder er wel voor zorgen dat je kind verzekerd is en dat moet normaliter géén probleem zijn.
Als mede-gezaghebbende heb je dan álles gedaan wat in jouw macht lag in het belang van het kind.

No problem, werkt perfect! Dit is de praktijk en niet de theorie!

Helaas is dat jouw praktijk en er zijn evenzo vele voorbeelden te noemen waarin ouders in het buitenland opgepakt werden omdat ze hun kind zouden hebben ontvoerd, danwel waar de minderjarige ineens werd weggehaald omdat de andere ouder aangifte had gedaan bij de politie. Je mag dus jouw ex partner danken dat ze waarschijnlijk heeft geluisterd naar haar advocaat, want het kan echt wel anders en dat is ook praktijk en geen theorie.

Joey26
Joey26

BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2009 21:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
In de eerste plaats vraag ik mij af waarom je heel veel geld lichter was, geen rechtsbijstand en met een advocaat geprocedeerd?

Exact
Quote:
Ik bedoelde niet het meenemen naar het buitenland maar de termijn van de vakantie in relatie van de vastgestelde omgangsregeling

Nergens gelezen dat lindajoey en partner van plan zijn dit laatste te doen.
Quote:
Vwb het buitenland zou aansluiting gezocht kunnen worden bij hetgeen er vermeld staat in de wet dat een instelling die een kind mee wil nemen naar het buitenland en geen toestemming van de ouders verkrijgt hiervoor vervangende toestemming moet vragen bij de Kantonrechter

De partner van lindajoey is de wettelijke medegezagvoerende ouder en geen instelling.
Quote:
Helaas is dat jouw praktijk en er zijn evenzo vele voorbeelden te noemen waarin ouders in het buitenland opgepakt werden omdat ze hun kind zouden hebben ontvoerd, danwel waar de minderjarige ineens werd weggehaald omdat de andere ouder aangifte had gedaan bij de politie.

Dit soort gevallen zijn héél andere gevallen en dat weet jij ook!
Er is geen sprake van ontvoering, immers ligt bij de advocaat een brief waarin duidelijk staat dat men op vakantie is en gewoon weer terugkomt en het kind gewoon weer naar de moeder gaat.
Als een moeder dit doet is ze goed ziek!
Quote:
Je mag dus jouw ex partner danken dat ze waarschijnlijk heeft geluisterd naar haar advocaat, want het kan echt wel anders en dat is ook praktijk en geen theorie.

Nee ik ben mijn ex-partner niet dankbaar voor alle ellende die ze mij en mijn zoon bezorgd heeft NOOIT!
En:
Quote:

en
Quote:
Ook is er reeds een andere uitspraak waar forse dwangsommen moeten worden betaald omdat een van de ouders de uitspraak van de rechter naast zich neerlegde. Meer in europees verband gezien is er een tendens dat ouders die de andere ouder onthouden van omgang met de minderjarige bestraft worden met ontzetting uit de ouderlijke macht nu is vastgesteld dat het niet hebben van omgang met de andere ouder schadelijk is voor de opvoeding en ontwikkeling van de minderjarige.

Waarom heeft de rechter dit in mijn geval (en nog duizenden andere gevallen) dan nog nooit toegepast?????
Waarschijnlijk zijn de rechters nog niet op de hoogte van deze tendens???
klokluider

BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2009 22:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote="Joey26"]
Quote:
In de eerste plaats vraag ik mij af waarom je heel veel geld lichter was, geen rechtsbijstand en met een advocaat geprocedeerd?

Exact

Je bent klaarblijkelijk niet tevreden met het resultaat en ageert om die reden tegen advocaten en rechters

Quote:
Ik bedoelde niet het meenemen naar het buitenland maar de termijn van de vakantie in relatie van de vastgestelde omgangsregeling

Nergens gelezen dat lindajoey en partner van plan zijn dit laatste te doen.

Beetje flauw Joey26 nu ik reageer op jouw posting

Quote:
Vwb het buitenland zou aansluiting gezocht kunnen worden bij hetgeen er vermeld staat in de wet dat een instelling die een kind mee wil nemen naar het buitenland en geen toestemming van de ouders verkrijgt hiervoor vervangende toestemming moet vragen bij de Kantonrechter

De partner van lindajoey is de wettelijke medegezagvoerende ouder en geen instelling.

Ik begrijp dat de partner gezaghebbende ouder is maar als je mijn reactie nogmaals bekijkt zie je dat ik zeg zou aansluiting gezocht kunnen worden bij. Ik ga er vanuit dat je nu begrijpt wat er wordt bedoeld.

Quote:
Helaas is dat jouw praktijk en er zijn evenzo vele voorbeelden te noemen waarin ouders in het buitenland opgepakt werden omdat ze hun kind zouden hebben ontvoerd, danwel waar de minderjarige ineens werd weggehaald omdat de andere ouder aangifte had gedaan bij de politie.

Dit soort gevallen zijn héél andere gevallen en dat weet jij ook!

Ik begrijp niet waar jij deze wijsheid vandaan haalt dat deze door mij genoemde gevallen héél andere gevallen zijn en dat ik dat ook nog eens zou weten. Het uitroepen van zulk een tekst voegt daarnaast niets toe. Misschien kun je dit nader toelichten.

Quote:

Er is geen sprake van ontvoering, immers ligt bij de advocaat een brief waarin duidelijk staat dat men op vakantie is en gewoon weer terugkomt en het kind gewoon weer naar de moeder gaat.
Als een moeder dit doet is ze goed ziek!

ik heb in de bestanddelen van art 297 Sr niets zien staan dat indien er een brief wordt bezorgd bij de advocaat van de andere partner dat er daardoor geen sprake meer is van ontvoering. En er bestaan klaarblijkelijk ook zieke moeders, net zoals er zieke vaders bestaan zal ik maar zeggen.

Quote:
Je mag dus jouw ex partner danken dat ze waarschijnlijk heeft geluisterd naar haar advocaat, want het kan echt wel anders en dat is ook praktijk en geen theorie.
Nee ik ben mijn ex-partner niet dankbaar voor alle ellende die ze mij en mijn zoon bezorgd heeft NOOIT!
En:

Quote:

en

Quote:

Waarom heeft de rechter dit in mijn geval (en nog duizenden andere gevallen) dan nog nooit toegepast?????
Waarschijnlijk zijn de rechters nog niet op de hoogte van deze tendens???

Ik zie dat je gaat voor de grote getallen en juistheid. Omdat het bij jou en duizenden anderen nog nooit is toegepast vind je het door mij gestelde blijkbaar onwaar. Ter info wist je dat een beroep op het gelijkheidsbeginsel zelden slaagt omdat er nagenoeg nimmer twee zaken geheel gelijk zijn, laat staan duizenden. Bij het nogmaals bestuderen van mijn tekst zul je zien dat ik het heb over een tendens in europees verband.

Een fragment uit Snuf de Hond: niet alle Duitsers zijn vijanden.
Joey26

BerichtGeplaatst: za 03 jan 2009 10:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Je bent klaarblijkelijk niet tevreden met het resultaat en ageert om die reden tegen advocaten en rechters

Als zoals jij schrijft "afwijken van de vastgestelde omgangsregeling strafbaar is" hoe is het dan mogelijk dat op sites als "dwaze vaders""alimentatie-moet-anders" etc. zoveel ellende te lezen is m.b.t. manipulatie en machtsmisbruik in de omgangsregelingen, de bewezen taboe waarom gedupeerde vaders zich stil houden..... Ik zou ál dat geld wel eens willen zien wat weggeprocedeerd is door vaders (waaronder ik zelf) die jaren machteloos toe moeten zien dat de moeder uitmaakt hoe een omgangsregeling er uit moet zien en niet de rechter en nog nooit heb ik ook maar érgens gelezen dat een moeder strafbaar is gesteld voor het niet uitvoeren van een omgangsregeling.
Pas als aantoonbaar lichamelijk en psychisch misbruik wordt vastgesteld door de Raad van Kinderbescherming zal een kinderrechter besluiten dat er onder toezicht een andere omgangsregeling plaats moet vinden. Zelfs dán blijft een strafbaar feit (hoewel bewezen) achterwege, laat staan een dwangsom.
Ook dit slechts één triest feit uit eigen ervaring.

Quote:
zou aansluiting gezocht kunnen worden

Zo is wel meer mogelijk: "het zou kunnen dat", "als....."etc. vandaar dat met de vooral grijze gebieden in de Nederlandse ali-wetgeving álle (on)mogelijke uitspraken door rechters gedaan worden.

Quote:
er zijn evenzo vele voorbeelden te noemen waarin ouders in het buitenland opgepakt werden omdat ze hun kind zouden hebben ontvoerd, danwel waar de minderjarige ineens werd weggehaald omdat de andere ouder aangifte had gedaan bij de politie.

Een kind ontvoeren of tegen zijn wil weg halen bij de moeder is strafbaar en dit soort gevallen komen in het nieuws of zeker in de krant. En ik doel hier op de gevallen van kinderen die naar een "ver" land meegenomen worden door vader of moeder......
Je eigen kind mee op vakantie nemen is geen ontvoering en ik heb nog nooit ergens gelezen of gehoord dat een vader die zijn kind gewoon mee op vakantie nam werd aangehouden voor ontvoering.

Quote:
ik heb in de bestanddelen van art 297 Sr niets zien staan dat indien er een brief wordt bezorgd bij de advocaat van de andere partner dat er daardoor geen sprake meer is van ontvoering.

Ik ken de tekst van dit artikel niet, kan het ook niet vinden op internet, maar heb gerede twijfel dat dit artikel niet bekend is bij rechters die ali-zaken en ook omgangsregelingen behandelen anders was ik dit artikel al vast vaker tegen gekomen....

Waar mijn verhaal uiteindelijk over gaat is dat de gewone brave burger ál die juridische artikels en boeken niet kent, daar moet je op afstuderen.
Er bestaat ook nog iets als dom boeren verstand.
Ik moedig absoluut geen ontvoering aan op voorbedachte rade. Ben er ook volledig van overtuigd dat dit hier absoluut niet aan de orde is maar een héél simpel geval van een gezellige vakantie met je kind (als dit door deze idiote "angsten" voor weet ik wat voor een misdrijf überhaupt nog mogelijk is).
In dit specifieke geval vind ik maar één ding bijzonder belangrijk en dat is de term "in het belang van het kind" door je netjes aan de afgesproken omgangsregeling te houden (halen en terugbrengen) en in die tijd leuke dingen te doen met kind en er vooral voor hem/haar te ZIJN.
Mag ik dan met mijn kind naar een pretpark in Duitsland, België of Frankrijk? Als ik dan naar Zeeland voor een dagje aan de zee rij, ben ik dan verplicht om door Nedeland te rijden vanuit Zuid Limburg of mag ik over België?
Nee, want dat bega ik een misdrijf omdat de moeder weigert het paspoort mee te geven.....en ik mijn eigen kind dan ontvoer !
Ik vind het prima wat er in de boeken staat maar ben er van overtuigd dat een kinderrechter deze activiteiten alleen maar toejuicht en begrip heeft voor het feit dat de vader naar zijn gevoel er alles aan gedaan heeft zich in te dekken door e.e.a. als laatste "redmiddel" voor hun vakantie, kenbaar te maken bij zijn advocaat.
De bloedende neus doet dan de rest.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 03 jan 2009 11:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Artikel 297 [Vervallen per 01-11-1984]

Quote:
Artikel 279

1.
Hij die opzettelijk een minderjarige onttrekt aan het wettig over hem gesteld gezag of aan het opzicht van degene die dit desbevoegd over hem uitoefent, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.

2.
Gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt opgelegd indien list, geweld of bedreiging met geweld is gebezigd, of indien de minderjarige beneden de twaalf jaren oud is.

Uit de rechtspraak blijkt dat van onttrekken al sprake kan zijn wanneer je het kind niet op de bepaalde tijd terugbrengt. Zie bijvoorbeeld LJN: AR8024, Hoge Raad , 01078/04. Ik vermoed echter dat het accent bij vervolging ligt op ouders die hun kind blijvend aan het gezag van de ander willen onttrekken (bijvoorbeeld door het kind mee te nemen naar familie in het buitenland).
klokluider

BerichtGeplaatst: za 03 jan 2009 13:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@tiksimone

dit was inderdaad het arrest waar ik op doelde, echter als je het arrest en de toelichting van de AG leest zie je dat dit helemaal niet gaat over naar het buitenland gaan. het betreft in zeer algemene bewoordingen afwijken van een vastgestelde omgangsregeling. Jou vermoeden slaat meer op het meenemen van kinderen naar het buitenland zonder toestemming van de andere ouder in relatie tot het HKOV (Haagse Kinderontvoeringsverdrag) denk ik.

Ik twijfel echter aan de mededeling dat het betreffende artikel 279 Sr is vervallen omdat ik kennis draag van een ouder die hierop vorig jaar is veroordeeld, en volgens mij kun je niet veroordeeld worden in het strafrecht op een feit welke zijn grondslag niet vindt in de wet. De beschrijving die je eronder plaatst is ook datgene wat de OvJ in zijn betoog daarvoor gebruikte.

@joey26

de door tiksomone gelinkte uitspraak die door mij werd genoemd geeft voldoende antwoord op jouw eerste betoog

daarna gebruik het zou aansluiting gezocht kunnen worden om dit te betrekken op de naar jouw mening slechte rechterlijke macht terwijl dit juist is bedoeld om de beer op de weg te omzeilen. Aan de hand van jouw slechte ervaring kan ik begrijpen dat je elke andere optie uit de weg wil gaan omdat het volgens jouw toch niets uitmaakt terwijl deze procedure zelf ingediend kan worden zonder advocaat.

Met betrekking tot het kind meenemen naar het buitenland blijf je helaas cirkel redeneren op een onjuist argument. Ik ga er derhalve niet verder op door omdat het niet gaat over het feit meenemen naar het buitenland. Daarbij loop je een risico in Tjechie als je kind van 15 of ouder geen eigen reisdocument heeft.

Dan omtrent de stelling dat jij artikel 279 niet kent niet kunt vinden en nog nooit heb gehoord en dat de rechters het dan naar jouw waarschijnlijkheid ook niet zullen kennen laat ik geheel voor jouw rekening. De rechter kent de wet en de veroordelingen op grond van dit artikelen is toegenomen

Ter info misschien een kijkje op http://vaderkenniscentrum.blogspot.com/ en scroll naar benden dan zie je vanzelf 279 staan

ook in jouw laatste alinea ga je weer in op een onjuist argument namelijk het meenemen van een kind naar het buitenland. Helaas heb je het snufargument niet begrepen want dan had je ingezien dat ik hier een handreiking doe om juist zonder zorgen en juridisch verantwoord de grens over te gaan.

Laatst aangepast door klokluider op za 03 jan 2009 13:55, in totaal 1 keer bewerkt
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds