|
Auteur |
Bericht |
Pietje1
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 31 okt 2008 13:31 Onderwerp: kamerverhuur en vve |
|
|
Ik ben eigenaar van 1 van twee apartementen die vallen onder de vve.
Ben in het bezit van modelreglement bij splitsing en een copie van de splitsings akte.
In deze akte staat onder punt 5: Art.16 lid 4.
De privé gedeelten van de appartementsrechten zijn ------ bestemd voor particulier woongebruik door de betreffende eigenaar of gebruiker met zijn eventuele gezin.
Mag de nieuwe eigenaar hier nu kamerverhuur gaan plegen?
Het gaat om verhuur van 4 kamers en hiervoor is geen vergunning van de gemeente nodig.
Help wat nu te doen? |
|
|
|
 |
phoxy84
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: vr 31 okt 2008 14:10 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij niet op grond van die regel aangezien er staat eigenaar of gebruiker. De hoofdbewoner hoeft dus niet de eigenaar te zijn en de gebruiker (huurder) mag hier dus ook wonen met zijn gezin.
Maar dat is mijn mening. |
|
|
|
 |
Pietje1
|
Geplaatst: vr 31 okt 2008 14:58 Onderwerp: |
|
|
phoxy84 schreef: | Lijkt mij niet op grond van die regel aangezien er staat eigenaar of gebruiker. De hoofdbewoner hoeft dus niet de eigenaar te zijn en de gebruiker (huurder) mag hier dus ook wonen met zijn gezin.
Maar dat is mijn mening. |
Dat begrijp ik, maar wat als hij 4 kamers apart gaat verhuren aan 4 verschillende mensen |
|
|
|
 |
phoxy84
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: vr 31 okt 2008 15:06 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij mag het gewoon aangezien het niet is uitgesloten, ik denk niet dat de bedoelde regel is opgesteld om verhuur van kamers uit te sluiten. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 31 okt 2008 15:29 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt me dat het reglement niet in de weg staat aan kamerverhuur. De gemeentelijke huisvestingsverordening mogelijk wel. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Pietje1
|
Geplaatst: za 01 nov 2008 23:38 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Het lijkt me dat het reglement niet in de weg staat aan kamerverhuur. De gemeentelijke huisvestingsverordening mogelijk wel. |
Ik heb nu ontdekt dat de woning door 4 mensen is gekocht. 1 voor de helft en drie anderen elk voor 1/6 deel.
Onder hen is een makelaar, dus dan zal ik wel niets meer kunnen bereiken. |
|
|
|
 |
|