|
Auteur |
Bericht |
brown
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 15 okt 2008 21:28 Onderwerp: Telefoon binnen 5 maanden stuk geen garantie? |
|
|
Graag advies: Op 5 mei een telefoon gekocht (Nokia N95) bij BC vestiging. Spontaan ontstonden er eind augustus onder het display haarscheurtjes waardoor display en dus ook toestel onbruikbaar werd. Toestel opgestuurd via BC vestiging, maar men geeft aan dat het toetstel niet binnen de garantievoorwaarden kan worden gerepareerd. Men kan m.i. niet aantonen dat de problemen door verkeerd gebruik (valschade of iets derglijks) zijn ontstaan. Heb inmiddels BC vestiging in gebreke gesteld en 2 weken gelegenheid geboden om onder garantie te repareren. Aangegeven dat ik anders kosten verhaal van een door derden reparatie. Brief retour ontvangen waarin men volhardend blijft en aangeeft dat toestel kan worden opgehaald tegen betaling van onderzoekskosten. Wat is mijn recht en hoe overtuig ik een dergelijke club daarvan. De garantievoorwaarden heb ik niet meer, maar vraag me af of men zich hierachter kan verschuilen bij klacht binnen 5 maand |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 15 okt 2008 22:00 Onderwerp: |
|
|
Aangezien het probleem binnen zes maanden na aankoop is ontstaan, dient de verkoper te bewijzen dat het probleem door uw toedoen is ontstaan. |
|
|
|
 |
brown
|
Geplaatst: vr 17 okt 2008 14:01 Onderwerp: |
|
|
Dat ben ik ook van mening maar de verkoper is het er niet mee eens en handelt er niet naar.
Wat zou nu een juiste manier van handelen zijn, na meerdere bezoeken aan de winkel en de brief? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 17 okt 2008 15:10 Onderwerp: |
|
|
brown schreef: | Dat ben ik ook van mening maar de verkoper is het er niet mee eens en handelt er niet naar.
Wat zou nu een juiste manier van handelen zijn, na meerdere bezoeken aan de winkel en de brief? |
Aangetekend sommeren en daarna naar de rechter. |
|
|
|
 |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
Geplaatst: zo 19 okt 2008 14:37 Onderwerp: |
|
|
De partij die de garantie heeft verleend dient aan te tonen dat het niet binnen te garantie valt. Die partij heeft in deze de bewijslast. Ik zou hen daar dan ook op wijzen.
Wie verleent de garantie hier, BC of de fabrikant? _________________ Peruse or perish! |
|
|
|
 |
brown
|
Geplaatst: ma 20 okt 2008 21:22 Onderwerp: |
|
|
Dat vraag ik me ook af. In mijn geval heb ik het gevoel dat de verkoper van BC mij van het kastje naar de muur probeert door te sturen door mij te door te verwijzen naar een Nokia Care Point. |
|
|
|
 |
jay1985
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: di 21 okt 2008 12:19 Onderwerp: |
|
|
probeer te achterhalen wat er in de voorwaarden stond.. |
|
|
|
 |
RPRN
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 99
|
Geplaatst: zo 26 okt 2008 2:56 Onderwerp: |
|
|
Die garantievoorwaarden etc. hebben er helemaal niks mee te maken. Hier verschuilen verkopers zich maar al te graag achter. Er is in casu gewoon simpel sprake van non-conformiteit en hierop moet je ook een procedure entameren. Je kan door blijven praten over garantie etc. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: het krijgen van garantie is geen recht of plicht van de (ver)koper, maar een service, die naast de wettelijke plicht tot conformiteit staat! |
|
|
|
 |
|