|
Auteur |
Bericht |
Johan77
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 25 nov 2008 19:05 Onderwerp: Ik wil mijn geld terug! |
|
|
Alloa,
ik heb op 24-06-2008 een hanglamp gekocht bij een woonwinkel. Ik betaalde voor de lamp 369 euro. Op 10-10-08 gaat de lamp kapot, geen idee waarom. Op 11-10-08 meld ik dit bij de woonwinkel die het defect in behandling nemen. de Lamp wordt niet opgehaald maar werd mij verteld volgende week neemt iemand contact met je op. Niemand nam de week erop contact met mij op dus belde ik zelf maar. Niemand kon een indicatie geven wanneer de lamp gemaakt zou zijn. Dit kon lang duren, hoe lang wist men niet. Hier baalde ik enorm van omdat de lamp een prominente lichtbron is in mijn huiskamer. Ik besloot een brief op 22-10-08 een brief te schrijven waarin ik eis dat de lamp op een redelijk termijn gerepareerd dient te worden. Tot op vandaag geen reactie en de hanglamp staat nog steeds bij mij defect in een hoekje.
Erg balen. Wat nu? Kan ik mijn geld terug vragen of eissen? |
|
|
|
 |
sander_fl
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 25 nov 2008 21:07 Onderwerp: |
|
|
Als ik jou was zou ik nog eens langsgaan en duidelijk aangeven dat je niet weggaat voordat er een duidelijke oplossing is.
Iets meer juridisch: mocht bovenstaande nog niet volstaan een brief schrijven met daarin een fatale termijn als bedoeld in art. 6:82 BW (ook wel ingebrekestelling genoemd)
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/82.html
NB Dit is naar mijn idee niet een bedrag om over te gaan procederen, maar als de winkel in gebreke blijft, dan heb je ze in ieder geval de kans gegeven om over de brug te komen. Dreigen met juridische stappen houdt de druk meestal wel op de ketel.
Succes ermee. |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 nov 2008 16:06 Onderwerp: |
|
|
Het product had vermoedelijk niet de eigenschappen die je er van mocht verwachten. (7:17 jo 7:18 lid 2 BW). Je hebt nu recht op je geld terug omdat de winkel het product niet binnen een redelijke termijn hersteld of vervangen is. (7:21 jo 7:22 BW). Indien van toepassing heb je ook nog recht op een schadevergoeding. (7:24 BW) Hiervan mag niet in het nadeel van de consument worden afgeweken. (7:6 BW)
Een rechtzaak starten heeft alleen zin als je dat zonder advocaat bij de kantonrechter doet. Neem dan in je eis op dat de tegenpartij de proceskosten moet vergoeden. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
|
|
|
 |
|