Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 13:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verwijdering uit Google
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MrKlaas

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): ANLS

BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2008 15:58    Onderwerp: Verwijdering uit Google Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal.

Het is me niet helemaal duidelijk of ik mijn vraag hier mag stellen, ik hoop van wel want ik zit met een behoorlijk probleem.
Ik ben een 31 jarige man uit de omgeving Utrecht, ik studeer geen rechten, maar volg een opleiding tot Linux systeembeheerder.
Voor die opleiding is het erg belangrijk dat ik een passend stage adres vind.
Het blijkt dat, dat erg lastig is.
Potentiële stagebedrijven zijn geïnteresseerd, tot ze mijn naam in Google gooien.
Iemand heeft onder mijn volle naam, talloze zeer verwerpelijke berichten geplaatst op vele websites.
Ïn de afgelopen maanden heb ik de sitehouders van de websites waarop mijn naam staat vermeld benaderd.
Enkele sitehouders zijn zo vriendelijk geweest om de berichten of mijn naam te verwijderen van hun website.
Er zijn echter ook sitehouders die niet reageren, of mijn verzoek weigeren, ze geven aan dat ze geen behoefte hebben om de berichten te verwijderen, en reageren daarna ook niet meer op mijn mail.
Ik kan deze situatie niet meer aan, mensen die me kennen spreken mij aan op de berichten, omdat zij denken dat ik de berichten heb geplaatst.
Ik kan geen passend stage-adres vinden en heb er slapeloze nachten van.
Mogelijk heeft een ex-vriendin de berichten anderhalf jaar geleden geplaatst, ik weet eigenlijk niet wie het heeft gedaan.
Mijn vraag, wat kan ik doen om de berichten van Nederlandse websites te laten verwijderen?
Wat kan ik doen om de berichten van buitenlandse websites te laten verwijderen?

Groet,

MrKlaas
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MrKlaas

BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 0:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jammer dat niemand reageert, ik had al het vermoeden dat mijn vraag erg ingewikkeld is.

Ik heb een andere vraag omtrent dit vreemde probleem.
De websites waarop artikelen zijn geplaatst onder mijn naam, genereren hun inkomsten volledig uit advertenties. (met name banners)
Als ik mijn verhaal doe bij iedere adverteerder middels een standaard mailtje, waarin ik aangeef wat er is gebeurd en wat dit met mij doet,
ben ik dan strafbaar, of heeft dit mogelijk andere nadelige juridische gevolgen?
Het lijkt mij een manier om de sitehouders wat meer onder druk te zetten, voor rede is men niet vatbaar.

Groet,

MrKlaas
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 1:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MrKlaas schreef:
Als ik mijn verhaal doe bij iedere adverteerder middels een standaard mailtje, waarin ik aangeef wat er is gebeurd en wat dit met mij doet, ben ik dan strafbaar, of heeft dit mogelijk andere nadelige juridische gevolgen?

Dat lijkt me volledig legaal. Of het helpt is een andere vraag.

Binnen Europa is de beheerder van een website volgens mij al snel verplicht om een naam weg te halen. Binnen Nederland doe je een beroep op de Wet bescherming persoonsgegevens, zie art. 36 Wbp. In andere EU-lidstaten gelden soortgelijke regelingen. Ook sluit ik niet uit dat de Wbp op bepaalde buitenlandse sites van toepassing is (bijv. op sites die zich op Nederland richten).

Misschien is het (voor het moment) een idee om bij een sollicitatie gewoon open kaart te spelen? Een werkgever zal het niet als pluspunt zien, maar dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om weerwoord te geven. Tenzij je een heel ongebruikelijke naam hebt zou je misschien kunnen schrijven dat het om iemand anders gaat. (Misschien is dat ook wel het geval?)

Een naam als "Jan de Vries" heeft in deze tijd wel zijn voordelen...

BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 2:31    Onderwerp: Bedankt! Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides, ontzettend bedankt voor je advies.
Ik ga er iets mee doen.

Vriendelijke groetjes,

MrKlaas Very Happy
Peggy2002

Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 9:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb je verhaal gelezen. Het komt overeen met hetgene mij gebeurd. Alleen gebruikt mijn ex man een zelfgemaakte website hiervoor. Alles wat hij hier op schrijft is zeer kwetsend. Dit is al 2,5 jaar zo bezig. Ik heb al 1 site via de webhost die de domeinnaam registreerde van zijn vorige site, deze site gelukkig kunnen laten verwijderen. Door heel veel te bellen en schrijven. Nu deze site nog. Dat is een heen en weer van daar moet je zijn en daar moet je zijn van freewebs, lycos etc. Ook bij mij is het geval als je gaat googlen dat je dan op die site van mijn ex terecht komt. Dus voor mijn huidige partner is dit ook een probleem, omdat hij ook genoemd word in de site en dus ook via google te vinden is. Dat is niet zo mooi. Misschien heeft iemand nog een goede tip voor mij?

Groet P. Evers
bona fides

BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 11:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Peggy2002 schreef:
Dat is niet zo mooi. Misschien heeft iemand nog een goede tip voor mij?

Aangifte doen bij de politie.

Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 11:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet U hoeveel aangiftes ik al bij de politie heb gedaan? Allemaal geseponeerd.
Ze doen er gewoon niks mee. Ik heb zelfs contact gehad met de officier van Justitie. Die kan er nog niks mee. Allemaal beloftes van de politie en de officier van Justitie, maar als het er op aan komt niks hoor. Dat is juist het frustrerende hiervan dat niemand iets kan doen of ook maar helpt.

Groet Peggy
bona fides

BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 14:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je ex beheert een website waarop hij je bij naam noemt en je zwart maakt?

BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 16:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Peggy2002 schreef:
Weet U hoeveel aangiftes ik al bij de politie heb gedaan? Allemaal geseponeerd.
Ze doen er gewoon niks mee. Ik heb zelfs contact gehad met de officier van Justitie. Die kan er nog niks mee. Allemaal beloftes van de politie en de officier van Justitie, maar als het er op aan komt niks hoor. Dat is juist het frustrerende hiervan dat niemand iets kan doen of ook maar helpt.

Groet Peggy

Ik heb geen wetskennis, maar volgens mij is hetgeen jij beschrijft smaad of laster.
Als hij je naam noemt en daar dingen bij plaatst die niet waar zijn of dingen die schadelijk zijn voor je persoon, is hij strafbaar.
Daarvoor kan je wel aangifte doen, neem een advocaat mee.
Een tip, stuur een aangetekende brief naar je ex-man´s ISP, indien hij de webruimte gebruikt die hij heeft gekregen van zijn ISP.
Een andere tip, schrijf een zeer schrijnende brief naar Google, waarin je aangeeft wat er is gebeurd.
http://www.google.nl/contact/
Een andere optie is dat je precies hetzelfde gaat doen, laat hem weten dat jij pas stopt als hij is gestopt.
Waarschijnlijk is dit niet raadzaam, het lost niets op, het maakt de situatie mogelijk alleen maar erger.
Dit is trouwens de makkelijkste manier om iemand online te vinden: http://www.pipl.com/

Succes ermee.

Groetjes,

MrKlaas
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds