Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
verkiezingsbed...
verkiezingsbed...
Briefadres bij...
Balancing Inte...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 17 mei 2025 7:18
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Overlast Konijnen
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mariska911

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: do 04 sep 2008 10:00    Onderwerp: Overlast Konijnen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inmiddels ben ik wanhopig, dus ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen adviseren. Ik zal mijn probleem uitleggen.

Sinds een jaar of 10 fok ik konijnen voor tentoonstellingen. Tot 4 jaar terug deed ik dat op het land van mijn ouders. Toen kwam het moment dat mijn vriend en ik wilden gaan samenwonen. Mijn konijnen gingen mee de woonwijk in en we hebben daar 3 jaar gewoond zonder ooit een klacht te hebben gehad van beide buren. De buren verbaasden zich in het begin over het feit dat ze totaal geen overlast hadden van de konijnen; geen stank, geen ongediertje e.d. Anderhalf jaar geleden besloten we te verhuizen; we wilden een huis kopen.

Inmiddels wonen we bijna een jaar in onze nieuwe woning. Een woning met een garage. Ze noemen het een hoekwoning, maar de garage is wel gekoppeld aan die van de buren. Vanaf het begin af aan ben ik heel open geweest over het feit dat ik konijnen heb, iedereen mag altijd komen kijken; het ziet er gewoon schoon uit.

Toen we eenmaal gesettled waren begon de ellende; continu zeurende buren (aan één kant, die met de gekoppelde garages), de andere buren hebben nog nooit geklaagd. Ik houd op dit moment 15 volwassen konijnen in de garage en heb maximaal 2 nesten tegelijk zitten, in de zomer heb ik géén jonge konijnen. Buiten heb ik een konijnenren van zo'n 12 m2, daar zitten 3 volwassen konijnen in. Voorheen had ik ook nog een flat met 6 konijnen buiten staan, maar die is nu weg.

Om de buren tevreden te stellen heb ik heel veel aanpassingen gedaan: ventilatiesysteem in de garage, andere bodembedekker die meer geur opneemt, luchtverfrissers in de garage, de garage helemaal geisoleerd zodat het er minder warm wordt en dus minder gaat stinken, een houten garage deur geplaatst i.p.v. de metalen kanteldeur, ook i.v.m. warmte. De buren bleven echter klagen, terwijl iedereen die bij mij komt zegt dat het niet ruikt en dat het er netjes uitziet.

Om een onafhankelijke mening te krijgen heb ik zelf contact opgenomen met de gemeente. Op dat moment had ik ook 3 konijnen zitten in de 6 hokkige flat buiten. De gemeenteambtenaar kwam en kon alleen beamen dat alles er prima eruit zag en dat hij het ook niet vond stinken e.d. Onze gemeente heeft echter de richtlijn dat je maar 10 konijnen mag hebben, anders zou je een vergunning moeten hebben want anders zou het bedrijfsmatig aangemerkt kunnen worden en dan heb ik een vergunning nodig die ik niet krijg. De ambtenaar wilde mij ook tegemoet komen en dat betekende dat ik de flat van 6 hokken buiten zou weghalen, hier mocht een dubbel hok van 2 hokken voor terugkomen. In de garage mocht ik maximaal 15 konijnen houden en de 3 konijnen in de ren mochten ook blijven. Dit is allemaal op papier aan mij bevestigd en de buren hebben ook een kopie gekregen van de afspraken. De buren hebben kort daarna een klacht ingediend bij de gemeente, wij hebben van hen ook een kopie van de klachtenbrief gekregen.

Ik heb me prima aan de regels gehouden, alles ingewilligd. Vandaag kreeg ik (zoals afgesproken) een onverwachte controle om te kijken of ik me aan de voorschriften houd, alles was goed en ook deze ambtenaar, een ander dan de vorige keer, kon ook alleen maar constateren dat het er keurig uitzag. Zij kwamen dit keer omdat de buren weer een klacht hadden ingediend. Tot voor kort bleven wij gewoon in gesprek met onze buren en de afspraak was dat we elkaar van al onze stappen op de hoogte zouden houden. Nu zijn ze dus toch zonder dit aan ons te melden naar de gemeente gegaan om te klagen. Mijn vriend was boos en is naar hen toe gegaan en gezegd dat hij het jammer vond dat ze zo gehandeld hebben. Zij gaven aan nog steeds stankoverlast te hebben en hier niet meer met plezier te wonen. Ze gaven ook aan verdere stappen te gaan ondernemen.

Ik weet van de gemeenteambtenaar dat de buren een civiele procedure kunnen opstarten. Weet iemand wat dit voor mij zou kunnen betekenen en wat ik eventueel zelf voor een stappen moet ondernemen. Ik ben zo bang om mijn hobby op te moeten geven. De buren willen het nu op bedrijfsmatigheid gooien (ik verkoop ook wel eens jonge konijnen), maar ik kan middels een simpele berekening aantonen dat mijn hobby veel meer kost dan het oplevert. Op die manier hopen ze dat ik er dan mee moet stoppen. Een paar maanden geleden toen er nog weinig aan de hand was heb ik voor de zekerheid een rechtsbijstandsverzekering afgesloten omdat ik bang was dat het op ellende zou gaan uitdraaien, dit gewoon ter informatie. In hoeverre kunnen de buren hun zin krijgen en moet ik mijn konijnen wegdoen. Wie bepaalt of er werkelijk sprake is van overlast. De gemeenteambtenaren vinden de overlast ook niet echt aantoonbaar, maar geven wel aan dat ze klachten serieus moeten nemen. Wie o wie weet wat ik moet doen of wat er kan gebeuren? Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2008 0:56    Onderwerp: Re: Overlast Konijnen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mariska911 schreef:
In hoeverre kunnen de buren hun zin krijgen en moet ik mijn konijnen wegdoen. Wie bepaalt of er werkelijk sprake is van overlast. De gemeenteambtenaren vinden de overlast ook niet echt aantoonbaar, maar geven wel aan dat ze klachten serieus moeten nemen. Wie o wie weet wat ik moet doen of wat er kan gebeuren? Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal!

Als de buren een civiele procedure beginnen, zal uiteindelijk de rechter bepalen of de konijnen overlast veroorzaken. Of hij daarvoor zelf een kijkje zal nemen of een deskundige zal laten rapporteren weet ik niet.

Als de buren het op de bedrijfsmatigheid moeten gooien, dan vermoed ik dat ze niet bij de civiele rechter terecht kunnen, maar de gemeente om handhaving van het bestemmingsplan moeten vragen. Weigert de gemeente, dan kunnen de buren tegen die weigering bezwaar aantekenen en vervolging in beroep gaan bij de bestuursrechter. (Het lijkt mij dat de bedrijfsmatigheid bij de civiele rechter geen rol kan spelen, omdat het bedrijfsmatig houden van konijnen mij niet onrechtmatig lijkt jegens de buren. Misschien wel door de bijkomende overlast, maar dan gaat het dus om de overlast.)

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2008 3:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik de buren was zou ik een bestuursrechtelijke procedure beginnen.

Er is al tot tweemaal toe, door verschillende ambtenaren, vastgesteld dat er geen sprake is van overlast. Die overlast zal civielrechtelijk aangetoond moeten worden en dat lijkt me gezien die ambtelijke oordelen best lastig. Zij het niet onmogelijk, al zal de civiele rechter dan moeten motiveren waarom ie aan het oordeel van de gemeente, tot tweemaal toe zelfs, voorbij gaat. Jij moet in die procedure uiteraard wel de oordelen van de desbetreffende ambtenaren aanvoeren.

Bestuursrechtelijk kunnen je buren aanvoeren dat de gemeente zich niet houdt aan het eigen beleid van max. 10 konijnen. Anderzijds is dat een richtlijn en daar kan dus per definitie van afgeweken worden, maar de rechter zal toetsen aan die 10 konijnen en of afwijking is toegestaan.
In dat geval zal de gemeente tzt moeten aantonen dat afwijking is toegestaan. Jij kunt je eventueel voegen in zo´n procedure en jouw argumenten naar voren brengen.

Er zou in beide procedures wellicht nog getoetst kunnen worden op bedrijfsmatig of niet. Voor de belastingen is dan van belang dat de bedrijfsuitoefening gericht is op het behalen van een inkomen. In het algemeen zal ook de bestuursrechter en de civiele rechter ongeveer op die manier toetsen. Het leiden van verlies is dan overigens slechts van secundair belang, belangrijker is dat je hooguit twee nesten per jaar hebt. Daarmee valt uiteraard geen inkomen te verwerven.

BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2008 9:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dankjulliewel voor jullie reacties. Het is niet zo dat ik maar 2 nestjes per jaar heb. Ik heb max. 2 nestjes tegelijk. Max. 12 per jaar, dus max. 30 konijnen per jaar die ik te koop aanbiedt. Niet ieder nest biedt tentoonstellingsdieren, dus met 2 nesten heb ik bijna geen kans op mooie dieren. Uit de nesten selecteer ik eerst zelf en de rest wordt verkocht. Maar goed, die bedrijfsmatigheid wordt gewoon heel moeilijk aan te tonen. De buren willen nu gaan turven wie er bij mij komt, maar goed dat moeten ze ook kunnen aantonen dat die mensen ook voor konijnen komen en daadwerkelijk wat meenemen. Ik heb gisteren gebeld met het juridisch loket, zij gaven aan dat de gemeente heeft besloten de richtlijn te gedogen, dit heb ik op papier. De buren kunnen voor de stankoverlast een civiele procedure tegen mij aanspannen, maar ze moeten dan wel met goede bewijzen komen dat ze daadwerkelijk overlast hebben. En wie bepaalt wat overlast is? De ambtenaren vonden het meevallen en verder heeft niemand last van mijn dieren. Ik denk dat er een team van deskundige moet komen om te "snuffelen". Als de ambtenaren van de gemeente nu zouden besluiten om mij toch max. 10 konijnen te laten behouden, dan moeten zij ook met bewijzen komen dat er toch sprake is van overlast. Zij wijzigen dan immers hun beleid; van gedogen naar handhaven van de richtlijnen. Maar de laatste ambtenaar gaf al aan dat dit eigenlijk niet aan de orde is, zij vinden het ook niet nodig dat ik inkrimp. Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Waar ik echt benieuwd naar ben is wie nu uiteindelijk beslist wat overlast is?
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2008 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor de invulling van overlast bestaan gewoon graadmeters, zoals het maximaal toegestane decibellen en voor stank zal er ook wel zoiets bestaan. Dan maakt het vervolgens nog verschil of je boven een café, naast een industrieterrein of in een gewone woonwijk woont.
Aan de hand van die richtlijnen zullen de gemeenteambtenaren lijkt mij ook getest hebben. Je kunt even een belletje plegen naar de gemeente met de vraag waar je die informatie kunt vinden.

Weet je waar je buren precies last van hebben? Is het stank, geluid, bijkomend gedoe? Ik kan me voorstellen dat zoveel huisdieren overlast kunnen veroorzaken, maar aangezien het slechts de garages zijn die aan elkaar grenzen zou dat weer een hoop moeten schelen.

Misschien kan je je buren tegemoet komen door het aantal konijntjes wat te verlagen, zodat jij nog steeds je hobby kan uitoefenen en zij zich gehoord voelen. Het klinkt echter alsof je buren gewoon zeikerds zijn, om het zo maar eens te stellen, dus het is de vraag of dat wat oplevert. Maar het is het proberen waard. Op basis van jouw informatie schat ik hun kansen klein in, zowel bij de bestuursrechter als bij de civiele rechter, maar ongeacht de uitkomst zit jij wel met het gedoe van een procedure. Het kan de moeite waard zijn om dat te voorkomen door wat water bij de wijn te doen.
Maar dan zal je eerst duidelijk moeten hebben waar precies hun frustratie vandaan komt, anders blijft het gissen naar oplossingen die hen (en jullie) tevreden stellen.
Mariska911

BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2008 17:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn buren geven aan dat ze met name stankoverlast hebben. Daarnaast hebben ze last van ongedierte zoals muizen en vliegen. De gemeente heeft geen metingen uitgevoerd, maar gewoon geroken en ze roken wel wat, maar niet extreem en geen stank, hooguit een strolucht. En dat roken ze in de garage...niet erbuiten. Vliegen heb ik praktisch niet; ik heb 2 professionele vliegenlampen, vliegenplakstrips en horren. Op de plakstrip vang ik zo'n 10 vliegen per maand, niet echt een aantal dus. De gemeenteambtenaar heeft gezocht naar muizenuitwerpselen...maar nergens kunnen vinden, ik heb ook nog geen muis bij mijn konijnen kunnen ontdekken. De laatste klacht die ze hadden was ook alleen stank. Een paar maanden geleden heb ik al besloten wat in te krimpen vanwege het gezeur. Ik heb toen met pijn in mijn hart een foklijn verkocht, alleen om de buren tegemoet te komen. Helaas heeft het geen zin... Ik had eerst ook een hok buiten staan en daar hadden ze een last van! Ze konden niet eens zien of konijnen inzaten. Op een gegeven moment had ik de konijnen eruit gehaald zonder dat ze het wisten, alles schoongemaakt..dus ze konden geen last hebben, maar toch klagen! Dus volgens mij heeft het geen zin om nog meer konijnen weg te doen. Ze zullen hoe dan ook blijven klagen, tot het moment dat alle dieren weg zouden zijn.
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2008 18:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Erg vervelend voor je. Klinkt inderdaad niet alsof je daar nog wat mee kan doen.
Andere tactiek is om een terug te dreigen met een procedure als ze hun, kennelijk ongegrond, geklaag niet staken. Ze zitten gewoon te sarren. Hun klagen omwille van het klagen zou je als onrechtmatige daad kunnen aanmerken, en jij hebt er schade van geleden in de vorm van het inkrimpen van je hobby. Dat zij klagen over stank etc. bij het zien van een leegstaand hok vind ik erg tekenend.
Of het voor de rechter veel kans zou maken weet ik niet, mede i.v.m. de bewijsbaarheid, maar wellicht maakt het indruk op je buren.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2009 8:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zou me inmiddels, na lezing van het voorgaande, net als de ambtenaren zeggen, geen zorgen maken; van de gemeente gaat buurman het gewoon niet winnen. Bij de civiele rechter zal hij niet alleen schriftelijk aan moeten geven, wat hij wil, maar ook, waarom dat gezien zijn en jouw belang in deze bestaande situatie redelijk is; althans zal de rechter dat niet voor hem gaan verzinnen.
0 konijnen lijkt me geen optie, immers, waarom zou jij wel je konijnen, die je al had voordat je buren er kwamen wonen, moeten wegdoen en iemand anders niet??, maar hoeveel konijnen dan wel?? kan me er niets bij voorstellen.
Zou, zoals Michèle hierboven al aangaf, een dossiertje gaan opbouwen van de akties van buurman en hem dat bij gelegenheid ook laten weten; misschien wel de oplossing van jouw probleem??
Overigens is de term, die er voor staat, m.i. niet: 'stank', maar 'geur'; bij voorkomende gelegenheden wordt er gesproken over 'geurproeven'.
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2009 17:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou de konijnen stiekem een tijdje elders onderbrengen en dan afwachten of men gaat klagen. Vooral warm weer geeft aanleiding om te klagen, dus je kunt nog wel wat verwachten.

Het is een radicale oplossing, maar een beetje creativiteit zou deze "lastpakken" toch wel anders laten piepen.

Dat noemt men dan letterlijk en figuurlijk : " bij de neus nemen" Liar
ouwe sloeber

Leeftijd: 52

BerichtGeplaatst: di 14 apr 2009 16:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat vervelend dat de buren klagen terwijl het er zo schoon uitziet.
Ik heb nog voor je in een milieubesluit gekeken. Toch heb ik graag dat een jurist er ook nog op reageert. Ik ben namelijk geen jurist.

Als een rechter besluit dat je bedrijfsmatig bezig bent, en dus een inrichting bent (voorwaarden zijn: een begrenzing, bedrijfsmatig bezig zijn of een omvang als ware het bedrijfsmatig.....ik kon het niet vinden, staat misschien in de Wet milieubeheer).

Bij het Activiteitenbesluit (besluit algemene regels inrichtingen milieubeheer>> te vinden op www.wetten.nl) hoort een bijlage. Categorie s is interessant. Als je meer dan 25 konijnen houdt, dan ben je vergunningplichtig. Bij jou gaat het om 15 konijnen.

Het lijkt mij dat de omvang te klein is om bedrijfsmatig te zijn. Als je niet bedrijfsmatig bezig bent...is het moeilijk om jou geurnormen op te leggen. Als bedrijf mag je minder stinken dan als particulier.

Maar goed, stel dat je wel als bedrijf wordt aangemerkt. Dan is de Nederlandse Emissierichtlijn (NeR, paragraaf 3.6 gaat over geur), http://www.infomil.nl/contents/pages/136123/ner3.6geur.pdf
voor de gemeente de manier om te bepalen of jij daadwerkelijk een stinkerd bent. De gemeente zal in dat geval het onderzoek moeten uitvoeren. Niet jij. De buren kunnen het ook doen en dat gebruiken in een rechtszaak maar dat gaat ze wel geld kosten. Is zonde als de kans groot is dat er niks te ruiken is.

Als ik het zo inschat ben je als eerste niet als inrichting aan te merken, en ten tweede is de kans klein dat stankoverlast wordt vastgesteld (nu heb ik het niet over snuffelen door een gemeente-ambtenaar maar bij een echt onderzoek).

Maar goed, ik ben geen jurist. Misschien zit ik op het verkeerde spoor. Daarom hoop ik dat anderen iets zinnigs zeggen.

Overigens denk ik niet dat als je een beest weghaalt uit zijn omgeving, dat de oorspronkelijke omgeving dan niet meer stinkt. Een huis waar katten hebben gewoond, of een auto waar regelmatig een hond inzat kan ook nog maanden blijven stinken. Ik vraag me af of de truuk van stiekum weghalen van de konijnen een keihard bewijs is dat de buren alleen maar zeikerds zijn.
Nobility

Nobility

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: di 14 apr 2009 16:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mensen die reageren vergeet niet dat dit een oud topic is (september 2008) en dat de actuele update met de huidige situatie in een nieuw topic staat Wink
ouwe sloeber

Leeftijd: 52

BerichtGeplaatst: di 14 apr 2009 16:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jij bent een stuk scherper dan ik. Embarassed
Ik heb het nieuwe topic gezien en zie dat Marika inmiddels een vergunning heeft.

De buren kunnen inderdaad bezwaar maken. Ze moeten wel een goede reden hebben. Bijvoorbeeld dat in de vergunning het terugdringen van de stankoverlast niet goed is geregeld. Als dit wel het geval is, en de vergunning is er eenmaal, dan kunnen de buren een verzoek tot handhaving indienen. De gemeente zal langskomen en niets constateren.....en dan?
Vandaar de civiele rechtszaak.

Laatst aangepast door ouwe sloeber op di 14 apr 2009 16:40, in totaal 1 keer bewerkt
cvb

BerichtGeplaatst: di 14 apr 2009 16:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vraag me af, hoe vaak buren al mariska hebben aangesproken?? Zou zeggen, dat, als ze hun punt (b.v. 3x) duidelijk hebben gemaakt, ze in ieder geval moeten ophouden mariska aan haar hoofd te zeuren: gewoon zeggen het niet eens te zijn en verwijzen naar de gemeente of de civiele rechter; anders zou ik zeggen: aangifte doen wegens belaging, lastig vallen, o i d; uiteraard aan de hand van een dossier; hoe dat juridisch zit, weet ik overigens niet; kan Mariska aan haar rechtsbijstandsverzekering voorleggen??
Mariska911

BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 23:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@cvb: onze buren woonden hier eerder. Wij zijn hier pas 1,5 jaar geleden komen wonen. Niet dan hen dit meer rechten geeft, maar dat is wel een feit. Uiteraard houd ik een heel dossier bij; alle correspondentie met de buren, verslagleggingen van de gemeente, krantenartikelen (zelfs de media heeft er lucht Wink van gekregen), etc. Je wilt trouwens niet weten hoe vaak mijn buren mij hebben aangesproken. Wij delen een oprit en continu als ik de oprit opreed stond de buurvrouw er om te klagen. Daarna gingen ze ons schriftelijk benaderen. Ik werd er doodnerveus van. Op dat moment was ik zwanger en heb ik dringend het verzoek gekregen van mijn verloskundige om de zaak naast me neer te leggen. Ik heb me er zo druk over gemaakt dat mijn bloeddruk gigantisch werd. Daardoor heb ik gezegd dat ik geen contact meer wilde en dat we de uitspraak van de gemeente maar moesten afwachten.

@wimwest: Zoals ik al eerder heb geschreven heb ik een kwart van mijn dieren weggedaan. Dit waren alle dieren die buitenstonden. De konijnen waar onze buren zogenaamd de meeste last van hadden. Het mooie is dat ze deze konijnen niet konden zien. Ik heb ze stuk voor stuk weggehaald zonder dat zij het wisten. En toch klagen dat de konijnen die buitenstonden zo hard stonken. Dus die truuk heb ik al geprobeerd en ze tuinden er inderdaad in... Warm weer hebben we vorig jaar ook gehad. Ook toen werd ik regelmatig gecontroleerd door de gemeente en telkens was alles goed volgens de gemeente.

@wendys: Ik ken het besluit, maar dit is inmiddels niet meer rechtsgeldig! Een of andere ambtenaar heeft destijds een aantal genoemd wat totaal nergens op slaat. Hier zijn ze van teruggekomen en nu moet er per situatie gekeken worden of iets bedrijfsmatig is of niet. Uit jurisprudentie blijkt dat er situaties zijn waarin er soms wel 40 konijnen zijn zonder als bedrijfsmatig aangemerkt te worden.
cvb

BerichtGeplaatst: do 16 apr 2009 7:08    Onderwerp: Re: Overlast Konijnen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mariska911 schreef:
dd 4 sep 08: Een paar maanden geleden toen er nog weinig aan de hand was heb ik voor de zekerheid een rechtsbijstandsverzekering afgesloten
zie http://www.tips-over.nl/rechtsbijstandverzekering.php
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds