Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
HBO-rechten vi...
Volkshuisevest...
tentamens op i...
Best Name Badg...
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 01 sep 2025 6:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

geen werk, contracturen niet uitbetaald?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Quelle

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2008 10:17    Onderwerp: geen werk, contracturen niet uitbetaald? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Ik werk als kassiere bij albert heijn met een vast contract voor 24 uur per week. Ik werk drie vaste dagen per week. Nu wil het geval dat onze winkel niet goed loopt en er dus niet genoeg werk is. Daardoor ben ik de afgelopen weken voor minder uren ingeroosterd. Ik had begrepen van een aantal collega's dat ze dit van je ADV-dagen afhalen. Ik vond dit wel vreemd want ik vraag niet om minder te werken maar die paar ochtenden lekker vrij vond ik ook wel eens lekker dus ik heb het zo gelaten. Nu kreeg ik mijn salaris strook en daar zag ik tot mijn grote schrik dat ze me 34 uur hebben uitbetaald in plaats van de normale 96 uur. Ik heb dus ruim 300 euro minder betaald gekregen. Ik vraag me af of dit zomaar mag. Dit alles is zonder overleg gebeurd. Ik ben met de assistent bedrijfsleider gaan praten en die maakt er een verhaal van dat ik niet uitbetaald kan krijgen voor de uren die ik niet heb gewerkt. Ik zei hem dat ik niet heb gevraagd om minder te werken en dat zij mij ook niet hebben aangeboden om andere werkzaamheden te gaan doen zodat ik mijn uren wel zou werken. Daarna maakte hij ervan dat het komt omdat ik niet inzetbaar ben op andere dagen. Was dat wel het geval dan zou ik mijn uren wel kunnen halen. Toen ik daar kwam werken waren die vaste dagen geen probleem en was dat prima in te plannen. Mogen ze dit zomaar doen terwijl ik een 24-uurs contract heb? Volgens een andere collega is het een regeling in de winkelbranche dat dit dus wel mag maar ik kan hier niks over vinden en ik heb vernomen dat die regeling helemaal niet bestaat (dit hoorde in via via van een bedrijfsleider van een ander filiaal) in de CAO kan ik hier ook niks over vinden en in mijn contract dus ook niet. Ik vroeg om het nummer van personeelszaken zodat ik zelf informatie zou kunnen inwinnen maar die geven ze me niet omdat alles via de bedrijfsleider en zijn assistent moet lopen. (is ook nergens te vinden dat nummer trouwens)
Hopelijk kunnen jullie me hierbij advies geven.
Met vriendelijke groeten,
Patricia Scholten
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2008 17:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je een 24-uurscontract hebt, moeten ze je 24 uur uitbetalen. Een eenzijdige vermindering van de arbeidstijd komt neer op ontslag, en kan daarom alleen via de reguliere ontslagprocedures (vergunning van het CWI, of ontbinding door de kantonrechter).

Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 11 nov 2008 10:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Als je een 24-uurscontract hebt, moeten ze je 24 uur uitbetalen. Een eenzijdige vermindering van de arbeidstijd komt neer op ontslag, en kan daarom alleen via de reguliere ontslagprocedures (vergunning van het CWI, of ontbinding door de kantonrechter).
bedankt voor je reactie. Ik kreeg gisteren mijn salaris van afgelopen maand binnen en nu hebben ze wel mijn contracturen uitbetaald maar dat betekend dus dat ze de uren die ik niet ingeroosterd was vorige maand van mijn ADV en vakantiedagen van volgend jaar afhalen. Mag dat dan wel en hoe zit het dan met die uren die ik die maand daarvoor niet uitbetaald heb gekregen? Kan ik die nog wel terug krijgen?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Patricia Scholten
Marco Knol

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2008 2:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ze mogen de uren ook niet verrekenen met je ADV en/of vakantiedagen. Het zou hooguit nog zo kunnen zijn dat je minder ADV opbouwt maar dat zou je moeten kunnen nalezen in je CAO.
Je werkgever dient je alsnog het juiste loon te betalen, eventueel, als jij dat wilt, verhoogd met de wettelijke verhoging (die inmiddels toch al richting 50%) zal lopen.

Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): JHAF
Studieomgeving (MA): UM

BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2008 16:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet iets dat hier veel mee heeft te maken, maar het valt me toch op dat de Appie nogal wat regels aan hun laars lapt. Pure arrogantie of onwetendheid?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds