|
|
| Auteur |
Bericht |
rommelaar
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 10 dec 2008 21:45 Onderwerp: baan aangeboden door wergever waar ik gedetacheerd ben-vraag |
|
|
Graag advies over wat gebruikelijk is in onderstaande situatie.
Ik werk sinds 5,5 jaar naar tevredenheid bij werkgever X. Reeds 4 jaar 1 dag per week door "X" gedetacheerd bij werkgever Y. (geen detacheringsovereenkomst, maar tegen afgesproken tarief) Werkgever Y biedt mij een fulltime baan aan. Kan "X" een vergoeding vragen aan "Y" als ik overstap? Immers hij verliest een werknemer en een 1 dag/week werk... |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: wo 10 dec 2008 22:01 Onderwerp: |
|
|
Ligt eraan wat X en Y hebben afgesproken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
rommelaar
|
Geplaatst: wo 10 dec 2008 22:06 Onderwerp: antw op. |
|
|
| Er zijn geen afspraken gemaakt. |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 10 dec 2008 23:10 Onderwerp: |
|
|
Staat er in jouw contract met X ook niets over in dienst treden bij een opdrachtgever? Of iets van een concurrentiebeding? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
rommelaar
|
Geplaatst: do 11 dec 2008 2:22 Onderwerp: |
|
|
| nee in mijn contract zijn geen beperkingen in dat opzicht... De vraag is wellicht meer een morele dan een juridische. Ik vraag me af wat gebruikelijk is in dergelijke situatie...of is alleen een contractbepaling hier leidend? |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: do 11 dec 2008 2:37 Onderwerp: |
|
|
In principe mag je werken waar je maar wilt, en mogen bedrijven in dienst nemen wie ze maar willen.
Bij een morele verplichting tegenover een detacheerder kan ik me helemaal niets voorstellen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 11 dec 2008 8:01 Onderwerp: |
|
|
Dan lijkt het mij toe dat er geen problemen zijn.
Wisselen van werkgever na een paar jaar is vrij normaal. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
|
|