|
Auteur |
Bericht |
fransbreda
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 sep 2008 10:30 Onderwerp: Screening/Antecedentenonderzoek |
|
|
Goedemorgen,
In februari studeer ik af en ben ik op zoek naar een baan. Ik ben benieuwd naar of er bij aanstelling van advocaat-medewerkers (daar ben ik namelijk naar op zoek) een antecedentenonderzoek/screening wordt gedaan en tot hoever zulke onderzoeken gaan. Ik heb overigens geen strafblad (wel een keer een boete voor baldadigheid). Dus een VOG zal geen probleem zijn. |
|
|
|
 |
Milos
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: zo 07 sep 2008 22:51 Onderwerp: |
|
|
Oh jongen dan zit je een beetje in hetzelfde schuitje als ik. Alleen gaat het bij mij niet om mijzelf maar om familie. Volgens mij zullen ze wel niet heel diep gaan bij zoiets, maar goed kan het je helaas niet zeggen maar veel succes. |
|
|
|
 |
fransbreda
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 07 sep 2008 23:15 Onderwerp: |
|
|
Om familie zal het denk ik geen probleem worden. Ik ben benieuwd of mensen een antwoord kunnen geven op mijn vraag. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 07 sep 2008 23:44 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat een VOG voldoende is. Een advocatenkantoor kan niet dieper in je verleden spitten dan een andere particuliere werkgever. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: wo 10 sep 2008 8:32 Onderwerp: |
|
|
Een VOG is inderdaad voldoende, en dan gaat het niet zozeer om de werkgever maar om de orde van advocaten/rechtbank die daar naar vraagt.
Overigens kun je niet direct advocaat-medewerker worden maar ben je eerst 3 jaar advocaat-stagiair. |
|
|
|
 |
|