|
Auteur |
Bericht |
TimB
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: wo 12 nov 2008 17:50 Onderwerp: Vormfout |
|
|
Vandaag heb ik een mooie brief van het CJIB binnen gekregen met daarop mijn achternaam gespeld met een Y in plaats IJ. Nu kan ik tegen een transactievoorstel geen bezwaar maken (toch?) dus zou ik het voor moeten laten komen. Heb ik volgens jullie enige kans om de boete kwijt te laten schelden? Was trouwens voor roken op een station omdat ik dacht dat er geen rookpaal was  |
|
|
|
 |
Annemarieke
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 12 nov 2008 18:01 Onderwerp: |
|
|
De kans is groot dat de uiteindelijke dagvaarding wel gewoon een correct gespelde naam zal bevatten.
Ik adviseer je die boete gewoon te betalen. Je bent ook immers daadwerkelijk in overtreding geweest en mijns inziens zou het een zinloze geld- en tijdverspilling zijn om iets dergelijks voor te laten komen. |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 12 nov 2008 19:37 Onderwerp: |
|
|
Als uit de brief voldoende blijkt dat het om jou gaat, dan maakt de schrijfwijze van de naam niet uit en zal het laten voorkomen zinloos en vooral duur zijn.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Roy78
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 12 nov 2008 20:02 Onderwerp: |
|
|
Ik geef je weinig (of beter gezegd geen kans) dat je onder betalen uitkomt. Waarschijnlijk is er administratief beroep mogelijk. Daarbij bestaat al de mogelijkheid dat eventuele fouten worden hersteld en mocht en mocht je het uiteindelijk toch aan de rechter willen voorleggen dan bestaat daar ook de mogelijkheid om over eventuele verschijvingen en spelfouten heen te stappen zolang deze je maar niet in je verdediging hebben geschaad dan wel er aanleiding zouden kunnen zijn aan te nemen dat er toch een ander persoon bedoeld is. Maar daar zal al niet snel sprake van zijn nu je gewoon het CJIB "verzoek" thuis hebt ontvangen. _________________ Being right is highly overrated, even a stopped clock is right twice a day |
|
|
|
 |
Lucas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: do 13 nov 2008 2:18 Onderwerp: |
|
|
Roy78 schreef: | Waarschijnlijk is er administratief beroep mogelijk. |
Nee, dit is niet mogelijk. Overtreding van art. 72 Wet Personenvervoer 2000 is geen Mulderfeit, maar een gewone strafrechtelijke overtreding.
Zoals de feiten er hier kennelijk bijliggen kun je vergeten dat je op basis hiervan aan je straf ontkomt. Sterker nog, als je met dit verhaal bij de rechter komt heb je kans dat je de oren gewassen krijgt en met een extra hoge boete weer naar buiten gaat. |
|
|
|
 |
|