|
Auteur |
Bericht |
v.eggenhuizen
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 31 okt 2008 19:15 Onderwerp: Product besteld via webwinkel, krijg geen contact met winkel |
|
|
Goedeavond,
Ik heb 2 weken geleden online een product gekocht, en heb deze gelijk via internetbankieren betaald.
Na bijna een week nog niks te hebben vernomen, besloot ik een mail te sturen. Op deze mail kreeg ik geen reactie. Ik heb daarna nog geprobeerd deze winkel via mail en telefonisch te bereiken. Echter krijg ik geen gehoor.
Ik heb geprobeerd via internetbankieren het geld terug te halen, maar dit werkt niet met overboekingen.
Wat zijn mijn mogelijkheden met dit bedrijf? Ik kan ze niet bereiken en mijn geld terughalen is ook geen optie. Kan je zo'n bedrijf "aanklagen"?
Alvast bedankt voor het lezen en reacties.
Vincent Eggenhuizen |
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 31 okt 2008 19:45 Onderwerp: Re: Product besteld via webwinkel, krijg geen contact met wi |
|
|
v.eggenhuizen schreef: | Ik kan ze niet bereiken en mijn geld terughalen is ook geen optie. Kan je zo'n bedrijf "aanklagen"? |
Ten eerste: Ik ben geen jurist !
Zoals ik zoal meegekregen heb op het forum is het wel degelijk mogelijk om zo'n bedrijf aan te klagen maar, en nu komt de clou van ons geweldige rechtssysteem, loont zich dit eventueel pas bij hoge bedragen.
Rechtsbijstandsverzekeringen dekken meestal pas vanaf een bepaald bedrag, Ik geloof iets van 250 euro of zelf 500 euro en advocaten zijn niet goedkoop.
Ook komen er kosten kijken bij de rechtszaak en krijg je lang niet alles terug wat je hebt moeten inleggen mocht je winnen.
Mocht ik iets fout hebben zal ik wel verbeterd worden hoop ik. _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
v.eggenhuizen
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 31 okt 2008 19:54 Onderwerp: Re: Product besteld via webwinkel, krijg geen contact met wi |
|
|
Michaelm schreef: |
Rechtsbijstandsverzekeringen dekken meestal pas vanaf een bepaald bedrag, Ik geloof iets van 250 euro of zelf 500 euro en advocaten zijn niet goedkoop.
|
Ok, het gaat niet om een hoog bedrag, maar het is toch vervelend om zo geld 'over de balk' te gooien.
Kan je dan je beklacht indienen bij de KvK? |
|
|
|
 |
Martijn
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 31 okt 2008 20:15 Onderwerp: |
|
|
Ja, je kunt een procedure bij de rechter starten maar wellicht is het eerst sturen van een brief ook een optie. Veelal zal je via de website van het bedrijf zelf of de kamer van koophandel een adres kunnen vinden.
Je zou eventueel kunnen kijken of men bij een brancheorganisatie / thuiswinkelorganisatie is aangesloten, dan zou je daar je beklag kunnen doen.
Ik zou het eerst op een dergelijke manier proberen te verhalen, mocht dat niet lukken dan is het vroeg genoeg om kosten te maken als je dat nog wil... |
|
|
|
 |
|