Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
FransH1968
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 27 okt 2008 11:22 Onderwerp: Vakantiedagen bij beëidiging arbeidovereenkomst (negatief) |
|
|
Ik zit in de volgende situatie:
Per 29 juli 2008 ben ik door mijn werkgever op non-actief gesteld, met behoud van loon. Dit met de intentie om eenzijdig de arbeidsovereenkomst te beëindigen. Op 26 september hebben we hiervoor voor de rechter gestaan en deze gaf mij in alles gelijk. Omdat het een klein bedrijf is en de werkgever geen vertrouwen meer in mij heeft gaf de rechter aan dat hij de arbeidsovereenkomst wel zou gaan ontbinden, maar onder toekenning van een geldelijke vergoeding. Vervolgens zijn we de gang op gegaan en hebben we een schikking getroffen, waarbij ik per 1 november uit dienst ben getreden met een vergoeding van 1/2 maand salaris.
Tijdens de behandeling van de zaak heeft de rechter iets gezegd over dat mijn vakantiedagen geacht zijn te zijn opgenomen, ik weet niet meer precies wat.
Tijdens de onderhandeling gaf mijn werkgever aan dat ik 3 dagen te veel verlof heb opgenomen, welke hij wilde verrekenen met mijn salaris. Hier ben ik mee akkoord gegaan, omdat ik van de zaak af wilde zijn.
Vervolgens ben ik in oktober 3 weken op vakantie geweest, een periode waar mijn werkgever vanaf wist.
Afgelopen vrijdag kreeg ik een brief waarin er i.p.v. 3 dagen opeens 13 dagen zijn ingehouden.
Dit zijn de feiten, hierover heb ik de volgende vragen:
1. Als ik vakantie opneem tijdens mijn op non-actief stelling, worden deze dagen dan ook van mijn tegoed afgeboekt?
2. De dagen opgenomen na de uitspraak van de rechter, kunnen die van mijn tegoed worden afgeboekt?
3. Kan mijn werkgever zomaar 13 dagen inhouden i.p.v. de afgesproken 3? Er staat over die 3 dagen niets in de uitspraak van de rechter, maar het is besproken tussen de advocaten.
Bij voorbaat dank voor de moeite. |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 29 okt 2008 4:36 Onderwerp: |
|
|
Hmmm, tricky.
Ik vermoed dat de ene kantonrechter hier anders over zal oordelen dan de ander.
Ja, je hebt je vakantiedagen genoten en in die zin kan de werkgever ze in mindering brengen, anderzijds, je stond al op non-actief, dus je hoefde eea niet te melden en had gewoon weg kunnen gaan. Was je vakantie al bekend tijdens de zitting? _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|