|
Auteur |
Bericht |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 05 nov 2008 5:42 Onderwerp: |
|
|
Mark1963 schreef: |
Ik heb mij inmiddels laten vertellen dat een proces verbaal van de zitting alleen wordt toegezonden aan de advocaat op het moment dat je in hoger beroep gaat. Alleen dan krijg je inzicht in deze stukken en eerder dus niet. Klopt dat volgens jullie? |
Bij het strafprocesrecht klopt dat wel aardig.
Hoe het bij civielrecht zit.. tja uit bovenstaande posts van Bram en Sietske kan ik opmaken dat dat anders verloopt. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: wo 05 nov 2008 8:17 Onderwerp: |
|
|
Artikel 290 Wetboek van burgerlijke rechtsvordering (van toepassing bij de verzoekschriftprocedure):
Quote: | 1. De verzoeker en iedere belanghebbende hebben recht op inzage en afschrift van het verzoekschrift, de verweerschriften, de op de zaak betrekking hebbende bescheiden en de processen-verbaal.
2. De griffier verstrekt zo spoedig mogelijk een afschrift van processen-verbaal aan de verzoeker en aan de in de procedure verschenen belanghebbenden. |
Artikel 90 (van toepassing bij de dagvaadingsprocedure):
Quote: | De griffier verstrekt zo spoedig mogelijk een afschrift van processen-verbaal aan de eiser en aan de in het geding verschenen gedaagde. |
|
|
|
|
 |
|