|
Auteur |
Bericht |
GerbenR
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 okt 2008 14:50 Onderwerp: Aansluitkosten gas/water/electra voor de huurder/verhuurder |
|
|
Ik kreeg een vraag van een goede vriendin:
Zij heeft via een particulier tijdelijk een huis gehuurd tot het eind van het jaar omdat ze in scheiding ligt.
Nu is de eigenaar ondertussen de woning nog aan het opknappen omdat hij van plan is de woning voor een hogere prijs te verhuren per 1 januari.
Omdat zij tijdelijk er in komt wonen moet de eigenaar/verhuurder het gas/water/electra aan laten sluiten. Hij verhaalt de kosten hiervan op haar, de huurder dus.
Ik kan me niet voorstellen dat dit de juiste weg is. Dat ze de verbruikskosten moet betalen lijkt me meer dan logisch maar aansluitkosten lijkt mij voor de eigenaar/verhuurder te zijn.
Graag jullie reactie. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 02 okt 2008 15:54 Onderwerp: |
|
|
Als er verder niets over is afgesproken ben ik het met je eens. Als er wel iets over is afgesproken, dan geldt m.i. die afspraak. Het gaat hier vermoedelijk om "huur welke een gebruik van woonruimte betreft dat naar zijn aard slechts van korte duur is", waarop de wettelijke regeling van huur van woonruimte (huurbescherming e.d.) niet van toepassing is (art. 7:232 lid 2 BW). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|