|
Auteur |
Bericht |
UsualSuspects
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 55
|
Geplaatst: za 25 okt 2008 20:11 Onderwerp: ANWB verrampeneert auto |
|
|
De situatie is de volgende:
Op een gegeven moment wilde vandaag het elektrische raam van mijn vaders auto (waarvan ik op dat moment gebruikmaakte) niet dicht. Dit raam stond helemaal open en kon met geen mogelijkheid meer dicht. Met het oog op eventuele diefstal en het mogelijk slechte weer wilde ik toch wel graag dat het snel opgelost zou worden. Nu is het inmiddels opgelost, maar vraag niet hoe.
Ik heb de Wegenwacht van de ANWB gebeld (mijn vader is daar met deze auto lid van) en het probleem voorgelegd met de vraag of dit gerepareerd kan worden. Binnen een uur zou er iemand langskomen. Dit was inderdaad zo; de reparateur in kwestie begon met het 'repareren' van de auto. Voor we het wisten had deze man de auto 'gerepareerd' met wasknijpers en tape. Het raam zit in ieder geval weer dicht (kan niet meer open). Maar de bedrading e.d. in de deur zijn doorgeknipt en de bekleding van de auto ligt eraf. Wasknijpers en tape zitten op de deur, van buitenaf ook goed zichtbaar.
Nu begrijpen jullie al dat ik op z'n zachtst gezegd niet geheel tevreden ben over deze oplossing, temeer omdat de man in kwestie nooit heeft aangekondigd of gevraagd wat hij van plan was. Hij heeft een rigoureuze verbouwing toegepast: alles om het raam maar dicht te krijgen. Als we dit van tevoren hadden geweten, hadden we waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.
Mijn vraag is waarschijnlijk een retorische: kan dit zomaar? Ik heb de klachtenprocedure van de ANWB er ook al bij gepakt en wij overwegen zeker een klacht in te dienen. Het lijkt ons geen normale gang van zaken. Omdat ik vooral bedreven ben in straf- en bestuursrecht, gaarne jullie advies hierover.
Laatst aangepast door UsualSuspects op wo 05 nov 2008 14:57, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 25 okt 2008 22:25 Onderwerp: |
|
|
ANWB wegenwacht is er niet om reparaties uit te voeren, maar om problemen die het directe gebruik van de auto belemmeren, al dan niet met tijdelijke maatregelen, te verhelpen.
Dat je na een wegenwachthulp voor een definitieve oplossing naar een garage moet, is niet ongebruikelijk en 'part of the deal'. |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: za 25 okt 2008 22:42 Onderwerp: |
|
|
Nou... het ongevraagd doorknippen van bedrading en het slopen van bekleding lijkt me niet "part of the deal" hoor. |
|
|
|
 |
UsualSuspects
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 55
|
Geplaatst: za 25 okt 2008 23:39 Onderwerp: |
|
|
Precies, dat vinden wij ook het nare van de hele situatie. Op deze manier zijn we van de regen in de drup geholpen. Zo rigoureus te werk gaan als hier is gebeurd, ik kan me niet voorstellen dat dat tot de normale procedure van de ANWB behoort. En dat zoiets zonder toestemming wordt gedaan is natuurlijk helemaal bijzonder. De ANWB had toch ook kunnen aangeven geen echte oplossing te kunnen bieden voor dit probleem? Dat had op hun weg gelegen voor mijn gevoel. In dat geval was ik ook niet akkoord gegaan met de maatregelen die nu genomen zijn. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 25 okt 2008 23:54 Onderwerp: |
|
|
arizona schreef: | Nou... het ongevraagd doorknippen van bedrading en het slopen van bekleding lijkt me niet "part of the deal" hoor. |
De bekleding 'ligt eraf'. Dat lijkt mij niet zo vreemd. Waarom zou zo'n wegenwachtmedewerker die bekleding weer monteren, als er toch voor een definitieve oplossing weer diezelfde bekleding verwijderd moet worden?
Ik kan me herinneren dat ik een paar jaar geleden hetzelfde probleem had: mijn raam ging echt niet meer dicht.
Ik heb toen de deurbekleding verwijderd, om bij het mechaniek te komen en met de hand het raam naar boven gedaan en toen klem gezet. De bekleding heb ik achterin gelegd, zodat de garage later die dag niet opnieuw die bekleding hoefde te verwijderen (en in de wetenschap dat die bekleding deels met klemmen die nu niet bepaald het eeuwige leven hebben bevestigd zit). |
|
|
|
 |
UsualSuspects
|
Geplaatst: wo 05 nov 2008 13:19 Onderwerp: |
|
|
Voorlopig houd ik het bij een klachtenprocedure, die inmiddels in gang is gezet. Daarin heb ik nu ook aandacht geschonken aan de bejegening door de betreffende medewerker. Die liet nogal te wensen over namelijk. 'Die auto kan wel van je vader zijn, maar ik zie jou er altijd in rijden, dus is-ie eigenlijk van jou', vond ik nog wel het dieptepunt. Ook bleef de medewerker bij hoog en laag beweren dat wij eigenlijk geen recht zouden hebben op de Wegenwachtservice en dat wij geluk hadden dat hij daar niet zo moeilijk over deed. Dat is dus pertinent onjuist.
Ik weet dat het lidmaatschap van de ANWB persoonsgebonden is, maar wanneer mijn vader (die dus lid is) gewoon thuis is en gebruikmaakt van de woonplaatsservice ten aanzien van een auto die van hem is, is er volgens mij helemaal niets aan de hand. Dat ik vaak gebruikmaak van de auto doet daar volgens mij niets aan af. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
|
Geplaatst: wo 05 nov 2008 13:42 Onderwerp: |
|
|
UsualSuspects schreef: | Ik weet dat het lidmaatschap van de ANWB persoonsgebonden is, maar wanneer mijn vader (die dus lid is) gewoon thuis is en gebruikmaakt van de woonplaatsservice ten aanzien van een auto die van hem is, is er volgens mij helemaal niets aan de hand. Dat ik vaak gebruikmaak van de auto doet daar volgens mij niets aan af. |
Je opende deze draad met 'mijn auto'. |
|
|
|
 |
UsualSuspects
|
Geplaatst: wo 05 nov 2008 14:56 Onderwerp: |
|
|
Dat was om het een beetje eenvoudig te houden. Ik zal het direct aanpassen. Heb ook overigens geen auto in mijn bezit. |
|
|
|
 |
UsualSuspects
|
Geplaatst: di 18 nov 2008 12:13 Onderwerp: |
|
|
Even een update:
De medewerker die de klacht bij de ANWB afhandelt heeft contact met me opgenomen. Hij kon mij nu al vertellen dat de klacht gegrond wordt verklaard (uitgebreide schriftelijke reactie volgt nog) en dat de kosten van het repareren van de door de ANWB toegebrachte extra schade, zullen worden vergoed. Je kunt dus wel degelijk een punt hebben indien de Wegenwacht er een potje van maakt en met wasknijpers aan de gang gaat. |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: di 18 nov 2008 19:41 Onderwerp: |
|
|
Dat is goed nieuws  |
|
|
|
 |
|