Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 16 aug 2025 13:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

ANWB ''goed'' advies
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DarkEagle

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): NTI
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 23:03    Onderwerp: ANWB ''goed'' advies Reageer met quote Naar onder Naar boven

hey,

ik reed laast bij bennekom en toen rook ik wat raars bij mij auto en als ik boven de 2500 toeren kwam slipte de koppeling. was gestopt bij de shell die daar was en keek onder mijn auto. daar liep olie onderuit dus ''aangezien ik niet veel weet van auto's'' heb ik de ANWB gebelt waar ik lid van ben voor deze auto. een monteur komt eraan. af fijn na een half uur was er een monteur en die heeft er naar gekeken. een maat van mij en ik vroegen of we nog veder konden rijden. hij zei dat het wel kon. 10 minuten later vroeg ik nog eens of ik wel veder kon rijden en of het geen vedere gevolgen heeft voor de auto. hij zei van niet en ook dit heeft mijn maat gehoord. ''de monteur heeft onder de auto gekeken en ik moest mijn motor olie bijvullen zei hij, ook was mijn keering eruit gelopen waardoor er olie lekte.''. ik ben dus voor zichtig naar huis gereden en heb de auto bij mijn garage gezet. aangezien ik geen haast had en hij nog geen tijd heb ik 4 dagen geleden mijn auto weer gerepareerd terug gehad. na nog geen dag rijden kwam ik van de snelweg en hoorde een raar geluid. maar de koppeling slipte niet. toen ik vlak bij mijn garage was rook ik weer de olie en kwam er uit de versnellings bak een zeer schapent geluid. de garage heeft meteen gekeken en kwam tot conclusie dat de lagers en tand wielen van mijn versnellings bak verbrand zijn. oorzaak: rijden zonder versnellingsbak olie. aangezien dat de garage mijn keeringen en koppelingsplaten + drukgroep heeft vervangen hebben ze niet aan de versneliingsbak gezeten. dit kwam dus door het naar huis rijden op de dag dat de ANWB zei dat het geen probleem was.

nu heb ik meer dan 1300 euro schade omdat de bak gerevisieerd ( vernieuwt) moet worden.

kan ik dit verhalen bij de ANWB?. het is hun foute advies dat ik heb opgevolgt ondanks ik nog gevraagt heb of er echt mee gereden kon worden waardoor nu mijn auto kapot is gegaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DarkEagle

BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 13:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

niemand?...
elee

Leeftijd: 60
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2008 23:33    Onderwerp: bekend probleem Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan je geen juridisch advies geven alleen vertellen wat mij is overkomen en dat de DAS rechtsbijstand niets voor elkaar kreeg.

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.. mijn auto (volledig gerestaureerde Porsche 944) rookte zichtbaar uit de uitlaat. Direct gestopt. ANWB gebeld.. De monteur heeft de olie gepeild met een warme motor en kwam tot de conclusie dat er niets aan de hand was, alleen het oliepijl was te laag. Hij heeft er ruim een liter bijgegooid en ik kon weer verder volgens hem, waarop hij vertrok. Ik heb de spullen opgeruimd, wat gebeld en wilde mijn reis vervolgen. Na nog geen kilometer was de rookontwikkeling nog erger als die van een gemiddelde hooibergbrand.. Mijn garage maar gebeld. Deze hebben de auto opgehaald. Wat bleek.. er was een zuigerveer gebroken, maar door het ANWB advies om door te rijden, zoveel schade ontstaan dat ik ruim 3500 gulden op tafel mocht leggen. Rechtsbijstandsverzekering kreeg niet gedaan, want ik heb het advies zelf vrijwillig opgevolgd (klopt helaas), en ANWB man ontkende alles..

Daarom voor mij geen pech onderweg hulp meer maar auto laten ophalen door echte garage..

Toch succes en ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik, want wat mij betreft had de DAS beter DAZ (Doe Alles Zelf) kunnen heten
DarkEagle

BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 20:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb nog het voordeel dat er iemand bij was.

hij schrijft ook een getuige schrift voor mijn en ondertekent deze..

balen dat hij het heeft ontkent.. ik ga ook zeker aan geven bij radar enzo .. vind dat wel leuk haha
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds