|
Auteur |
Bericht |
watnu?
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 09 aug 2008 9:36 Onderwerp: Pensioenpremie vraag |
|
|
Recent is mijn arbeidscontract door de kantonrechter ontbonden. Nu ben ik er achter gekomen dat, over een groot aantal jaren, mijn werkgever de af te dragen pensioenpremie geheel op mijn salaris heeft ingehouden. In de pensioenbrief staat dat de verhoudng 40/60 moet zijn. Kan ik hier nu alsnog iets mee doen, het gaat namelijk om een groot bedrag!
En, kan ik dit doen zonder tussenkomst van een advocaat? Daar ben ik nl in de zaak van de ontbinding al behoorlijk op leeg gelopen!
Laatst aangepast door watnu? op ma 18 aug 2008 10:24, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 09 aug 2008 10:45 Onderwerp: |
|
|
U kunt een vordering instellen voor het te weinig betaalde salaris over de afgelopen vijf jaar. Oudere termijnen zijn verjaard.
Mogelijk dat de werkgever zich verweert met het standpunt dat de ontbinding heeft geleid tot een finale kwijting.
Uiteraard kunt u dit, nu het procedure bij de sector kanton betreft, zonder juridische bijstand (afgezien van de deurwaarder die de dagvaarding zal moeten betekenen) doen. |
|
|
|
 |
watnu?
|
Geplaatst: za 09 aug 2008 12:02 Onderwerp: |
|
|
Die finale kwijting is tijdens de zitting wel genoemd, dus dat zal zeker aangevoerd worden. Anderzijds was dit helemaal nog niet bekend of aan de orde tijdens de zitting, die ging over een arbeidsconflict. |
|
|
|
 |
watnu?
|
Geplaatst: ma 18 aug 2008 10:24 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de beschikking inmiddels ontvangen en er staat niets over een finale kwijting. Ik neem dus aan dat ik gewoon aanspraak maak op dit bedrag aan teveel ingehouden pensioenpremie. Mijn werkgever zegt echter dat er mondeling een andere overeenkomst is, maar mij is daar niets van bekend. De ondertekende pensioenbrief bewijst echter de 40/60 regeling.
Als mijn werkgever hier nu niets mee doet, moet ik dan weer gaan procederen? |
|
|
|
 |
|