|
Auteur |
Bericht |
ChrisG
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 25 nov 2008 10:14 Onderwerp: Stiefouder adoptie |
|
|
Het volgende is het geval, mijn vrouw en ik zijn al bijna 4 jaar samen.
In augustus zijn we getrouwd.
Ze heeft 2 kinderen uit een eerder huwelijk. Deze waren 2 en 3 toe ik voor ze ben gaan zorgen.
De biologische vader heeft een omgangs regeling maar maakt
hier al zo'n 3,5 jaar geen gebruik van, de laatste 3,5 jaar hebben we niets van hem gehoord.
Voor hun ben ik hun vader, ik zou ze graag adopteren, ik moet er niet aan denken dat wanneer er iets met mijn vrouw zou gebeuren dat ik ze kwijt zou raken.
Hoe zou ik hierin te werk moeten gaan. |
|
|
|
 |
RPRN
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 99
|
Geplaatst: zo 30 nov 2008 22:32 Onderwerp: |
|
|
Voor stiefouderadoptie moet er voldaan zijn aan een aantal voorwaarden, van welke de belangrijkste in de praktijk is: De adoptie moet kennelijk in het belang zijn van het kind én er moet vaststaan dat het kind nu en in de toekomst niets meer van de andere ouder te verwachten heeft. De andere ouder mag het verzoek ook niet tegenspreken.
Meer info: http://www.ouders.nl/mjur2008-09.htm
Na dit gelezen te hebben, lijkt het mij het beste om contact te zoeken met de biologische vader om vervolgens het een en ander voor te leggen.
Succes! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 30 nov 2008 23:16 Onderwerp: |
|
|
Laten we het houden bij deze draad. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|