|
Auteur |
Bericht |
AnneAR
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 13
|
Geplaatst: ma 18 aug 2008 13:54 Onderwerp: |
|
|
Bericht verwijderd
Laatst aangepast door AnneAR op za 05 nov 2022 8:22, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
LindavdS
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 67
|
Geplaatst: wo 20 aug 2008 10:01 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook een afspraak gemaakt, ik ga er a.s. maandag naar toe. Inderdaad ook een afspraak met de directeur en verder waarschijnlijk met de opleider en andere mensen van de strafsector en daarna ook lunchen met alle RAIO's. Ik ben echt benieuwd! |
|
|
|
 |
MotoGuzzi
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 20 aug 2008 11:50 Onderwerp: |
|
|
Beste Raio'ers,
Leuk om over jullie ervaringen te lezen.
Ik ga binnenkort solliciteren naar een plek op de Raio en heb een vraag over referenties. Ik las dat referenten gebruik moeten maken van een referentieformulier en vraag me af hoe zo'n formulier eruiziet: moet de referent b.v. specifieke vragen over de kandidaat beantwoorden, of is het een 'open' formulier?
Het is nl. zo dat iig één van de mensen die ik wil benaderen dit nog nooit heeft gedaan en het lijkt me goed dat ik hem van te voren iets meer in detail kan vertellen wat er van hem verwacht wordt.
Misschien kan iemand hier iets over zeggen?
Groeten |
|
|
|
 |
FAM
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 32
|
Geplaatst: wo 20 aug 2008 12:47 Onderwerp: |
|
|
MotoGuzzi,
bij je aanmeldingsformulieren moet je ook de gegevens van je referenten opgeven. Vervolgens krijg je referentenformulieren opgestuurd, die je ná het voorgesprek (dus na de tweede ronde) naar de commissie moet opsturen.
Het is een standaardformulier, waarbij je referenten je moeten beoordelen op;
- integriteit
- oordeelsvorming
- juridisch inzicht
- maatschappelijke belangstelling
- schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
- zelfvertrouwen
- iets vertellen over werkstijl (tempo, inzet e.d.)
- overige opmerkingen.
(Er staan verder geen vragen of iets dergelijks, je mag geheel naar eigen inzicht je mening geven onder het betreffende kopje) |
|
|
|
 |
MotoGuzzi
|
Geplaatst: wo 20 aug 2008 13:20 Onderwerp: |
|
|
Hé FAM,
Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie!
Groeten,
MG |
|
|
|
 |
LindavdS
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 67
|
Geplaatst: wo 20 aug 2008 15:50 Onderwerp: |
|
|
Ik heb daar niks aan toe te voegen, klopt helemaal!
Eén van mijn referenten had het ook nog nooit gedaan maar het formulier spreekt eigenlijk voor zich vond zij.
Alvast heel veel succes met je sollicitatie. |
|
|
|
 |
FAM
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 32
|
Geplaatst: wo 20 aug 2008 22:31 Onderwerp: |
|
|
Vandaag dan de uitnodiging voor het eindgesprek ontvangen. Op het oog een 'leuke' commissie, aangezien er drie rechter dan wel ovj zijn. Over een paar dagen maar eens kijken hoe ik me ga voorbereiden. (Vorige rondes zijn alweer zo lang geleden, ik ben er een beetje uit ) |
|
|
|
 |
MotoGuzzi
|
Geplaatst: do 21 aug 2008 8:04 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Linda. En FAM: veel succes gewenst! |
|
|
|
 |
LindavdS
|
Geplaatst: do 21 aug 2008 9:15 Onderwerp: |
|
|
Wanneer moet je FAM? Ik ben benieuwd.
Echt voorbereiden is lastig hoor, gewoon weer echt jezelf zijn en goed voor ogen hebben wat je wilt zeggen. De beste tip die ik heb gekregen was dat het lijkt op het tweede gesprek alleen dan veel uitgebreider.
Succes! |
|
|
|
 |
GodPigeon
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 42
|
Geplaatst: do 21 aug 2008 9:21 Onderwerp: |
|
|
LindavdS schreef: | Wanneer moet je FAM? Ik ben benieuwd.
Echt voorbereiden is lastig hoor, gewoon weer echt jezelf zijn en goed voor ogen hebben wat je wilt zeggen. De beste tip die ik heb gekregen was dat het lijkt op het tweede gesprek alleen dan veel uitgebreider.
Succes! |
Dat klinkt als een goede tip! Waar heb je die vandaan .
Veel succes FAM! |
|
|
|
 |
LindavdS
|
Geplaatst: do 21 aug 2008 12:57 Onderwerp: |
|
|
haha, zegt de auteur  |
|
|
|
 |
FAM
|
Geplaatst: zo 24 aug 2008 11:14 Onderwerp: |
|
|
A.s. donderdag heb ik het eindgesprek.
Er is mij aangeraden om even wat juridische tijdschriften door te lezen, zodat ik weet wat er het afgelopen jaar op de rechtsgebieden - waarin ik niet afstudeer - heeft gespeeld. Maar dit was me dus al aangeraden voor het voorgesprek en dat bleek ook overbodig. Ik heb het idee dat het nu ook niet echt nodig is?
Verder zal ik niets anders doen dan ik bij het voorgesprek heb gedaan.  |
|
|
|
 |
AnneAR
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 13
|
Geplaatst: zo 24 aug 2008 22:09 Onderwerp: |
|
|
Bericht verwijderd
Laatst aangepast door AnneAR op za 05 nov 2022 8:22, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
LindavdS
|
Geplaatst: di 26 aug 2008 6:59 Onderwerp: |
|
|
Echt juridische tijdschriften allemaal globaal doorspitten vond ik echt overbodig: je onthoudt dan toch niet echt genoeg om er concreet naar te verwijzen (maar dat geldt voor mij, was voor Anne misschien anders, ik had er ook geen tijd voor omdat ik mijn tentamenperiode zat).
Ze hebben bij mij niks expliciet gevraagd naar actuele zaken maar ik gebruikte soms wel voorbeelden van (straf)zaken die de media hadden gehaald (Godpigeon gaf mij als tip dat hij vragen kreeg over Holleeder). Ik heb bijvoorbeeld de Schiedamse Parkmoord aangehaald omdat, dat bij mij relevant leek (bij mijn casus).
Volgens mij ligt het er ook aan of ze nog veel andere dingen willen weten, i.v.m. de tijd. Bij mij is het namelijk ook veel over levenservaring enzo gegaan (omdat ik pas 21 was) en minder over juridische ervaring omdat die al uit mijn CV duidelijk bleek. Dus ik denk dat ze vooral willen praten over opvallende dingen bij jouw procedure (bv. de negatieve dingen). Ik zou als ik jou was de assesment nog een paar keer goed lezen en er goed over nadenken waar je het wel en niet mee eens bent en hoe je het kan ontwikkelen etc.
Heel veel succes in elk geval. Laat je iets weten?
@ TC: wanneer mag jij?? |
|
|
|
 |
LindavdS
|
Geplaatst: di 26 aug 2008 7:01 Onderwerp: |
|
|
@ Anne, ik zie dat ik jouw reactie verkeerd las: jij had het ook over zaken in de kranten enzo. Sorry voor de verwarring.
Heb jij nog vakantie voor oktober?
Ik ben afgelopen week op kennismaking geweest, was echt heel leuk en iedereen was aardig en erg behulpzaam. Ik ben dus erg benieuwd naar 1 oktober! |
|
|
|
 |
|