|
Auteur |
Bericht |
Karel
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 okt 2008 1:28 Onderwerp: Belasting betalen tijdens WSNP |
|
|
Hallo,
Ik heb 3 jaar in de WSNP gezeten (Wettelijke Schuldsanering Natuurlijke Personen).
Inmiddels heb ik zogenaamde "schone lei". Tijdens dit traject heb ik uiteraard onder bewindvoering gestaan. Ik heb al die tijd een normale vaste baan gehad. Ik voer dus nu weer gewoon mijn eigen bewind. Toen ik laatst even bij mijn salarisadministratie moest wezen, werd ik erop gewezen dat er bij mij geen loonheffingskorting is toegepast sinds 2004. Dit kan in totaal gaan om een bedrag van 2000 euro op jaarbasis.
Nu kan ik dit via een aangifte alsnog terugkrijgen via de belastingdienst, werd mij verteld. De bewindvoerder had dit schijnbaar moeten signaleren.
Kan dit maar zo? Of heb ik hier juridisch gezien geen recht op? |
|
|
|
 |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 okt 2008 17:42 Onderwerp: Re: Belasting betalen tijdens WSNP |
|
|
Karel schreef: | Hallo,
Ik heb 3 jaar in de WSNP gezeten (Wettelijke Schuldsanering Natuurlijke Personen).
Inmiddels heb ik zogenaamde "schone lei". Tijdens dit traject heb ik uiteraard onder bewindvoering gestaan. Ik heb al die tijd een normale vaste baan gehad. Ik voer dus nu weer gewoon mijn eigen bewind. Toen ik laatst even bij mijn salarisadministratie moest wezen, werd ik erop gewezen dat er bij mij geen loonheffingskorting is toegepast sinds 2004. Dit kan in totaal gaan om een bedrag van 2000 euro op jaarbasis.
Nu kan ik dit via een aangifte alsnog terugkrijgen via de belastingdienst, werd mij verteld. De bewindvoerder had dit schijnbaar moeten signaleren.
Kan dit maar zo? Of heb ik hier juridisch gezien geen recht op? |
Dat kan inderdaad. Blijkbaar heb je op het formulier dat je bij indiensttreding hebt ingevuld niet aangegeven dat de loonheffingskorting verrekend moest worden.
Dit kan achteraf alsnog. Een mazzeltje dus. |
|
|
|
 |
|