Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 23:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

grindvloer niet goed gelegd..help
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marleen310

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 14:47    Onderwerp: grindvloer niet goed gelegd..help Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo,ik heb een grindvloer laten leggen,maar dat is totaal fout gegaan.
ik heb toen een mailtje gestuurd naar de persoon die er verantwoordelijk voor was,maar daar kreeg ik een boze mail op terug.
hij vertelde dat hij een perfecte vloer had gelegd,en omdat we over de vloer hadden gelopen,was volgens hem de garantie voorbij.
er zouden nu volgens hem voet afdrukken er in staan en dat was dan onze schuld.
maar wij hadden geen klachten over voet afdrukken maar wel over dat er spaanstreken te zien waren,bobbels over de gehele vloer en gedeeltes waren ze vergeten,overal steentjes die recht overeind stonden enz.
ook had hij gezegd omdat wij een dichte vloer wilde dat we hem moesten laten aflakken,maar we hebben nog steeds een open vloer.
ook dat is heel vervelend omdat we drie katten en twee kinderen hebben,en de vloer niet een kunnen dweilen.
we hebben van hem ook nog een boos telefoon gesprek gehad waar hij dreigde beslag te leggen op het huis en het loon van mijn man.
en hij zei als je denkt dat je mij kan naaien dan kom je er nog wel achter.
het enige wat wij wilde is dat hij naar de vloer kwam kijken en zijn oordeel dan zou geven.hi heeft gezegd dat hij als nog naar de vloer kwam kijken maar twee afspraken gemaakt en twee keer heeft hij weer afgebeld
ondertussen heeft hij ons nog eens gebeld,met de mededeling dat hij de verzekering heeft gesproken en dat hij het daar op zou kunnen verhalen.
en dus voor ons een nieuwe vloer zou komen leggen en een weekendje weg zouden krijgen.
maar nu moeten we hem wel eerst 2500 euro overmaken,voor de matriaal kosten.
misschien ben ik wel te wantrouwig maar ik ben er bang voor dat als we die 2500 euro overmaken ,dat er dan nog niks goed uit voort komt.
is het verstandig om het geld vooruit te betalen,en heb ik nog een poot om op te staan.ik weet het niet meer.
hij leek zo aardig,en we zouden een perfecte vloer krijgen,maar door alle gesprekken met die persoon weet ik het niet meer

wie o wie kan ons hiermee helpen

alvast bedankt voor het lezen
groetjes marleen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Prætorianus

Leeftijd: 88
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 15:04    Onderwerp: Re: grindvloer niet goed gelegd..help Reageer met quote Naar onder Naar boven

marleen310 schreef:
ik heb toen een mailtje gestuurd naar de persoon die er verantwoordelijk voor was,maar daar kreeg ik een boze mail op terug.
hij vertelde dat hij een perfecte vloer had gelegd,en omdat we over de vloer hadden gelopen,was volgens hem de garantie voorbij.

Dat lijkt mij onzin. In principe heb je garantie voor een "redelijk te verwachten termijn". Heeft hij voor deze mails ooit iets gezegd over het dan wel niet lopen op de vloer voor een zekere termijn?

marleen310 schreef:
ook had hij gezegd omdat wij een dichte vloer wilde dat we hem moesten laten aflakken,maar we hebben nog steeds een open vloer.
ook dat is heel vervelend omdat we drie katten en twee kinderen hebben,en de vloer niet een kunnen dweilen.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je te zeggen dat je om een dichte vloer gevraagd hebt, maar een open vloer hebt gekregen?

marleen310 schreef:
we hebben van hem ook nog een boos telefoon gesprek gehad waar hij dreigde beslag te leggen op het huis en het loon van mijn man.

Beslag leggen kan alleen als er schulden bestaan en wanneer er een gang naar de rechter geweest is en de rechter heeft besloten dat je toch moet betalen.

marleen310 schreef:
ondertussen heeft hij ons nog eens gebeld,met de mededeling dat hij de verzekering heeft gesproken en dat hij het daar op zou kunnen verhalen.
en dus voor ons een nieuwe vloer zou komen leggen en een weekendje weg zouden krijgen.

Zijn dat materiaalkosten voor de "mislukte" vloer of voor de nieuwe vloer?

Wat is er tot nu toe betaald?

In beginsel kun je het contract dat je (mondeling) bent aangegaan vernietigen door de aannemer een brief te sturen waarin je aangeeft dat hij in gebreke is danwel een wanprestatie heeft geleverd. Dan is er geen sprake meer van schulden. Of dat in dit geval kan hangt af van de omstandigheden.
marleen310

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 15:25    Onderwerp: Re: grindvloer niet goed gelegd..help Reageer met quote Naar onder Naar boven

Prætorianus schreef:
marleen310 schreef:

Dat lijkt mij onzin. In principe heb je garantie voor een "redelijk te verwachten termijn". Heeft hij voor deze mails ooit iets gezegd over het dan wel niet lopen op de vloer voor een zekere termijn?

we konden over de vloer als de lak gedroogd zou zijn, en dat was ook.
er zijn ook geen voetsporen of iets dergelijks van ons.

marleen310 schreef:

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je te zeggen dat je om een dichte vloer gevraagd hebt, maar een open vloer hebt gekregen?

we hebben om een vloer gevraagd makkelijk in onderhoud en die je kunt dweilen.hij had gezegd dat we de vloer niet moesten sealen maar laten lakken zelfde princiepe zei hij,alleen omdat wij een lichte kleur vloer hadden gekozen zou lakken beter zijn.
nu hebben we een vloer dat als je iets vloeibaars laat vallen het direct door de grindvloer heen gaat.

marleen310 schreef:

Beslag leggen kan alleen als er schulden bestaan en wanneer er een gang naar de rechter geweest is en de rechter heeft besloten dat je toch moet betalen.

marleen310 schreef:

Zijn dat materiaalkosten voor de "mislukte" vloer of voor de nieuwe vloer?

Wat is er tot nu toe betaald?

de matriaal kosten zijn volgens hem voor de nieuwe vloer,we hebben hem tot nu toe nog niks betaald.dus ook niet voor de vloer die hij er al in heeft gelegd.

In beginsel kun je het contract dat je (mondeling) bent aangegaan vernietigen door de aannemer een brief te sturen waarin je aangeeft dat hij in gebreke is danwel een wanprestatie heeft geleverd. Dan is er geen sprake meer van schulden. Of dat in dit geval kan hangt af van de omstandigheden.
Prætorianus

Leeftijd: 88
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 16:51    Onderwerp: Re: grindvloer niet goed gelegd..help Reageer met quote Naar onder Naar boven

marleen310 schreef:
Prætorianus schreef:
Heeft hij voor deze mails ooit iets gezegd over het dan wel niet lopen op de vloer voor een zekere termijn?

we konden over de vloer als de lak gedroogd zou zijn, en dat was ook.
er zijn ook geen voetsporen of iets dergelijks van ons.

Okay, dan is zijn opmerking dat de garantie zou ophouden zodra je de vloer betreedt inderdaad onzin, aangezien je je aan zijn instructies gehouden hebt.

marleen310 schreef:
we hebben om een vloer gevraagd makkelijk in onderhoud en die je kunt dweilen.hij had gezegd dat we de vloer niet moesten sealen maar laten lakken zelfde princiepe zei hij,alleen omdat wij een lichte kleur vloer hadden gekozen zou lakken beter zijn.
nu hebben we een vloer dat als je iets vloeibaars laat vallen het direct door de grindvloer heen gaat.

Waarom is de vloer dan niet bij het aanleggen meteen gelakt?

marleen310 schreef:
de matriaal kosten zijn volgens hem voor de nieuwe vloer,we hebben hem tot nu toe nog niks betaald.dus ook niet voor de vloer die hij er al in heeft gelegd.

Ik zou je aanraden om hem het voorstel te doen dat je pas nadat de vloer volgens de afspraken naar tevredenheid aangelegd is het volledige bedrag betaalt. Je kunt hem erop wijzen dat je de mogelijkheid hebt om iemand anders de vloer aan te laten leggen.

Overigens heb ik geen idee of het genoemde bedrag een redelijk bedrag is. Daar moet je zelf over oordelen.
GJudge

GJudge

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 16:59    Onderwerp: Re: grindvloer niet goed gelegd..help Reageer met quote Naar onder Naar boven

Prætorianus schreef:

marleen310 schreef:

Beslag kan ook worden gelegd voordat partijen bij de rechter staan (wel een dagvaarding vereist als ik me niet vergis), nl conservatoir beslag. Dat is dus beslag om te voorkomen dat de gedaagde al zijn vermogensbestanddelen uit zijn vermogen haalt en er dus niets meer te halen valt.

Prætorianus schreef:

Met een wanprestatie vernietig je geen overeenkomst: je vordert slechts de geleden schade als de wederpartij toerekenbaar tekort is geschoten in de nakoming van de overeenkomst (6:74 BW). Daarvoor zou je inderdaad een ingebrekestelling moeten versturen ongeveer de tekst dat hij voor een bepaalde datum (redelijke termijn tot nakoming) moet nakomen, en dat hij anders aansprakelijk gesteld zal worden voor alle uit het niet-nakomen voortvloeiende schade. (6:82 lid 1 BW). Een dergelijke brief moet liefst aangetekend worden verzonden, anders kan het bewijsproblemen opleveren over de ontvangst van deze brief.
Voorts blijf je bij mijn weten verplicht te betalen, maar zou een eventuele schadevergoeding mogelijk verrekend kunnen worden.

Om dat betalen proberen te voorkomen zou ik zeggen dat je op basis van artikel 6:262 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek opschorting van je tegenprestatie zou kunnen gebruiken in verband met niet behoorlijke nakoming van de verplichting aan de andere zijde, en dan moet de tekortkoming het opschorten van jouw prestatie (betalen) rechtvaardigen. In dit geval denk ik echter dat dat wat ver gaat. Immers, vooral de afwerking van de vloer lijkt niet in orde. Om daar een definitief oordeel over te kunnen geven zou duidelijker moeten zijn hoe het er precies uitziet. Bij een eventuele procedure moet je daar dus wel aan denken.

Prætorianus schreef:
Je kunt hem erop wijzen dat je de mogelijkheid hebt om iemand anders de vloer aan te laten leggen.

Die mogelijkheid heb je strikt genomen wel, maar voordat je dat doet moet je degene die tekortkomt eerst in de gelegenheid stellen het tekortgekomene te herstellen. Anders mag je hem alsnog (gedeeltelijk) betalen voor zijn prestaties en hem schadeloos stellen bij mijn weten. Je kunt dus wel dreigen, maar het pas daadwerkelijk doen nadat hem fatsoenlijk de mogelijkheid is geboden wel deugdelijk na te komen.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds