|
Auteur |
Bericht |
KLvE86
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 04 aug 2008 15:48 Onderwerp: onrechtmatige bankrekening-blokkade? |
|
|
Hallo,
Ik zit met een probleem ivm een blokkade op mijn bankrekening. Een destijdse studieboekenkwestie is op een beslaglegging uitgekomen die inmiddels in 2 termijnen is voltooid.
Na de eerste beslaglegging duurde het ± 4 wkn. voor de bevestiging van deurwaarder --> bank (betaal-& spaarrekening geblokk.). Daarna kreeg ik een brief thuis dat het afgeschreven bedrag verkregen was en waren de rekeningen weer toegankelijk.
Tot uiteraard de tweede beslaglegging werd gelegd (alleen spaarrek.) op 05-06 jl.
En hier zit t punt: op datum van schrijven is mijn spaarrekening nog steeds geblokkeerd, 2 maanden na beslag. Afgelopen vrijdag de deurwaarder gebeld, die wist mij te vertellen dat ´hier alles als afgerond staat´. Ben vanmorgen bij de bank geweest en die weten van niks??
Zit er een maximum aantal weken aan deze blokkade vast als al het geld gewoon verkregen kon worden? Heb ik e.v.t. recht op rectificatie? (ik heb 4 weken LANGER niet bij mn geld gekund) Als ze ´t hadden geprobeerd bij bv. een negatief saldo en het was niet gelukt, ok maar ik kan t eigenlijk niet zomaar afwachten...
Hoop op een reactie, alvast bedankt |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 04 aug 2008 17:26 Onderwerp: |
|
|
Het gebeurt wel vaker dat een bank een rekening 'blokkeert' bij een beslaglegging, maar het beslag treft alleen het saldo van de rekening dat op het moment van beslaglegging er staat.
Betreft het een executoriaal beslag dan rust op de derde-beslagene de plicht het verschuldigde bedrag, na een periode van vier weken nadat de derdenverklaring is afgegeven, voor zover mogelijk, uit het beslag te voldoen en is daarmee het beslag vervallen.
Kortom: wanneer is er precies beslag gelegd en wanneer heeft de bank de derdenverklaring afgegeven. |
|
|
|
 |
KLvE86
|
Geplaatst: ma 04 aug 2008 18:06 Onderwerp: |
|
|
StevenK, iigv bedankt voor je snelle reactie!
alsvolgt:
Het eerste beslag is gelegd op 25 april 2008, hierbij hebben ze ± 2/3 van het verschuldigde bedrag van mijn betaalrekening af kunnen schrijven en beide rekeningen geblokkeerd. Dit terwijl er op de spaarrek. voldoende saldo aanwezig was om het bedrag in 1 keer te voldoen...
verklaring verzonden aan deurwaarder op 23-05-2008
Het resterende deel van het bedrag is afgeschreven op 05-06-2008, van spaarrekening, alleen nu is alleen deze geblokkeerd.
Hier is de communicatie tussen bank en deurwaarder een beetje spaak gelopen, deurwaarder is compleet, bank kan en weet niks. De deurwaarder heeft de bevestiging afgelopen vrijdag voor de TWEEDE maal verstuurt zeggen ze, ook een beetje rare gang van zaken. Hier heb ik nog geen derdenverklaring van ontvangen uiteraard.
Thnx 4 now... |
|
|
|
 |
KLvE86
|
Geplaatst: di 05 aug 2008 17:16 Onderwerp: |
|
|
ok, het zit nu dus zo:
vandaag weer bij de bank (filiaal Giessenburg) gaan klagen, hadden nog niks ontvangen. Dit vondt ik al erg raar: vrijdag verstuurd en nog niet binnen?
Deurwaarder gebeld, heeft ze die bevestiging dus tot 2x toe (±4 wkn. geleden en afgelopen vr.) naar filiaal Gorinchem gestuurd... nu moet dat niet zo heel veel uitmaken zou je zeggen. En hoe kan mevr. achter de balie mij dan vertellen dat de blokkade pas 13-08 opgeheven wordt? Ze hebben toch niks ontvangen, hoe komen ze daar dan weer bij?!
Dus ik weer terug naar de bank met de belofte van DW dat ze ´t per fax naar G´burg zou sturen. Gelukkig... ik kan (als het goed is) morgen weer bij mijn geld.
Gelukkig is dit probleem nu uit de wereld, maar hoe zit t nou met de communicatie tussen de twee filialen, spaarrek. is straks 2 maanden geblokkeerd geweest. Heb nog wat dingen liggen die ik door dit ´akkevietje´ niet heb kunnen voldoen. Daar krijg ik natuurlijk straks ook weer aanmaningen over...
Ik heb t iigv HELEMAAL gehad met de rabobank en zit er dan ook aan te denken om straks te switchen van bank. Ik woon nu nog thuis dus nu is de ´rompslomp´ nog beperkt.
Als hier de Rabobank blaam treft, laat ze alsjeblieft n keer op hun spreekwoordelijke bek gaan want ze doen simpelweg hun werk gewoon niet (goed).
bedankt,
Kevin |
|
|
|
 |
|