|
Auteur |
Bericht |
midego
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 20 okt 2008 11:04 Onderwerp: Geld terugkrijgen na rechtsuitspraak |
|
|
Ik heb met een vriend van me een diefstal gepleegd waar we voor zijn opgepakt en een schade bedrag van €500,- moesten terug betalen.
Bij de rechter moesten we regelen of dit via ons (in dit geval mij) ging of via de rechtbank (wij maken over, zei betalen).
Ik koos voor de 1e optie en neem deze vriend van me in goed vertrouwen dat ik de andere helft (€250,-) van hem krijg.
Nu bijna een jaar later heb ik nogsteeds niks gehad en is er bijna geen contact meer...
Heb ik enige poot om op te staan ? dit is allemaal via de rechter gegaan!
Help me a.u.b.!
Bedankt! |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 20 okt 2008 11:33 Onderwerp: |
|
|
Dat ligt eraan hoe het in het vonnis staat. Dus dan zou je het stukje even hier moeten overtypen. |
|
|
|
 |
midego
|
Geplaatst: ma 20 okt 2008 11:34 Onderwerp: |
|
|
Het is jeugd strafrecht, geen id of we een vonnis gehad hebben. ik ga even kijken.... Het is mondeling met de rechter besproken (Ik en rechter) |
|
|
|
 |
midego
|
Geplaatst: ma 20 okt 2008 11:34 Onderwerp: |
|
|
Het is jeugd strafrecht, geen id of we een vonnis gehad hebben. ik ga even kijken.... Het is mondeling met de rechter besproken (Ik en rechter) |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 20 okt 2008 11:45 Onderwerp: |
|
|
er komt altijd nog een vonnis op papier, waarin staat wat er mondeling is uitgespoken. |
|
|
|
 |
midego
|
Geplaatst: ma 20 okt 2008 12:03 Onderwerp: |
|
|
Er staat alleen een kruisje bij dat ik een taaksraf van 20 uur heb..
Daarna staat er een streep door deze tekst:
Binnen 3 maanden (te rekenen vanaf startdatum) de door veroorzaakte schade 500 euro zal vergoeden aan XXX
Verdachte zal hiervoor nog een acceptgiro ontvangen van het OM te Zwolle...
Maar dit is doorgestreept omdat de rechter aan mij vroeg of we het zelf wel konden afhandelen...en ik stomweg ja zei. |
|
|
|
 |
|