|
Auteur |
Bericht |
Wagner
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 24 sep 2008 9:30 Onderwerp: Wanneer inbewaringstellen ten uitvoer gelegd?! |
|
|
Beste allen,
Ik heb een casus waar meneer x op maandag 12 oktober is gehoord om 9:30 - mag ik er dan vanuit gaan dat de teller dan gaat lopen qua tijd!? verder is er geen informatie of en hoe hij is aangehouden.
Mijn vraag is dan ook op welke datum kan de inbewaringstelling ten uitvoer worden gelegd.
6 uur verhoor
3 dagen vast (maximaal 3 dagen verlengen)
en dan 14 dagen inbewaringstelling
is de datum dan 15 oktober?! of vergeet ik iets?!
bedankt alvast! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 24 sep 2008 9:42 Onderwerp: |
|
|
Bewaring begint zodra deze door de R-C bevolen is. En dat moet binnen 3 dagen en 15 uur na aanhouding gebeuren. Let erop dat dit een andere termijn is dan de 6 uur na aankomst op plaats verhoor waarbinnen de voorgeleiding voor de (hulp) OvJ plaats moet vinden. |
|
|
|
 |
Wagner
|
Geplaatst: wo 24 sep 2008 10:10 Onderwerp: |
|
|
als ik nu alleen de datum en tijd van het eerste verhoor heb?! dan klopt mijn redenering dus?!
bedankt voor je reactie |
|
|
|
 |
alexandra115
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 3
|
Geplaatst: wo 24 sep 2008 17:12 Onderwerp: |
|
|
zie artikel 59a Sv. Uiterlijk 3 dagen en 15 uur vanaf aanhouding!!!! Er is een aanhouding nodig! |
|
|
|
 |
Wagner
|
Geplaatst: wo 24 sep 2008 17:56 Onderwerp: |
|
|
die heb ik inmiddels gevonden!
voorbeeld
15 mei 2008 6:30 aangehouden
18 mei 2008 21:00 op zijn laatst, dus 18 mei begint de bewaring!
dit klopt dus?!
bedankt voor de tips!
--- |
|
|
|
 |
alexandra115
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 3
|
Geplaatst: vr 26 sep 2008 14:22 Onderwerp: |
|
|
18 mei valt op een zondag en dan werkt de r-c niet |
|
|
|
 |
|