Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 27 aug 2025 21:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wat is het vervolg op eind contract en geen vast contract
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
richarddevries

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 16:11    Onderwerp: Wat is het vervolg op eind contract en geen vast contract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben bijna 3 jaar werkzaam als monteur in een rijwielhandel, tuin- en parkmachine bedrijf.

gezien ik in de WAO zit, omdat ik MS heb mag ik van het UVW max 20 uur per week werken.

Nu kom ik lang niet aan deze uren toe, Deels door mijn gezondheid en beperkingen en ook omdat het werkaanbod zeer wisselend is.

Ik heb in 2006 toen ik begon 2 keer een 1/2 jaar contract voor bepaalde tijd gehad, deze is nadien verlengt naar 1 jaar en dit jaar weer met een 1/2 jaar.

eind oktober loopt dit cotract af, ik via de mail te horen gekregen dat er geen vast contract in zit momenteel.

Nu hoor ik van vrienden en kennissen dat ik er 3 maand uit moet en hij mij dan weer mag aannemen.
Het UWV gaf aan de telefoon aan dat als ik na einde contract maar 1 uur ging werken de werkgever me voor vast moet aannemen.

klopt dit allemaal ??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 16:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik tel 4 opvolgende contracten voor bepaalde tijd. Je huidige (4e) contract geldt dan als aangegaan voor onbepaalde tijd, d.w.z. je hebt nu al een vast dienstverband.

Het is anders als er een CAO van toepassing is die van deze regeling (Flexwet / art. 7:668a BW) afwijkt.

Quote:
Nu hoor ik van vrienden en kennissen dat ik er 3 maand uit moet en hij mij dan weer mag aannemen.
Het UWV gaf aan de telefoon aan dat als ik na einde contract maar 1 uur ging werken de werkgever me voor vast moet aannemen.

Dit is het geval na 3 opvolgende contracten voor bepaalde tijd. Als dan binnen 3 maanden een 4e contract wordt aangegaan, geldt dit als een vast contract. Maar als ik goed tel heb jij dat 4e contract al.

BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 16:45    Onderwerp: arbeidscontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

mijn 4e contract staat vermeld op papier als nulurencontract ( 3e verlenging) van mijn werkgeven kreeg ik bericht via de mail dat er geen vast contract in zat momenteel.

Ik zou na dit contract zoals hij vermeldde een vast contract moeten krijgen.

mijn contract loopt 31 oktober 2008 af.

hoe zit het met werken na deze datum, of moet ik 3 maand stoppen alvorens hij me weer kan aannemen

in het contract voor de "3e verlenging"staat onder de artikel 1:
indiensttreding,looptijd,arbeidsduur,functie het volgende:

werkgever neemt werknemer m.i.v. 1 mei 2008 in dienst als oproepkracht in de functie van hulpmonteur. ter bepaling van de rechtspositie geldt de datum in diensttreding van 1 mei 2006 en is er sprake van een 4e arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd.

het dienstverband wordt aangegaan voor een periode van 6 mnd en eindigd derhalve van rechtswege in ieder geval op 31 okt 2008 aansluitend op de werktijd van die dag.

bona fides schreef:
Ik tel 4 opvolgende contracten voor bepaalde tijd. Je huidige (4e) contract geldt dan als aangegaan voor onbepaalde tijd, d.w.z. je hebt nu al een vast dienstverband.

Het is anders als er een CAO van toepassing is die van deze regeling (Flexwet / art. 7:668a BW) afwijkt.

Quote:

Dit is het geval na 3 opvolgende contracten voor bepaalde tijd. Als dan binnen 3 maanden een 4e contract wordt aangegaan, geldt dit als een vast contract. Maar als ik goed tel heb jij dat 4e contract al.
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 17:37    Onderwerp: Re: arbeidscontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

richarddevries schreef:
werkgever neemt werknemer m.i.v. 1 mei 2008 in dienst als oproepkracht in de functie van hulpmonteur. ter bepaling van de rechtspositie geldt de datum in diensttreding van 1 mei 2006 en is er sprake van een 4e arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd.

het dienstverband wordt aangegaan voor een periode van 6 mnd en eindigd derhalve van rechtswege in ieder geval op 31 okt 2008 aansluitend op de werktijd van die dag.

Dat is dus duidelijk. Tenzij een CAO van toepassing is die afwijkt van "vierde opvolgende tijdelijke contract is vast" geldt je huidige contract als een contract voor onbepaalde tijd (d.w.z. je hebt een vast dienstverband). Je contract eindigt dan dus niet van rechtswege op 31 oktober 2008. Zie art. 7:668a lid 1 sub b BW.

BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 17:57    Onderwerp: Re: arbeidscontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

als ik het goed heb gelezen heb ik dus een vast contract voor onbepaalde tijd volgens de wet.

hoe zit het met mijn nulurencontract t.a.v snipperdagen, ziektewet ( zit 80-100% WAO) ??

hoe kan ik het mijn werkgever duidelijk maken dat zowel zijn accountant als hijzelf op een ander spoor zitten en ik dus volgens U bij de wet wel een vast contract heb voor onbepaalde tijd.

De werkgever zit dit contract dus gewoon als laatste verlenging, na 31 oktober zou ik moeten overgaan naar een vast contract volgens hem.

de werkgever geeft momenteel geen vast contract gezien de zeer geringe werkzaamheden.

gezien het feit dat de werkgever dit contract als een verlenging ziet en niet als een vast dienstverband voor onbepaalde tijd ziet, kan hij mij dan op grond van zijn "geen geven van vast contract" ontslagen ??

als hij voet bij stuk houd en dus geen vast contract wil geven , ben ik dan verplicht als er b.v. na 31 oktober of volgende week als er werkzaamheden zijn deze aan te nemen ??

als ik deze werkzaamheden niet hoef aannemen, kan hij mij dan voor 3 maand laten gaan en na deze periode weer aannemen op het zelfde "soort contract" ??

bona fides schreef:
richarddevries schreef:

Dat is dus duidelijk. Tenzij een CAO van toepassing is die afwijkt van "vierde opvolgende tijdelijke contract is vast" geldt je huidige contract als een contract voor onbepaalde tijd (d.w.z. je hebt een vast dienstverband). Je contract eindigt dan dus niet van rechtswege op 31 oktober 2008. Zie art. 7:668a lid 1 sub b BW.
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 18:40    Onderwerp: Re: arbeidscontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

richarddevries schreef:
hoe kan ik het mijn werkgever duidelijk maken dat zowel zijn accountant als hijzelf op een ander spoor zitten en ik dus volgens U bij de wet wel een vast contract heb voor onbepaalde tijd.

Confronteer je werkgever met art. 7:668a BW of - wat misschien beter werkt - met deze pagina, of deze, of deze.

Quote:
gezien het feit dat de werkgever dit contract als een verlenging ziet en niet als een vast dienstverband voor onbepaalde tijd ziet, kan hij mij dan op grond van zijn "geen geven van vast contract" ontslagen ??

Nee. Of beter, om je te ontslaan zal hij een volledige ontslagprocedure moeten opstarten.

Quote:
als hij voet bij stuk houd en dus geen vast contract wil geven , ben ik dan verplicht als er b.v. na 31 oktober of volgende week als er werkzaamheden zijn deze aan te nemen ??

Je hebt een vast contract, dus ben je verplicht om je beschikbaar te stellen voor werkzaamheden. Als jou de toegang tot de werkvloer wordt geweigerd, stel je dan middels een aangetekende brief beschikbaar voor werk, waarbij je aangeeft een vast contract te hebben.

Als de werkgever vervolgens (eind volgende maand) weigert je loon door te betalen, stel je een loonvordering in.

Quote:
als ik deze werkzaamheden niet hoef aannemen, kan hij mij dan voor 3 maand laten gaan en na deze periode weer aannemen op het zelfde "soort contract" ??

Als je de werkzaamheden niet wilt aannemen omdat je om één of andere reden liever geen vast contract zou willen hebben (merkwaardig, maar ik hou je niet tegen), dan kun je met je werkgever overeenkomen dat de arbeidsovereenkomst per 1 november wordt beëindigd. Dan kan je werkgever, als hij dat wilt, je vanaf 1 februari weer aannemen met een nieuwe tijdelijk contract. Een garantie dat hij je opnieuw aanneemt heb je natuurlijk niet.

BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 19:14    Onderwerp: Re: arbeidscontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

is en of was mijn werkgever al verplicht bij een nulurencontract rekening te houden met snipperdagen, ziektekostenwetten en andere wetten die hierbij van toepassing zijn bij de loonbetaling ??

aangezien ik niets wist of het in mijn geval ook moest, heb ik in 2006 een bedrijfsongeval gehad met hoofdwond en gewoon 6 dagen thuis geweest en daarna weer aan het werk.
In 2007 ben ik nog een week thuis geweest met buikgriep en daarna weer gewoon aan het werk.

had ik in deze gevallen dit moeten melden en ziektegeld moeten ontvangen hiervoor ??

Ik krijg wekelijks mijn loon contant in handen en aan het einde van de maand een loonstrook met de gegevens van die maand.

bona fides schreef:
richarddevries schreef:

Confronteer je werkgever met art. 7:668a BW of - wat misschien beter werkt - met deze pagina, of deze, of deze.

Quote:

Nee. Of beter, om je te ontslaan zal hij een volledige ontslagprocedure moeten opstarten.

Quote:

Je hebt een vast contract, dus ben je verplicht om je beschikbaar te stellen voor werkzaamheden. Als jou de toegang tot de werkvloer wordt geweigerd, stel je dan middels een aangetekende brief beschikbaar voor werk, waarbij je aangeeft een vast contract te hebben.

Als de werkgever vervolgens (eind volgende maand) weigert je loon door te betalen, stel je een loonvordering in.

Quote:

Als je de werkzaamheden niet wilt aannemen omdat je om één of andere reden liever geen vast contract zou willen hebben (merkwaardig, maar ik hou je niet tegen), dan kun je met je werkgever overeenkomen dat de arbeidsovereenkomst per 1 november wordt beëindigd. Dan kan je werkgever, als hij dat wilt, je vanaf 1 februari weer aannemen met een nieuwe tijdelijk contract. Een garantie dat hij je opnieuw aanneemt heb je natuurlijk niet.
richarddevries

BerichtGeplaatst: do 30 okt 2008 18:17    Onderwerp: Re: arbeidscontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb vandaag 30 oktober via de post een brief van de werkgever gekregen ( dagtekening 16 okt) dat van rechtswege mijn dienstverband eindigd op 31 oktober.

er wordt gerefereerd naar de schriftelijke arbeidsovereenkomst die 3maal voortgezet is voor bepaalde tijd.

er staat: Conform art1,lid2 van de huidige 4e arbeidsovereenkomst eindigd het dienstverband van rechtswege 31 oktober 2008 aansluitend op de werktijd van die dag zonder dat daartoe opzegging is vereist.

In de brief wordt vermeld dat eventuele emolumenten na beeindiging van het dienstverband mij toekomen.

wat zijn emolumenten ??

richarddevries schreef:
is en of was mijn werkgever al verplicht bij een nulurencontract rekening te houden met snipperdagen, ziektekostenwetten en andere wetten die hierbij van toepassing zijn bij de loonbetaling ??

aangezien ik niets wist of het in mijn geval ook moest, heb ik in 2006 een bedrijfsongeval gehad met hoofdwond en gewoon 6 dagen thuis geweest en daarna weer aan het werk.
In 2007 ben ik nog een week thuis geweest met buikgriep en daarna weer gewoon aan het werk.

had ik in deze gevallen dit moeten melden en ziektegeld moeten ontvangen hiervoor ??

Ik krijg wekelijks mijn loon contant in handen en aan het einde van de maand een loonstrook met de gegevens van die maand.

bona fides schreef:
richarddevries schreef:

Quote:

Quote:

Quote:

bona fides

BerichtGeplaatst: do 30 okt 2008 23:53    Onderwerp: Re: arbeidscontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

richarddevries schreef:
Heb vandaag 30 oktober via de post een brief van de werkgever gekregen ( dagtekening 16 okt) dat van rechtswege mijn dienstverband eindigd op 31 oktober.

er wordt gerefereerd naar de schriftelijke arbeidsovereenkomst die 3maal voortgezet is voor bepaalde tijd.

er staat: Conform art1,lid2 van de huidige 4e arbeidsovereenkomst eindigd het dienstverband van rechtswege 31 oktober 2008 aansluitend op de werktijd van die dag zonder dat daartoe opzegging is vereist.

Dat klopt dus niet, je hebt gewoon een vaste baan (tenzij je onder een CAO valt waarin van art. 7:668a BW wordt afgeweken). Wil je je baan behouden, zie mijn eerdere bericht.

Quote:
wat zijn emolumenten ??

Ik zou zeggen loon dat buiten het basisloon valt. Toeslagen.

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008 2:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat bona zegt. Maar vraag eerst eens aan je baas onder welke CAO je valt. Zo kent bijvoorbeeld de CAO voor de catering de mogelijkheid om 5 opeenvolgende contracten te sluiten en is pas het 5e of 6e contract een vast contract.
Het kan zijn dat in 1 van je contracten staat welke CAO van toepassing is.

Onder emolumenten wordt ook vakantiegeld en vakantiedagen verstaan.
Tijdens een oproepcontract bouw je die vrijwel altijd naar rato op. Dus voor ieder gewerkt uur 8%vakantiegeld en ongeveer 7½ tot 10% vakantiedagen.

Met betrekking tot je eerdere ziekmeldingen; je bent wat men noemt een zgn. vangnetter. Dat wil zeggen dat ziekte je baas in principe niets kost omdat hij het door te betalen loon bij UWV kan claimen (art.29b ZW) en wel gedurende 5 jaar na indiensttreding. Eventueel kan die periode verlengd worden (en met een ziekte als MS zal dat geen probleem zijn) mits dat op tijd wordt aangevraagd.

Een nul-uren contract na 3 voorgaande contracten met uren is meestal ook onzin. Daar kan een rechter alleen mee akkoord gaan als er inderdaad een mogelijkheid is in de CAO om meer dan 3 contracten te sluiten. En dan nog.
Anders is er het rechtsvermoeden van omvang en is je contract een contract voor het gemiddelde aantal uren dat je de laatste 3 maanden hebt gewerkt (of het laatste jaar als dat gemiddeld genomen eerlijker uitpakt).

Als ik jouw baas zou zijn en tevreden was over de kwaliteit van je werk zou ik je gewoon een contract voor onbepaalde tijd geven. Veel makkelijker. Ziekte-uren kan ie claimen bij UWV en als in jouw geval het beeld sterk wisselend is zou ie gewoon afspraken moeten maken met UWV. Hij moet natuurlijk wel werk hebben.

Dat van die 3 maanden tussenperiode klopt inderdaad als ie geen vast dienstverband met je wil aangaan en de CAO de mogelijkheid biedt om af te wijken van de wet zoals bona al aangaf. Maar zoals ik al zei; met het juiste contract zou het, ook voor jouw baas, best wel eens praktischer kunnen zijn om je vast in dienst te nemen mits ie überhaupt voldoende werk heeft.

BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008 7:26    Onderwerp: arbeidsovereenkomst-CAO Reageer met quote Naar onder Naar boven

allereerste bednkt voor je ractie.
de CAO die ik heb valt onder metaal en techniek voor tweewielers.

het vakantiegeld kreeg ik wekelijks 8% bij het loon in contant uitbetaald.

mijn werkgever was altijd tevreden met mijn werk.

kreeg 20 okt de volgende tekst met de aankondiging van dit probleem, daarna ben ik informatie gaan inwinnen.

In de mail staat het als volgt:
-ik heb 1 krom wiel staan , die maak ik zelf wel recht. verder niets.
ziet er slecht uit qua reparatie werk.werd afgelopen maanden al steeds minder.
zal de komende tijd misschien wel zo blijven.
accountant belde deze week nog voor verlenging contract.dat moest dan een vast contract worden.ook dat zit er niet in.

als er tussentijds werk is bel of mail ik.

ga er maar van uit dat het volgend voorjaar 2009 misschien weer aantrekt.ik hoop eerder.

sorry voor het slechte nieuws.we houden gewoon contact.

Het is momenteel inderdaad zeer slap met het werk. heb op deze mail gereageerd en vermeld dat mijn vrouw dus meer kan gaan werken, gezien we 2 kinderen hebben.

zijn reactie hierop was: zien we volgende week wel even weer.

( volgende week is dus de maand november en het contract is afgelopen)
Het UWV heeft me al gewaarschuwd dat ook al werk ik dan maar 1 uur, hij me een vast contract moet geven.

Marco Knol schreef:
Wat bona zegt. Maar vraag eerst eens aan je baas onder welke CAO je valt. Zo kent bijvoorbeeld de CAO voor de catering de mogelijkheid om 5 opeenvolgende contracten te sluiten en is pas het 5e of 6e contract een vast contract.
Het kan zijn dat in 1 van je contracten staat welke CAO van toepassing is.

Onder emolumenten wordt ook vakantiegeld en vakantiedagen verstaan.
Tijdens een oproepcontract bouw je die vrijwel altijd naar rato op. Dus voor ieder gewerkt uur 8%vakantiegeld en ongeveer 7½ tot 10% vakantiedagen.

Met betrekking tot je eerdere ziekmeldingen; je bent wat men noemt een zgn. vangnetter. Dat wil zeggen dat ziekte je baas in principe niets kost omdat hij het door te betalen loon bij UWV kan claimen (art.29b ZW) en wel gedurende 5 jaar na indiensttreding. Eventueel kan die periode verlengd worden (en met een ziekte als MS zal dat geen probleem zijn) mits dat op tijd wordt aangevraagd.

Een nul-uren contract na 3 voorgaande contracten met uren is meestal ook onzin. Daar kan een rechter alleen mee akkoord gaan als er inderdaad een mogelijkheid is in de CAO om meer dan 3 contracten te sluiten. En dan nog.
Anders is er het rechtsvermoeden van omvang en is je contract een contract voor het gemiddelde aantal uren dat je de laatste 3 maanden hebt gewerkt (of het laatste jaar als dat gemiddeld genomen eerlijker uitpakt).

Als ik jouw baas zou zijn en tevreden was over de kwaliteit van je werk zou ik je gewoon een contract voor onbepaalde tijd geven. Veel makkelijker. Ziekte-uren kan ie claimen bij UWV en als in jouw geval het beeld sterk wisselend is zou ie gewoon afspraken moeten maken met UWV. Hij moet natuurlijk wel werk hebben.

Dat van die 3 maanden tussenperiode klopt inderdaad als ie geen vast dienstverband met je wil aangaan en de CAO de mogelijkheid biedt om af te wijken van de wet zoals bona al aangaf. Maar zoals ik al zei; met het juiste contract zou het, ook voor jouw baas, best wel eens praktischer kunnen zijn om je vast in dienst te nemen mits ie überhaupt voldoende werk heeft.
richarddevries

BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008 7:36    Onderwerp: Re: arbeidscontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op deze manier wil ik niet met hem samenwerken.

Ik was de enigste werknemer op de loonlijst en het "manusje van alles"van normale reparaties tot electrische reparaties/problemen in en om de zaak en zijn huis en het opzetten en behren van zijn website.

Nu hij me letterlijk op deze manier bij de poot heeft gehad, krijgt hij morgen alle bescheiden, correspondentie en verdere digitale info m.b.t. de website en wat daar bij hoort per post retour.

vandaag pas ik de website aan zodat mijn naam is verdwenen en de aanvraag voor eennieuwsbrief bij hem in de mail komt.

hoe hij de site en nieuwsbrief verder wil onderhouden/verzenden zal mij een enorme zorg zijn.

Hij durft me via de mail het einde contract te melden en heeft liever dat ik volgende week nog even kom te repareren.
Deze vlieger gaat niet op, las hij problemen wil maken kan ik hem lekker confronteren met de wetten en regeltjes die jij zo aardig mij hebt toegedaan.

Ik hou je op de hoogte van de vorderingen in deze zaak, maar er werken doe ik zeer niet meer. ga gewoon op zoek naar een leukere werkgever.

ben gezien mijn WAO niet verplicht te werken, maar wat extra centen en de communicatie is wel prettig.

bona fides schreef:
richarddevries schreef:

Dat klopt dus niet, je hebt gewoon een vaste baan (tenzij je onder een CAO valt waarin van art. 7:668a BW wordt afgeweken). Wil je je baan behouden, zie mijn eerdere bericht.

Quote:
wat zijn emolumenten ??

Ik zou zeggen loon dat buiten het basisloon valt. Toeslagen.
Marco Knol

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 2:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

CAO M&T artikel 14 lid 6 schreef:
Indien een dienstbetrekking voor bepaalde tijd maximaal drie keer voor bepaalde tijd is voortgezet en deze dienstbetrekkingen te zamen niet langer duren dan 36 maanden, eindigt de één, twee of driemaal voortgezette dienstbetrekking van rechtswege zonder dat voorafgaande opzegging als bedoeld in artikel 16 is vereist. Ook is dan geen toestemming van het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) vereist.

Conform artikel 14 lid 6 van je CAO eindigt je contract idd van rechtswege. Laat dat wel even aan UWV weten, want ik zie ze er bij UWV wel voor aan je uitkering te korten omdat je in principe, conform wetgeving, bij de 3e verlenging een vast contract hebt.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds