|
Auteur |
Bericht |
Florian
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 nov 2008 13:39 Onderwerp: aanvang opzegtermijn? (na opzegging met toestemming cwi) |
|
|
Wil graag de volgende casus voorleggen:
Werkgever heeft toestemming van het cwi om de arbeidsovereenkomst op te zeggen. De opzegtermijn bedraagt 18 weken. Dit is niet in geschil. Hij zegt op en meent dat de duur van de ontslagprocedure bij het cwi van die 18 weken mag worden afgetrokken, zodat in dit geval een opzegtermijn van 9 weken resteert. Is dit juist?
In het ontslagtoestemmingsbesluit is, voor zover hier van belang, slechts aangegeven dat de arbeidsovereenkomst tot uiterlijk (datum) kan worden opgezegd met inachtneming van de geldende opzegtermijn.
Voor zover ik altijd heb geweten, begint de opzegtermijn echter na de dag waarop de werkgever de arbeidsovereenkomst opzegt? Mij is niet enige regel bekend dat de duur van de cwi-procedure mag worden afgetrokken.
Wie weet precies hoe het zit (gaarne eventueel bronvermelding)?
Bedankt. |
|
|
|
 |
Loetje
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF Studieomgeving (MA): UM Berichten: 74
|
Geplaatst: wo 12 nov 2008 16:00 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je aan moet kloppen bij 7:672
Afhankelijk van het aantal dienstjaren is een opzegtermijn van 1 tot 4 maanden van toepassing. De tijd van de procedure bij het CWI mag niet als geheel afgetrokken worden, maar er mag bij wijze van compensatie 1 maand afgetrokken worden. Er dient minimaal 1 maand over te blijven.
De opzegging gaat in vanaf het moment dat de werkgever toestemming heeft. De laatste werkdag wordt afgerond naar de laatste dag van de maand.
Ik heb deze info overigens uit "Sociaal Recht" van Prof. Dr. A.T.J.M. Jacobs, blz 146. |
|
|
|
 |
Florian
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 13 nov 2008 16:49 Onderwerp: |
|
|
De regel van "bij wijze van compensatie 1 maand aftrek, mits 1 maand overblijft" is dat ook ergens neergelegd? en Wat is het gevolg van een foutieve opzetermijn (zoals in casu), is dan de gehele opzegging nietig of heeft dat anderszins (een) consequentie(s)? |
|
|
|
 |
Loetje
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF Studieomgeving (MA): UM Berichten: 74
|
Geplaatst: za 15 nov 2008 18:48 Onderwerp: |
|
|
Heb je het artikel er bij gepakt? |
|
|
|
 |
|