|
Auteur |
Bericht |
diox
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 28 sep 2008 18:18 Onderwerp: Onderdrukt...? |
|
|
Op mijn werk (Ik ben oproepkracht) hebben wij een nieuwe chef rondlopen die ons zijn eigen overeenkomst wil laten tekenen. Hij heeft deze zelfgeschreven (zonder opdracht van 'de baas', voor zover ik weet).
Deze overeenkomst (inc. veel spelfouten) bevat voornamelijk gedragsregels.
Het probleem is als volgt. Hij wil dat ik deze overeenkomst moet tekenen; zo niet, dan word ik ontslagen of worden mijn oproep uren op 0 gezet.
Dit vind ik vreemd. Want, mag dit zomaar? Ik vind dat hij misbruik maakt van zijn positie. Overigens, ik heb wel gewoon een arbeidsovereenkomst getekend zonder problemen.
Wie zou mij advies kunnen geven over dit probleem? |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: di 30 sep 2008 13:56 Onderwerp: |
|
|
Uhm, belletje naar je baas?
Je bent in dienst bij je werkgever middels je arbeidsovereenkomst. Degene die jouw iets wil laten tekenen lijkt mij niet bevoegd om zelfstandig regels op te stellen.
Sowieso ben je nooit verplicht om te tekenen, tekenen doe je uit vrije wil. Dit zijn vaak gevoelige problemen, meerderen die wat willen verplichten. want hij heeft wel de macht om jou minder werk te laten verrichten, zodat jij jezelf in de vingers snijdt.
Maar het beste in zulke situaties is even het overeenkomstje scannen en met een duidelijk mailtje naar de directie te sturen. |
|
|
|
 |
keukenman
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 30 sep 2008 14:27 Onderwerp: |
|
|
Wat staat er in de overeenkomst die je al hebt? Staat daar een minimum aantal uren per week of per maand in? Dan kan en mag de chef jou niet op nul-uren zetten. Ook als hij jou dan niet meer zou oproepen, dan is het bedrijf toch verplicht jou minimaal het aantal vermelde uren uit te betalen zoals in de overeenkomst staat.
Je kan niet worden verplicht om een nieuwe overeenkomst tegen jou wil in te tekenen. Het woord 'overeenkomst' zegt het zelf al. |
|
|
|
 |
|