|
Auteur |
Bericht |
schandaal
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 dec 2008 18:53 Onderwerp: rechten v/h kind wijken voor junk |
|
|
Beste mensen,
Wij hebben een heel "lullig" geval van overlast. Er is willens en wetens een drugsgebruikster geplaatst onder onze slaapkamer. Het huis is uit 1640 en dus komen de crackdampen ons huis binnen. Onze kinderen hebben daar last van. Onderzoek heeft aangetoond dat het passief meeroken schadelijk is voor kinderen. (Ik word er ook high van).
Er is in Nederland niemand te vinden die bij ons kan komen ruiken en kan/wil verklaren harddrugs te ruiken. Zelfs TNO heeft geen ervaring met het meten van harddrugsdampen.
Het kort geding heeft plaats gevonden en dat hebben we verloren.
De woningbouwvereniging kwam zonder aankondiging met 4 mensen aanzetten. Zij hebben allemaal niet de waarheid vertelt.
Volgens mij worden o.a. de rechten van het kind geschonden omdat zij dus geen veilige omgeving meer hebben. Volgens mij moet je in geval van twijfel de kant van kinderen kiezen en niet van iemand die al 20 jaar in de hulpverlening zit en een spoor van ellende achter zich laat.
Uiteraard is het een heel lang verhaal. De uitspraak staat hier
http://jure.nl/bg3833
Ik zit er zo midden in dat ik dacht misschien is er iemand hier die nieuw licht ziet.
Alvast hartelijk bedankt voor de aandacht. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 01 dec 2008 22:23 Onderwerp: |
|
|
Er is een rookproef gedaan en daarna zijn de lekken gedicht. Wat u imho had moeten doen is eerst een nieuwe rookproef vragen. |
|
|
|
 |
schandaal
|
Geplaatst: ma 01 dec 2008 23:05 Onderwerp: |
|
|
Zeer veel dank. Ik vond dat namelijk ook wel essentieel om uit te zoeken.
De proef is uitgevoerd door een bedrijfje wat altijd voor deze WBV werkt. Het zogenaamde verslag van die proef is gemaakt door die ene persoon van het WBV. (Deze persoon heeft alles van A tot Z in de hand gehad)
Ik heb het loodgietersbedrijfje gebeld en zij willen niet met mij praten of mij een verslag doen toekomen. Ik heb gevraagd waar de onafhankelijkheid dan is gebleven. Ook de betreffende werknemer die feitelijk de proef heeft uitgevoerd is onvindbaar en om onduidelijke reden niet te spreken.
Het hele verslag is gewoon bedrog en we hebben pas in de rechtzaal voor het eerst "de conclusie" ervan gehoord. Het mankementje, het ventilatieklepje en het zgn. lek is in scene gezet.
Nogmaals dank, ik ga een offerte opvragen bij een gerenommeerd bedrijf.
(en mag ik zo vrij zijn, als je nog iets te binnen schiet... ;(
groet, |
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 06 dec 2008 13:08 Onderwerp: Re: rechten v/h kind wijken voor junk |
|
|
schandaal schreef: | Volgens mij moet je in geval van twijfel de kant van kinderen kiezen en niet van iemand die al 20 jaar in de hulpverlening zit en een spoor van ellende achter zich laat. |
Tja, hoewel ik jou kant van het verhaal ook wel begrijp verlies je schijnbaar uit het oog dat ook deze persoon eens kind is geweest en waarschijnlijk zijn/haar rechten met voeten getreden zag en daardoor nu in zo'n situatie zit.
Daarbij lijkt het me niet perse de schuld van die persoon maar van hogere instanties die maar gewoon wat doen.
Voor de rest wens ik je succes maar wendt je woede aan de juiste personen  _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
schandaal
|
Geplaatst: za 06 dec 2008 14:17 Onderwerp: |
|
|
Juist heb ik de WBV voor de rechter gedaagd en niet de persoon in kwestie, tegen het juridisch advies in. Ik heb niets tegen de gebruikster, maar diep medelijden. Ik ben gewoon heel boos over alle instanties die liegen en draaien om een junk in bescherming te nemen, om zo hun eigen streken te camoufleren. Als zij geplaatst zou zijn omdat ook zij recht heeft op een dak boven haar hoofd, heb ik daar geen moeite mee. Dan zou er gewoon een fout gemaakt en dat zou recht gezet kunnen worden. De WBV heeft schriftelijk laten weten op de hoogte te zijn geweest van ons gezin boven de gebruikster. Er wordt gezegd dat zij zelf op de woning heeft gereageerd, dit is niet waar. Dit is bevestigd door Dienst Wonen en de GGD. Zij is vermoedelijk opzettelijk in die woning gezet, een maand nadat ik een lelijke brief had ontvangen om op zoek te gaan naar andere woonruimte. Wij worden gewoon uitgerookt. Er is, zo ver na te gaan, nog nooit een junk (uit Amsterdam Noord) binnen 2 weken in hartje Jordaan aan een woning gekomen. De wachttijd voor deze buurt is op het moment 23 jaar.
Maar goed wij kunnen nog steeds hulp gebruiken. Wij proberen nu de urinetest waar ook passief meeroken mee gemeten kan worden.
Verhuizen is inderdaad ook een optie maar niet makkelijk in Amsterdam. Bovendien moeten de kinderen eerst bekomen van hun vorige logeerpartij van 7 weken. Ik dank u allen hartelijk. |
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 06 dec 2008 14:47 Onderwerp: |
|
|
Mijn excuses voor het vorige berichtje. Dat was dus klaarblijkelijk totaal overbodig !
Ik heb respect voor hoe je het aanpakt ! Veel succes !! _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
schandaal
|
Geplaatst: za 06 dec 2008 19:02 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel, ben wel erg emotioneel en opvliegerig, niemand die iets kan of wil doen. Onverschilligheid is de ziekte van deze tijd. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 06 dec 2008 22:11 Onderwerp: |
|
|
Lastig verhaal. Ga je nog een bodemprocedure inzetten?
Je schrijft dat jij eerder (voordat deze dame is geplaatst) bent verzocht andere woonruimte te zoeken. Is er een conflict tussen jou en de WBV, dan?
Weet je de kosten die gemoeid zijn met zelf isoleren? Is het een optie voor jou om dan maar zelf die voorzieningen voor je rekening te nemen? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
schandaal
|
Geplaatst: za 06 dec 2008 23:42 Onderwerp: |
|
|
Er is eigenlijk wel haast bij geboden en een bodemprocedure schijnt nogal lang te duren. er is inderdaad een conflict met een persoon. Is ook verantwoordelijk gesteld voor de plaatsing van mevrouw. Een kundige inspectie (om toch hun rookproefje te weerspreken) kost 2500 Euro. Dan wordt er wel een rapport opgemaakt wat gebruikt kan worden voor het hoger beroep. Vind dat de WBV dat moet betalen, maar geef weinig kans. Er is weinig te doen aan isolatie omdat wij de gang delen. Haar woonkamer komt direct uit op de hal. Daar moeten wij ook doorheen.
Het is een raar pand en moet eigenlijk gezien worden. |
|
|
|
 |
schandaal
|
Geplaatst: ma 08 dec 2008 11:35 Onderwerp: |
|
|
Is er iemand die weet hoe je deze zaak kan openbreken?
Vandaag kwamen de crackwalmen zelfs boven de spruitjes uit....
Vrijdag heb ik Meldpunt Zorg & Overlast maar weer eens gebeld met de vraag wat er tot nu gedaan is. Het antwoord was dat er wederom contact is geweest met de WBV. Dit is dus de tegenpartij. Mevrouw kon mij niet vertellen wie er naar mij wil luisteren en voor mijn rechten op kan komen. Als dit achter de rug is hoop ik zelf iets op te zetten voor klachten over woningbouwverenigingen.
Alle hulp is nog steeds welkom.
Wens iedereen al het goeds. |
|
|
|
 |
|