Lexus
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 sep 2008 19:26 Onderwerp: |
|
|
Als een ruimte vanuit een woning te bereiken is, zonder daardoor door de open lucht te moeten gaan, zal die andere ruimte zeer waarschijnlijk als 'woning' worden gezien. Naar mijn mening zijn alle ruimten in dat gebouw dus woning. De uitzondering vormt het gemeenschappelijke trappenhuis.
Echter, de verhuurder kan een bepaling in het huurcontract hebben opgenomen waarin de partijen toestaan dat de verhuurder in bepaalde omstandigheden de woning toch mag betreden. Als u een kamer in een hotel bewoont voor één nachtje, dan is ook dat een woning. Je gaat echter met de verhuurder - de hoteleigenaar- de (stilzwijgende) overeenkomst aan dat hij de kamer op mag om onderhoud te verrichten, zoals het verschonen van lakens e.d.
Ik denk dat die ene bewoner daarom het huurcontract goed moet nalezen om te weten hoe de vork aan de steel zit.
Dan nog een klein puntje: om art. 138 WvSr (huisvredebreuk) te kunnen overtreden vormt, een bestanddeel dat de woning bij een ander in gebruik is. Nu is dat niet zo relevant denk ik, omdat die kamers binnendoor te bereiken zijn. |
|