|
Auteur |
Bericht |
Pieter B
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 sep 2008 22:35 Onderwerp: opzegtermijn arbeidsovereenkomst |
|
|
Mijn dochter krijgt een arbeidsovereenkomst aangeboden waarin gesteld wordt dat na de proeftijd van 1 maand geen opzegtermijn meer gehandhaafd wordt en dat zij en haar werkgever voor een jaar aan elkaar gekoppeld zijn (mits de CWI toestemming verleend aldus de CAO). Beiden zouden niet meer tussentijds kunnen opzeggen? kan en/of mag dit? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 18 sep 2008 23:21 Onderwerp: Re: opzegtermijn arbeidsovereenkomst |
|
|
Pieter B schreef: | Mijn dochter krijgt een arbeidsovereenkomst aangeboden waarin gesteld wordt dat na de proeftijd van 1 maand geen opzegtermijn meer gehandhaafd wordt en dat zij en haar werkgever voor een jaar aan elkaar gekoppeld zijn (mits de CWI toestemming verleend aldus de CAO). Beiden zouden niet meer tussentijds kunnen opzeggen? kan en/of mag dit? |
Dat tussentijds opzeggen niet mogelijk is bij een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd (hier: een jaar) is zelfs de hoofdregel. Zie art. 7:667 lid 3 BW. Het is dus toegestaan. Uiteraard kunnen werkgever en werknemer wel altijd samen besluiten om de arbeidsovereenkomst te beëindigen.
Ik vraag me af wat je precies bedoelt met "mits de CWI toestemming verleend"? Als wél wordt overeengekomen dat tussentijdse opzegging mogelijk is, dan heeft de werkgever daarbij nog steeds toestemming van de CWI nodig. Als niet wordt overeengekomen dat tussentijdse opzegging mogelijk is (of als wordt overeengekomen dat tussentijdse opzegging niet mogelijk is, wat gezien art. 7:667 BW op hetzelfde neerkomt), dan kan de werkgever niet tussentijds opzeggen en (dus) ook niet met toestemming van de CWI. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|