Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 31 jul 2025 22:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

alimentatie verhoging afgewezen
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ronson

ronson

Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 20:52    Onderwerp: alimentatie verhoging afgewezen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo ,
Mijn 2 kinderen,wonen bij hun moeder.hier betaal ik 312.12euro voor.
en terecht het zijn uiteraard ook mijn kinderen.
Ik ben begin dit jaar (2008) samen gaan wonen met mijn vriendin deze
heeft zelf 3 kinderen.
Mijn ex vrouw vond het nodig het bedrag van mijn alimentatie te verdubbelen i.v.m het samen wonen.

Rechtzaak is inmiddels geweest haar verzoek is afgewezen,wat wil nu dat de rechtbank bevesticht heeft dat ik 254euro moet betalen en mijn exvrouw 142euro.

Nu heb ik geen vermindering aangevraagd en dat hoeft ook niet van mij.
Maar ik heb wel 1200euro moeten spenderen aan mijn advocaat.
En dit zit mij dus dwars is het mogelijk om exvrouw hier voor op te laten draaien.
Dit grapje kost mij een aardige cent zij schiet er niets mee op en ik kan als bonus 1200 euro ophoesten.
graag uw advies
met vriendelijke groet R.A
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sietske1980

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 23:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kort gezegd; nee, je kunt dat niet meer verhalen. Je had om een kostenveroordeling kunnen vragen maar in familierecht wordt over het algemeen geoordeeld dat ieder zijn eigen kosten draagt. Een uitzondering kan zijn misbruik van recht, maar dat is dit geval m.i. niet.
ronson

ronson

BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 13:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

vreemd maar toch bedankt voor je reactie Confused
R.A

Leeftijd: 68

BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 14:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Door de niet gevraagde verlaging ga je er in weze 58 euro per maand op vooruit. Of je betaalt consequent 58 euro per maand gedurende resterende alimentatieperiode minder en dan heb je je 1200 euro na 20 maanden bijeen gesprokkeld, en gedurende de resterende tijd blijf je 58 per maand besparen. Of je blijft 312 betalen, maar geeft aan dat je de eerste 20 maanden maar 254 betaald. Vanaf 20 maanden verhoog je de alimentatie weer naar het oorspronkelijk bedrag van 312.
Krijg je ze niet links om dan maar rechtsom Wink
sietske1980

BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 15:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

het is niet verstandig minder betalen dan in de oorspronkelijke beschikking staat want als ze dan het lbio inschakelt wordt het alsnog op je verhaald.
ronson

ronson

BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 17:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt misschien juridisch wel gelijk,maar zo zie je maar weer dat ik aan het kortste eind trek.
Dus als mijn ex het volgent jaar weer in haar bol haalt om voor een of andere reden mij weer naar de rechtbank laat komen kost het mij weer geld.Mag nu eenmaal mij zelf niet verdedigen ik ben verplicht een advocaat te nemen.
En dat is wel rechtvaardig?
Dan denk ik dat cees het wat simpeler(misschien niet juridisch)ziet.
Maar wat zou zij er aan kunnen doen wanneer ik cees zijn idee uitvoer.....

BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 22:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik snap heel goed dat het onrechtvaardig voelt, maar dit is het rechtenforum met juridische adviezen dus die krijg je van ons Wink

zoals ik al zei, als je minder gaat betalen, kan je ex naar lbio stappen (www.lbio.nl) en dan innen zij voor haar bij jou de ali. zij innen op basis van het dictum van een rechterlijke beslissing (wat er dus helemaal onderaan staat in een beschikking onder het kopje beslissing). het lbio kan zelfs loonbeslag leggen.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008 0:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sietske1980 schreef:
zoals ik al zei, als je minder gaat betalen, kan je ex naar lbio stappen (www.lbio.nl) en dan innen zij voor haar bij jou de ali. zij innen op basis van het dictum van een rechterlijke beslissing (wat er dus helemaal onderaan staat in een beschikking onder het kopje beslissing). het lbio kan zelfs loonbeslag leggen.

Maar als ik het goed begrijp staat er in het dictum 254 euro, terwijl ronson nu 312,12 euro betaalt. Het idee is dat ronson een tijdje zou kunnen volstaan met het betalen van 254 euro per maand, om daarna eventueel op vrijwillige basis weer 312,12 euro per maand te betalen.

Of ik dit goed begrijp weet ik echter niet. Ik zie dat jij het hebt over de oorspronkelijke beslissing. Waarom zou die oorspronkelijke beslissing nog van belang zijn?

BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008 11:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb het opgevat alsof er ooit 312 was vastgesteld, de vrouw verhoging had gevraagd en de rechtbank heeft vastgesteld dat de man eigenlijk een kleiner aandeel in de kosten kinderen, nl 254 hoeft te voldoen. de man heeft echter geen zelfstandig tegenverzoek ingediend om een lagere ali en dus is het verzoek van de vrouw afgewezen en blijft de oorspronkelijke beslissing in stand.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008 11:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ah, dat zou best wel eens kunnen kloppen inderdaad. Dan moet ronson inderdaad € 312,12 blijven betalen, of anders zelf om verlaging verzoeken.

ronson

BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008 13:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zoals ik al zei, op zich vind ik het helemaal niet erg om die 312eu
te betalen.
het is gewoon belachelijk dat er van te voren niet tegen mij verteld word.(advocaat)
wanneer zij geen gelijk gekregen heeft mijn kosten(1200)zou terug kunnen halen.
ik moet nu elke maand een heel jaar 100euro's betalen....
Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008 19:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ronson,
Zo zie je maar weer,ook jij bent de dupe van de hoge rechtzaakkosten,
En daar zitten we allemaal mee,
Lees joey26, en mijn verhaal,
de alimentatie op zich voor kinderen vooral,die je betalen moet,is te begrijpen, maar de torenhoge kosten van deze rechtzaken,valt in de meeste gevallen NIET op te hoesten,velen vallen hierdoor in leningen, en hoge schulden.
Wat de aanvrager betreft tot verzoek, al zou ze elk jaar met een gegronde reden tot herziening een rechtzaak beginnen KAN DAT,
in een woord JE BENT ER KLAAR MEE!
En je kan hier niks tegen doen!
Sterkte.(Lotgenoot in deze ali-crises)
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 16:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tip: als je echt verwacht dat je ex-vrouw volgend jaar weer zoiets "flikt", neem dan nu een rechtsbijstandverzekering. Die 1200 euro ben je namelijk kwijt en kun je op niemand verhalen.

Als de rechtbank overigens heeft bepaald dat je 254 euro per maand moet betalen, overschrijft deze nieuwe beschikking in feite de oude. Zelfs als je geen verlaging hebt aangevraagd, je hebt wel verweer gevoerd. Dus het kan niet zo zijn dat de oude, oorspronkelijke, beschikking nog geldt, want de rechtbank heeft een nieuwe uitspraak gedaan.

Dan kun je dus wel het truucje van Cees toepassen. Je betaalt 20 maanden lang 254 euro per maand en daarna verhoog je vrijwillig de alimentatie. Je ex kan hier niks tegen doen, want die 254 euro is bepaald in een rechterlijke beslissing (probleem hiermee is echter wel dat je kinderen de dupe worden van je ruzie met je ex-vrouw, en geloof me: je ex-vrouw gaat je dit verwijten en brengt dit over op je kinderen met alle gevolgen van dien).

Voor de zekerheid (omdat er op dit forum onenigheid blijkt en wij beide beschikkingen niet kunnen zien): vraag nog even na bij je advocaat welk bedrag je moet betalen.
sietske1980

BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 15:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:

Als de rechtbank overigens heeft bepaald dat je 254 euro per maand moet betalen, overschrijft deze nieuwe beschikking in feite de oude. Zelfs als je geen verlaging hebt aangevraagd, je hebt wel verweer gevoerd. Dus het kan niet zo zijn dat de oude, oorspronkelijke, beschikking nog geldt, want de rechtbank heeft een nieuwe uitspraak gedaan.

Naar verwachting staat in de overwegingen dat hij eigenlijk maar gehouden is tot 254. Daarmee heeft de rechtbank dat niet beslist, het staat immers niet in het dictum.
De rechtbank heeft waarschijnlijk het verzoek van de vrouw afgewezen en dan geldt de oude beschikking nog.

Als je verweer voert tegen verhoging maar geen zelfstandig verzoek doet tot verlaging kan een rechter jouw verweer volgen en dus verhogingsverzoek afwijzen maar de rechter kan niet ambtshalve het bedrag verlagen. Dat verlagingsverzoek ligt er niet dus kan hij er niet op beslissen.

Laatst aangepast door sietske1980 op zo 14 dec 2008 15:10, in totaal 1 keer bewerkt
sietske1980

BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 15:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

edit, dubbel geplaatst
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds