Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 17:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Help!Met goede bedoelingen wordt ik dadelijk slachtoffer!
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 10:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
akh schreef:
hebben jullie misschien nog bepaalde punten voor mij die ik in mijn bezwaarschrift/beklag/hoger beroep zekr niet moet vergeten te vermelden behalve artikel 12 sv dan ? Wink

alvast hartelijk bedankt! Smile

Wat ik wel heb gevonden is:
Quote:
Het openbaar ministerie is verantwoordelijk voor het tijdig toesturen van een voegingsformulier aan het slachtoffer overeenkomstig artikel 167 WSv.

Dus, als je ergens beklag over doet, kun je zeggen dat de officier van justitie verzuimd heeft je een formulier te sturen (als dit het geval was)...
Maar ik begrijp nog steeds niet wat je er nu mee wilt bereiken. De strafzaak is geweest en kan en mag niet opnieuw. Zonder strafzaak kun je je schade niet voegen...

Precies. Alleen als de vernieling geen onderdeel van de strafzaak is geweest, is er nog ruimte.

Is dat wel het geval, dan is een civiele procedure heel goedkoop te voeren. De veroordeling is dwingend bewijs, dus met een dagvaarding van hooguit 2 kantjes ben je er.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
akh

Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 13:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
akh schreef:
hebben jullie misschien nog bepaalde punten voor mij die ik in mijn bezwaarschrift/beklag/hoger beroep zekr niet moet vergeten te vermelden behalve artikel 12 sv dan ? Wink

alvast hartelijk bedankt! Smile

Wat ik wel heb gevonden is:
Quote:
Het openbaar ministerie is verantwoordelijk voor het tijdig toesturen van een voegingsformulier aan het slachtoffer overeenkomstig artikel 167 WSv.

Dus, als je ergens beklag over doet, kun je zeggen dat de officier van justitie verzuimd heeft je een formulier te sturen (als dit het geval was)...
Maar ik begrijp nog steeds niet wat je er nu mee wilt bereiken. De strafzaak is geweest en kan en mag niet opnieuw. Zonder strafzaak kun je je schade niet voegen...

Dit is dus iid bij mij het geval geweest,heb nooit niets ontvangen laat staan dat er contact is opgenomen met mij door de officier van justitie. Zij heeft mij geadviseerd om dit te doen??? Rolling Eyes vraag me niet waarom maar wat ik begreep van haar woordvoerder is dit dan de meest volgende logische stap??

Maar wat ik van jou begrijp,corrigeer me als ik het verkeerd heb Wink is dat ik eigenlijk hier pas wat mee kan zodra deze verdachte weer in een strafzaak terecht komt?Kan ik dat aangeven bij het hoger gerechtshof dat ik daar dan een bericht van wil hebben?

groetjes

BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 14:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Precies. Alleen als de vernieling geen onderdeel van de strafzaak is geweest, is er nog ruimte.

Is dat wel het geval, dan is een civiele procedure heel goedkoop te voeren. De veroordeling is dwingend bewijs, dus met een dagvaarding van hooguit 2 kantjes ben je er.

Dit is bij mij idd het geval!Mijn schade is uiteindelijk geen onderdeel geworden van de strafzaak!Daar men mij geen voegingsformulier heeft toegestuurd. Mag ik vragen wat volgens jou goedkoop is?

groetjes

BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 14:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat vergeten te melden was:

Deze meneer is uiteindelijk veroordeeld vanwege het feit dat hij politieambtenaren in functie bedreigd had dieavond met 2 breekijzers,had dit verder nog niet gemeld aan jullie omdat dit iets is wat ik zelf niet heb waargenomen die avond maar (wel weet dat hij dat gerust doet),dit is gebeurd voor de woning van meneer toen de politie eenmaal gearriveerd was.Mijn "vriendin" zat toen bij mij binnen.De agenten hebben uiteindelijk hem overmeesterd door de achtergevel (de ramen) in te gooien en met het gebruik van pepperspray.Zo hebben ze hem kunnen aanhouden

Chantalle

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 16:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

akh schreef:
Quote:

Dit is bij mij idd het geval!Mijn schade is uiteindelijk geen onderdeel geworden van de strafzaak!Daar men mij geen voegingsformulier heeft toegestuurd. Mag ik vragen wat volgens jou goedkoop is?

groetjes

200 euro. Zie mijn allereerste antwoord. Je hebt namelijk geen advocaat nodig bij de kantonrechter.
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 16:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

akh schreef:

Maar wat ik van jou begrijp,corrigeer me als ik het verkeerd heb Wink is dat ik eigenlijk hier pas wat mee kan zodra deze verdachte weer in een strafzaak terecht komt?Kan ik dat aangeven bij het hoger gerechtshof dat ik daar dan een bericht van wil hebben?

Nee. Niet bij elke willekeurige strafzaak. Enkel de strafzaak die gaat over de vernieling van je auto. Als de officier van justitie de vernieling niet ten laste heeft gelegd, kun je daarover klagen bij het gerechtshof. Dan kan het hof zeggen dat de officier van justitie de verdachte alsnog moet vervolgen voor de vernieling van je auto en *dan* kun jij je schade voegen. Er bestaat echter een kans dat het hof zegt dat de officier niet hoeft te vervolgen en dat er geen strafzaak komt.

Ook bestaat de kans dat de officier de vernieling al ten laste heeft gelegd. In dat geval komt er ook geen nieuwe strafzaak.

Het is al met al sneller en makkelijker om het via een civiele procedure te doen. Dit heeft ook een hoger slagingspercentage.
akh

BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 17:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote
Nee. Niet bij elke willekeurige strafzaak. Enkel de strafzaak die gaat over de vernieling van je auto. Als de officier van justitie de vernieling niet ten laste heeft gelegd, kun je daarover klagen bij het gerechtshof. Dan kan het hof zeggen dat de officier van justitie de verdachte alsnog moet vervolgen voor de vernieling van je auto en *dan* kun jij je schade voegen. Er bestaat echter een kans dat het hof zegt dat de officier niet hoeft te vervolgen en dat er geen strafzaak komt.

Ook bestaat de kans dat de officier de vernieling al ten laste heeft gelegd. In dat geval komt er ook geen nieuwe strafzaak.

Het is al met al sneller en makkelijker om het via een civiele procedure te doen. Dit heeft ook een hoger slagingspercentage.[/quote]

okay dan,heb de nodige informatie nu.Vandaag heb ik alle papieren van
de politie gekregen dus nu verder met mijn beklag,een hoop kopiëeren e.d. en dan maar afwachten Confused

ik laat jullie de uitkomst weten okay?

en allemaal bedankt voor jullie tijd Wink

en allemaal fijne feestdagen en een gezond en liefdevol 2009
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds