Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Energiekosten
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 02 jan 2026 0:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geschil met werkgever
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raven

Raven

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: za 29 nov 2008 9:01    Onderwerp: Geschil met werkgever Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo medemensen,

Ik ben werkzaam als chauffeur bij een niet nader te noemen distributiebedrijf. Dit bedrijf vervoert goederen van derden, distribueert deze goederen naar klanten en chauffeurs handelen ook contante betalingen af. Het contante geld wordt in een sealbag van de bank gedaan en aan het einde van de dagelijkse rit door de chauffeurs op kantoor in een kluis met kiepla gegooid.

Nu is mij het volgende overkomen, ik heb na het einde van mijn dienst netjes de sealbag met geld in de kluis gedaan zoals mijn werkgever dat wenst. De volgende dag werd ik gebeld door mijn chef met de mededeling dat het geld niet te vinden was. Erg vervelend! Ik heb hem verteld dat ik het toch echt in de kluis heb gedaan en hij zou nog even verder zoeken, want misschien was het wel ergens “gevallen” of was het geld ergens verkeerd geteld. Later bleek het geld nog steeds spoorloos. Ik heb gelijk aangegeven dat ze de politie dan maar in moesten schakelen, want als ik of mijn werkgever het geld niet heeft dan is het hoogst waarschijnlijk gestolen.

Nu vind mijn werkgever dat ik het halve schadebedrag moet betalen, hij wilde eerst dat ik het hele bedrag zou betalen, maar na mijn betoog wilde hij een “Sam-Sam” regeling treffen. Hij beroept zich op zijn protocollen en het arbeidscontract waarin staat dat schade onstaan door de chauffeur op de chauffeur verhaalt kan worden. Ik heb in meerdere gesprekken aangegeven dat er politie aan te pas moest komen, maar dit wilde mijn chef niet, want er was immers niks te bewijzen... Tijdens één van deze gesprekken gaf hij ook aan dat als ik zelf ontslag zou nemen dat er dan “een onderzoek” zou plaatsvinden. Dit zijn volgens mij loze dreigementen en geeft wel aan hoe raar deze zaak in elkaar steekt. Had hij maar gelijk de politie ingeschakeld, want ik heb niks te verbergen en wil ook duidelijkheid in deze zaak.

Maar ik ben het dus niet eens met een betalingsregeling! Ten eerste: ik heb het geld in de kluis gedaan, geen twijfel mogelijk! Ten tweede: waarom moet ik betalen voor schade die ik niet heb veroorzaakt?! Ten derde: waarom wordt in zo’n delicate kwestie de politie niet ingeschakeld?!

Misschien is het handig om te vertellen dat er ten tijde van deze kwestie geen waterdichte geldprotocollen waren, waardoor het vermissen van geld een kwestie van tijd was. Deze protocollen zijn nu aangescherpt (als het kalf verdronken is..) Ik wil hierover niet teveel in details treden om toch enigzins discreet te blijven voor mijn werkgever (ja ik werk er nog, nog wel)...

Afijn, ik heb dus niks gedaan en wil mijn onschuld bewijzen, ik heb nog nooit iets fout gedaan (afgezien van een snelheidsbekeuring her en der...), maar ik voel er dus niks voor om te betalen voor fouten die ik niet gemaakt heb. Als ik het geld zelf kwijt was geraakt dan had ik gerust betaald om dat dat mijn eigen domme schuld zou zijn. Ik loop hier al weken mee en hoop hier enigzins wat tips uit te halen.

Alvast bedankt voor jullie input!

Ps: Ik weet niet of dit onderwerp in de juiste map staat, correct me if I'm wrong.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
arizona

Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 29 nov 2008 9:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Echt een tip heb ik niet voor je behalve: niet betalen. Dit klinkt als een rare zaak. Je hebt gelijk dat het vreemd is dat je baas geen aangifte wil doen en jou dan ineens voor de helft wil laten opdraaien. Je staat ook in je recht door niet te betalen. Hij mag je hier ook niet toe dwingen bijvoorbeeld door het in te houden op je salaris ofzo maar probleem is, dat als hij dat laatste wel doet, dat jij weer naar de rechter moet om dat te verhelpen. Je kunt trouwens altijd zélf nog naar de politie om aangifte te doen van de diefstal, als je dat zou willen.
Raven

Raven

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: za 29 nov 2008 9:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je reactie!
StevenK
Moderator

Leeftijd: 53
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: za 29 nov 2008 10:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Twee tips:

1. Weigeren te betalen. De verantwoordelijkheid ligt bij de werkgever, tenzij er sprake is van opzet of daaraan grenzende roekeloosheid.

2. Weigeren nog contant geld te vervoeren.
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 29 nov 2008 12:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tip 3: Controlemoment op het deponeren van de zak laten plaatsvinden.

Erg vervelende toestand, zeg! Maar de verantwoordelijkheid ligt inderdaad bij de werkgever.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds