|
Auteur |
Bericht |
jetstream
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 07 dec 2008 21:45 Onderwerp: Echtscheidingcouvernant |
|
|
Hallo.
We zijn zover en hebben de couvernant laten opmaken alleen heb ik hier nog een vraag over en wel de Parneralimentatie.en zo staat het in het couvernant partijen komen overeen dat na ontbinding van hun huwelijk de een tegenover ander niet tot betaling van alimentatie gehouden zal zijn, en dan komt ie het hiervoor bepaalde kan niet bij rechteljke uitspraak worden gewijzigd behoudens in het geval van een zo ingrijpende wijziging van omstandigheden dat de partij die de wijziging verzoekt naar maatstaven van redelijkheid niet langer aan het niet wijzigingsbeding mag worden gehouden zoals in artikel 1:159 lid 3 bw bepaald.
dus als ik het goed begrijp kan zij er later toch nog op terug komen en alsnog alimentatie gaan aanvragen ?
als dit zo is op welke manier kan ik dit laten veranderen zodat geen van beide hier op terug kan komen om alsnog later alimentatie aan te kunnen vragen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr JETSTREAM. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 07 dec 2008 22:06 Onderwerp: |
|
|
Van art. 1:159 lid 3 BW kun je niet afwijken. Een wijziging op grond van dit artikel zal echter niet snel plaatsvinden. In ieder geval heeft het geen zin om je over die kleine mogelijkheid druk te maken, want er valt niets tegen te doen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|