|
Auteur |
Bericht |
nlmx5
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 24 sep 2008 19:10 Onderwerp: Wat te doen tegen een gestoorde buurman? |
|
|
Beste allemaal,
Wij wonen sinds enkele maanden in een huurwoning en helaas woont er een schizofrene man naast ons. Hier hebben we nog niet echt last van gehad tot vandaag. Ik was weg en had de schutting achter open laten staan, hij stond ineens midden in onze tuin met z`n enge kop. Hier is mijn vriendin ontzettend van geschrokken ze heeft nog gewuifd dat hij weg moest gaan maar dat deed hij niet. Ze heeft de deur gauw op slot gedaan en is naar boven gerend om mij te bellen. Ik kwam meteen maar hij was al weg, heb de politie gebeld en ze zeiden dat ze niks konden doen alleen dat ik morgen de wijkagent moest bellen. Hij heeft wel eens eerder foto`s van ons huis gemaakt (heb daar bewijs van omdat ik dat ook op de foto heb gezet) en zitten gluren door de schutting maar tot dusver niks ernstigs. Mijn vriendin is nu erg bang voor hem en durft niet meer zomaar naar buiten ook staat hij in de buurt bekend dat hij gluurt en vaker bij mensen achter in de tuin stond. Mijn vraag aan jullie: Wat kunnen wij in deze situatie het beste doen? Het liefst zien we hem natuurlijk vetrekken maar we krijgen dit niet zomaar voor elkaar. Ook omdat er vaker een handtekening actie is geweest uit de buurt om hem eruit te krijgen maar waarsch nooit gelukt.. tevens is hij contact gestoord kun je niet met hem communiceren laat staan dat hij de deur open doet als er aangebeld wordt dat doet hij dus niet. Ook zijn er regelmatig bij hem de ruiten ingegooid en onderhoud hij zijn tuin niet goed. Wat kunne we doen? Ik wil hem zobiezo een briefje door de deur gooien dat ik niet meer wil dat hij zomaar bij ons in de tuin staat, is dat verstandig?
Met vriendelijke groeten
Arjan |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 25 sep 2008 1:47 Onderwerp: |
|
|
Is hij raar of is hij echt schizofreen? _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 25 sep 2008 1:52 Onderwerp: |
|
|
Als mensen direct zo panisch reageren en onder meer zijn ruiten gaan ingooien kan ik me indenken dat die man zich een beetje raar gaat gedragen. Het lijkt me dat een beetje begrip op zijn plaats is.
Iemand zijn huis uitzetten omdat hij 1x in de tuin heeft gestaan kun je (gelukkig) vergeten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
nlmx5
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 25 sep 2008 12:32 Onderwerp: |
|
|
Deze man is echt schizofreen
Begin dit jaar zijn vaak de ruiten ingegooid, ze zeggen dat de dader hiervan inmiddels is opgepakt. Nu is het niet meer gebeurd sindsdien.
Mijn vriendin durft nu niet meer alleen naar buiten in de tuin kant hij maakt ook foto`s en staat te gluren. Is hier dan niets aan te doen?? Hij mag toch niet zomaar in de achtertuin van iemand anders rondlopen??! We hebben er niet voor niets een schutting omheen staan.. |
|
|
|
 |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
Geplaatst: do 25 sep 2008 12:48 Onderwerp: |
|
|
nlmx5 schreef: | Deze man is echt schizofreen
Begin dit jaar zijn vaak de ruiten ingegooid, ze zeggen dat de dader hiervan inmiddels is opgepakt. Nu is het niet meer gebeurd sindsdien.
Mijn vriendin durft nu niet meer alleen naar buiten in de tuin kant hij maakt ook foto`s en staat te gluren. Is hier dan niets aan te doen?? Hij mag toch niet zomaar in de achtertuin van iemand anders rondlopen??! We hebben er niet voor niets een schutting omheen staan.. |
Juridisch gezien kan je weinig afdwingen in dit soort zaken. Het lijkt er op dat de man namelijk niemand kwaad heeft gedaan of doet. Aan de wijkagent heb je ook niks.
Het beste is die man er zelf op een tactische manier aanspreken. De vraag is dan alleen of je tot hem kan doordringen. _________________ Peruse or perish! |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: do 25 sep 2008 14:10 Onderwerp: |
|
|
Bij ons in de buurt woont ook een chizofreen,het gedrag is moeilijk te begrijpen,maar hij heeft nog nooit iemand wat gedaan, hij kan je enorm bekijken en loopt schimmig te lachen,zolang hij niets kwaads doet in de vorm van aggressie zal je daar (denk ik)niets aan kunnen doen.
Ik als vrouw loop met een boog om hem heen omdat hij iets engs uitstraalt.en je doordringend aan kan kijken.maar hij woont niet naast mij, was dit het geval geweest,en ik had geen dagelijkse rust gehad ging IK verhuizen,ook al woonde ik er pas.
ook als je b.v. gaat verhuizen kijk dan eerst naar de buren,(buurt) voordat je naar het huis kijkt.
Ik hoop dat je uit deze benarde situatie een oplossing weet,maar zolang hij niemand kwaad doet krijg je hem niet weg.
En zoek eens op internet naar wat het is:chizofreen.misschien dat je het beter kan plaatsen voor je vriendin en voor jezelf.
Sterkte voor jullie samen.  |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: vr 26 sep 2008 9:17 Onderwerp: |
|
|
Toch roept dit bij mij een nieuwe vraag op.
Tot hoever is deze geschiedenis huisvredebreuk???
Foto,s maken,gluren, op je erf staan.
Een antwoord,hierop, stel ik ook zeer op prijs. |
|
|
|
 |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
Geplaatst: vr 26 sep 2008 12:51 Onderwerp: |
|
|
tussenwalenschip schreef: | Toch roept dit bij mij een nieuwe vraag op.
Tot hoever is deze geschiedenis huisvredebreuk???
Foto,s maken,gluren, op je erf staan.
Een antwoord,hierop, stel ik ook zeer op prijs. |
Voorzover ik weet mag je vanaf de openbare weg foto's maken en bijna alles doen op dit gebied. Op iemands erf staan gaat dan wel te ver.
Misschien dat er iemand is die dit wat uitvoeriger kan uitleggen. _________________ Peruse or perish! |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 28 sep 2008 9:26 Onderwerp: |
|
|
RonnyJ schreef: |
Voorzover ik weet mag je vanaf de openbare weg foto's maken en bijna alles doen op dit gebied. Op iemands erf staan gaat dan wel te ver.
Misschien dat er iemand is die dit wat uitvoeriger kan uitleggen. |
Ik kan me voorstellen dat bepaalde vormen van fotograferen in stalking kunnen uitmonden.
Voor wat betreft wat en hoe men allemaal vanaf de wel of niet openbare weg mag fotograferen; er is voor beroepsfotografen -naast richtlijnen- aardig wat jurisprudentie over. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
guardian
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 okt 2008 23:54 Onderwerp: |
|
|
Ook wij wonen langs een gestoorde buurman die nog bij zijn moeder woont.
Met stenen worden onze dakpannen ingegooid, onze auto zwaar beschadigd, een camera die gericht staat op onze achterdeur, in bijzijn van politie gedreigd met brandstichting, foto's nemen van onze eigendom, lopen op onze eigendom, krijgen we visite dan worden van hun auto's foto's genomen, zijn we laat op dan richt hij een zware zaklamp in onze woonkamer....een hele boek kan ik erover schrijven. De beschuldigingenvan hem naar ons toe zijn totaal lachwekkend en heel gestoord, een jongetje van 6 zou het nog niet in zijn hoofd halen.... |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: vr 24 okt 2008 9:01 Onderwerp: |
|
|
Het spreekwoord zegt wel eens,
Dat er meer gekken buiten lopen, dan dat ze opgesloten zitten,
zo,n idioot had allang al opgepakt moeten worden,
20 jaar geleden had ik ook zo,n buurman,er werd niks aangedaan,wel bekent gemaakt tientallen keren bij politie enz. Totdat ik ging verhuizen, en er kwam een ander gezin in mijn huis, 3 mnd erna stond dat gezin bij mij op de stoep, ze waren een rechtzaak begonnen tegen deze man en er werd gevraagt of ik alle bewijzen mee wilde voeren in de rechtzaak.
De uitspraak was,(gezin was totaal overspannen door die gek).
Hij werd het huis uitgezet, en 12 hoog op de hoek van een flat geplaatst,
Het gezin woont er nu nog,
maar nu met veel plezier!!!  |
|
|
|
 |
stefanierosanna
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: vr 24 okt 2008 12:30 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook een getikte onderbuurman veeel geluidsoverlast enzo, maar de politie doet niks eraan woningbouw ook niet.
Ik zou als ik jullie was in iedergeval de achterdeur op slot houden en de poort van de schutting. |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: vr 24 okt 2008 14:15 Onderwerp: |
|
|
Guardian,
Het zou toch te gek voor woorden zijn als je jezelf moet opsluiten voor een gestoorde buurman.
Mijn zaak werd bevestigd door de nieuwe bewoners, en het huis waar hij daarvoor had gewoont werd daar in de buurt navraag gedaan,ook bevestigd voor associaal gedrag,
Bv,
Flessen bleekwater in mijn tuin leeggieten,,Met een stootbalk s,nachts op de muur rammen,met zijn dobbermanpincer voor me gaan staan(die zijn tanden liet zien),uitschelden,Het was zelfs zo mooi, dat hij zelf een klacht ging indien omdat ik 2 konijntjes in een hokje had zitten,(hij had daar last van).
een raad.bewijs matreaal verzamelen,Inclusief alle schade, met tot 2 getuigen die hetzelfde ondervinden, en begin een rechtzaak.
Is goedkoper dan verhuizen,als je er niet op een normale manier vanaf komt,Dan moet de politie (die nu toeschouwer is)met jou aanklachten ook op de proppen komen.
Groet. |
|
|
|
 |
guardian
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 25 okt 2008 11:01 Onderwerp: |
|
|
Politie doet niets anders dan vaststellen, getuigen, hier in de buurt hebben zelf schrik van hem, bang dat hij hun ook gaat lastig vallen, met als gevolg dat ze hier niet meer durven komen en praten dan ook heel lief tegen hem, gewoon uit schrik.
En wat zou een rechter hem kunnen opleggen? Dat hij ons niet meer mag stalken, dingen mag stukgooien? Daar geeft hij geen bal om, we vrezen het ergste als zijn moeder eens ernstig ziek zou worden, dan heeft hij niets meer te verliezen.
Op lange duur moet je kiezen, geluk of gelijk, hij is gewoon heel erg gestoord en wij zijn daar de dupe van  |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: za 25 okt 2008 13:13 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat was bij mijn dan ook het geval, ruim een jaar stalken zoals je leest,
daarom ben ik verhuist, en was heellang ingeschreven zodat ik ook wegkon,
We zitten hier op het rechtenforum, maar moet wel zeggen als burger in nederland,dat het onrecht meer zegenviert dan het recht!!
Lees de kranten maar, en vooral als je hetzelf ondervind,
Ik wens je sterkte, en misschien nog uitkomst, meer kan ik niet zeggen.
Zulke gevallen moeten ze uit een bewoonbare buurt verwijderen!!
Groet. |
|
|
|
 |
|