|
Auteur |
Bericht |
rolthof
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 07 nov 2008 18:40 Onderwerp: Tele 2 / Versatel bruikleenapparatuur weggegooid. |
|
|
Geachte dames en heren,
In 2005 heb ik bij het toenmalige Versatel een internetabbonnement afgesloten. Ik ben door hen voorzien van een ADSL modem en een digitale TV ontvanger.
Eind oktober 2008 , ruim 3 jaar later heb ik het abbonnement be-eindigd en naar een andere provider overgestapt. Ik heb toen maar direct het modem en de receiver weggegooid. Dom dom dom, want die spullen waren in bruikleen.
Tele2 , welke inmiddels Versatel hebben overgenomen eist nu (terecht) haar spullen op. Deze kan ik niet leveren.
In de algemene voorwaarden staat dat Tele2. in zo'n geval " de waarde van de apparatuur" bij mij kan vorderen.
Zij stellen de waarde (telefonisch van hen vernomen, dit staat niet op papier) op 149 euro per apparaat en vorderen dus 298 euro.
Mi is dit niet terecht. Immers, de apparatuur is meer dan 3 jaar oud en dientengevolge economisch voor 90% afgeschreven. Daarnaast is dergelijke apparatuur tegenwoordig nieuw te koop voor in totaal 130 euro (modem + receiver) . De vordering is dus onredelijk lijkt me.
Ik begrijp dat ik fout ben en moet betalen, maar vind dat gezien de algemene voorwaarden de dagwaarde van de spullen vergoed moet worden door mij, niet de nieuwwaarde.
Hoe sterk sta ik ?
Mvg,
Roy Olthof. |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 22 nov 2008 14:32 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt me dat je idd de dagwaarde zou moeten betalen, maar ik zou er niet zonder meer van uitgaan dat dit 90% is. Kijk een op marktplaats wat een dergelijk product van een dergelijke levensduur waard is. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
rolthof
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 22 nov 2008 16:46 Onderwerp: |
|
|
Dank voor je antwoord.
Ik ga niet van 90% dagwaarde uit, maar van 90% afschrijving. Dat is ook ongeveer wat je op marktplaats terug vind.
Mvg,
Roy. |
|
|
|
 |
|