|
Auteur |
Bericht |
hjcprom
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 nov 2008 2:52 Onderwerp: claim indienen tegen onterechte bezwaarmaker. |
|
|
Geacht forum,
Is het mogelijk om een schadeclaim in te dienen tegen een bedrijf dat eerst een zienswijze heeft ingediend (te laat) Deze is toch behandeld door de gemeente, maar uiteindelijk toch niet ontvankelijk verklaard. Hiertegen hebben zij weer bezwaar aangetekend en nadat dit weer niet ontvankelijk is verklaard willen zij naar de rechter gaan. Dit heeft ons al veel geld en uren gekost en zij kunnen dit nooit winnen. Het is alleen maar pesten uit concurrentie oogpunt. De punten die zij aanvoeren zijn door de gemeente allemaal weerlegt.
Het gaat om vrijstelling van het bestemmingsplan.
Met dank,
Henk |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 12 nov 2008 3:17 Onderwerp: |
|
|
Nee, het maken van bezwaar is volkomen legitiem.
Ik zie trouwens niet hoe je schade hebt kunnen leiden, tenzij je zelf hebt besloten om dingen te doen of na te laten. Maar dat komt dan toch voor eigen rekening. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 12 nov 2008 3:58 Onderwerp: |
|
|
Ik kan me wel voorstellen dat (door)procederen (in theorie) een onrechtmatige daad oplevert, maar in principe geldt wel wat bona zegt, dat het ieder vrij staat bezwaar aan te tekenen.
Anderzijds valt er wel een vergelijking te trekken met misbruik van recht zoals we dat ook civielrechtelijk kennen, in dit geval temeer nu bezwaarmaker niet-ontvankelijk is verklaard wegens overschrijding van de termijn. Dat leidt in principe tot in hoogste instantie tot hetzelfde oordeel. Als dat oordeel tenminste juist is. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
|