|
Auteur |
Bericht |
Law-Follower
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
Berichten: 7
|
Geplaatst: vr 12 sep 2008 12:15 Onderwerp: Contract ontbinding T-Mobile mogelijk? |
|
|
Beste mensen,
Ik ben dit jaar begonnen aan mijn studie rechten op de haagse hogeschool. Ik ben net een week bezig, vandaar dat ik om jullie hulp vraag.
Dit in verband met een probleem met T-Mobile. Ik heb nu bijna 4 maanden (vanaf 15mei) een contract met T-Mobile, eerste maand was er niets aan de hand. Op 13 juni merkte ik dat ik niet bereikbaar ben, ik kan wel bellen maar niet gebeld worden. Ik kaart het probleem aan op dezelfde dag, mij werd verteld dat het geregeld zou worden.
2 maanden later was het nog steeds niet geregeld, dus ik ga naar hun toe op 20 augustus. Werd me verteld dat ik moest wachten en dat het geregeld zou worden (mij is niet verteld waarom het de eerste keer niet is gelukt). Vandaag (3 weken later) gebeld en gevraagd waarom mijn telefoon nog steeds niet gemaakt is, werd me doodleuk verteld dat het niet doorgevoerd is. Ik vraag haar of ik mijn contract kan laten ontbinden aangezien ik 3 maanden onbereikbaar ben geweest, krijg ik te horen dat ik toch gewoon kan bellen , dus niets aan het handje.
Nu is mijn vraag aan jullie, is het mogelijk om mijn contract te laten ontbinden op grond van een niet geleverde dienst? Gebeld worden is voor mij een essentieel deel van een mobiele telefoon lijkt mij. Of heeft een van jullie misschien iets soortgelijks meegemaakt en kan mij verder helpen.
Ik weet niet wat ik nou moet doen.. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 12 sep 2008 16:52 Onderwerp: |
|
|
Begin maar eens met T-Mobile schriftelijk - dus niet per email - in gebreke te stellen. |
|
|
|
 |
Law-Follower
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
Berichten: 7
|
Geplaatst: za 13 sep 2008 3:46 Onderwerp: |
|
|
Ok dat zal ik dan doen. Daarin moet ik gewoon vermelden dat ik al 3 maanden niet gebeld kan worden en dat het niet opgelost lijkt te worden? Moet ik dan nog wat eisen of hen gewoon het probleem schriftelijk melden en dan afwachten op hun reactie? |
|
|
|
 |
rickstick
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
Berichten: 6
|
Geplaatst: za 13 sep 2008 20:29 Onderwerp: |
|
|
Ah leuk, ik ben ook net een weekje begonnen met HBO rechten.
Ik zal even mijn summiere kennis met je delen. Pin me dus nergens op vast
Wat ik tot nu toe heb geleerd is dat T-mobile een wanprestatie heeft geleverd, een niet deugdelijke nakoming van een verbintenis. art. 6:74 BW lid 1. Wat kan jij nu doen? Vorderen! Wat? 7 dingen! Namelijk:
nakoming van hetgeen waartoe wederpartij zich verplicht had
ontbinding van de overeenkomst
vervangende schadevergoeding
aanvullende schadevergoeding
nakoming, gecombineerd met vervangende schadevergoeding
nakoming, gecombineerd met aanvullende schadevergoeding
ontbinding, gecombineerd met aanvullende schadevergoeding
vervangen en aanvullende schadevergoeding
Aangezien dit een genuszaak betreft lijkt me nakoming nog mogelijk. Om deze reden moet de schuldenaar eerst in verzuim zijn. Dit gebeurd na het verstrijken van de termijn genoemd in de ingebrekestelling.
Een ingebrekestelling is een schriftelijke aanmaning aan het adres van de schuldenaar waarbij alsnog een redelijke termijn wordt gegeven om zijn verbintenis na te komen.
Ik hoop dat het een beetje helpt en naar waarheid blijkt te zijn  |
|
|
|
 |
Law-Follower
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
Berichten: 7
|
Geplaatst: za 13 sep 2008 21:54 Onderwerp: |
|
|
Ok mooi man, ik heb hier inderdaad veel aan. Ik moet je wel vertellen voor iemand die het net een weekje doet klink je wel erg ervaren. Ik doe het net ook een weekje, maar ik ben niet ver. Heel erg bedankt voor je reactie man, voor iedereen.. |
|
|
|
 |
Nautica
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 106
|
Geplaatst: zo 14 sep 2008 12:04 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp alleen niet waarom je niet bereikbaar bent. Ligt dat aan het Netwerk of is er een defect aan de telefoon.
Als dit laatste het geval is en de telefoon deel uitmaakt van de overeenkomst dan kun je het inderdaad op wanprestatie gooien.
Echter.......als de telefoon defect is geraakt door eigen toedoen dus niet.
En ga je daar werk van maken dan gooien ze het natuurlijk op het laatste en bewijs jij dan maar dat het niet zo is. _________________ Luctor et Navigare |
|
|
|
 |
Law-Follower
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
Berichten: 7
|
Geplaatst: zo 14 sep 2008 14:13 Onderwerp: |
|
|
Dat is het hele probleem, niemand weet waar aan het ligt. Maar een ding is zeker het ligt niet an mijn telefoon. Dat is heel makkelijk te bewijzen, alle simkaarten van Nederland het op mijn telefoon wel doen en mijn simkart is het enige die het niet doet, dan weet ik wel waar het probleem tenminste niet ligt. Ik heb ook 2 simkaarten gekocht en die deden het ook niet. Dus ja het enige wat ik kan verzinnen is als het niet aan de hardware ligt dan ligt het aan de software, dus bij hun. |
|
|
|
 |
equity
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 14
|
Geplaatst: zo 14 sep 2008 19:39 Onderwerp: |
|
|
en stuur de ingebrekestelling per aangetekende post.. heb je altijd een bewijs. Of fax.. |
|
|
|
 |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
Geplaatst: zo 14 sep 2008 20:49 Onderwerp: |
|
|
Vergeet ze niet een redelijke termijn te geven (voor de oplossing) in de ingebrekestelling. 14 dagen is in dit soort gevallen redelijk. _________________ Peruse or perish! |
|
|
|
 |
Law-Follower
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
Berichten: 7
|
Geplaatst: zo 14 sep 2008 21:23 Onderwerp: |
|
|
Beide bedankt. Ik heb een hoop gehad aan de ideeën hier.. |
|
|
|
 |
|