Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 21:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Conclusie bij Eis in Reconventie
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sunsetraider76

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 21:06    Onderwerp: Conclusie bij Eis in Reconventie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

ik zit met een vervelende (doch interessante) zaak in mijn maag, ik werd gedagvaard door een energybedrijf vanwege het niet betaald hebben van abonneegelden in een bepaalde periode (6maanden).

In mijn antwoord heb ik met bewijzen kunnen bewerkstelligen dat eiseres zijn procedure jegens mij heeft gestopt, en haar eisen jegens mij te niet heeft gedaan.

In mijn reconventie heb ik geeist dat wij het teveel betaalde abonneegelden willen terugvorderen. Tevens ook dat de telefoonkosten die we hebben gemaakt a 15 uur naar helpdesk destijds willen vergoed zien.

In antwoord hierop heb ik vandaag de conclusie reconventie ontvangen:
alleen snap ik niet helemaal wat ze schrijven, kan iemand mij helpen?

het gaat hierom (wat bedoelen ze hiermee? Question ):

In conventie: Waarvan Akte!

In Reconventie:
"Dat het de Heer/Vrouwe Kantonrechter moge behagen XXXXXnaam in zijn vordering niet ontvankelijk te verklaren, althans deze hem als zijnde ongegrond te ontzeggen, behoudens de gevorderde abonnementsgelden van de maanden mei, juni en juli 2006, met veroordeling van XXXXXnaam in de kosten van dit geding in reconventie, onder kosten begrepen een bedrag aan salaris van gemachtigde van Ziggo."

Graag uitleg en advies hoe hierop te reageren,

Bedankt voor uw hulp alvast

(voorts wil ik ook nog even vermelden dat eiseres in die brief heeft geschreven dat zij de abonneegelden van mei, juni, juli zullen vergoeden.)

Laatst aangepast door sunsetraider76 op do 31 jul 2008 22:17, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 21:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jij bent XXXXXnaam, neem ik aan.

Ziggo vraagt de rechter om jou niet-ontvankelijk te verklaren in je vordering. Dat wil zeggen dat de rechter je vordering afwijst zonder er inhoudelijk naar te kijken.

Als dat lukt, vraagt Ziggo de rechter om je vordering als ongegrond af te wijzen. Dat wil zeggen dat hij er wel inhoudelijk naar kijkt, en dan tot de conclusie komt dat je vordering niet terecht is. Ziggo voegt hieraan toe "behoudens de gevorderde abonnementsgelden van de maanden mei, juni en juli 2006". Klopt het dat je over die maanden abonnementsgeld hebt gevorderd? Het lijkt erop dat Ziggo erkent dat ze jou over die maanden inderdaad geld verschuldigd zijn.

Verder vraagt Ziggo om jou te veroordelen in de proceskosten. Lijkt me een standaardzin.

edit:
Quote:
(voorts wil ik ook nog even vermelden dat eiseres in die brief heeft geschreven dat zij de abonneegelden van mei, juni, juli zullen vergoeden.)

Aha, dat verklaart wel het een en ander. Het idee zal zijn dat je nu naar de mening van Ziggo al hebt waar je recht op hebt. Ik zou niet direct weten waarom je vordering niet-ontvankelijk zou zijn, maar het is natuurlijk denkbaar dat je overige vorderingen niet worden toegekend. In dat geval sluit ik een veroordeling in de proceskosten niet uit, maar vooral omdat ik niet goed weet wat voor criteria hiervoor worden gebruikt (dat je terecht een vordering in reconventie hebt ingesteld is bijv. nu al duidelijk, dus het zou m.i. nogal flauw zijn om je voor de kosten daarvan op te laten draaien).

Probeert Ziggo nog aan te geven waarom de overige kosten die je vordert niet kunnen worden toegewezen?

Waarop baseer je de vordering eigenlijk? Op wanprestatie?

BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 21:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi, bedankt voor je reactie

ja ik ben XXXX idd Smile

ik heb in reconventie idd geeist dat ik de 3 maanden abonneegelden wil terugvorderen (ivm het niet functioneren van internet en telefonie).

Ze geven nu in deze brief ook aan dat ze dit zullen vergoeden. Alleen de telefoonkosten willen ze niet vergoeden omdat ik geen bewijs heb. (kan ik misschien voor een deel aankomen nog), maar wat doen ze moeilijk, verwacht op zijn minst een coulantie regeling omdat we daadwerkelijk kosten hebben gemaakt destijds, lijkt me meer dan redelijk.

oh oke, je schrijft "Verder vraagt Ziggo om jou te veroordelen in de proceskosten. Lijkt me een standaardzin." dus het is nog geen uitspraak van de rechter? ik schrok al dat Wij de proceskosten + arbeidsloon moeten betalen, terwijl ze aangeven dat ze het teveel betaalde abonneegeld zullen vergoeden.

Denk je dat wij de kosten moeten betalen? Hoe kan ik hierop het beste
reageren?

edit:

* Probeert Ziggo nog aan te geven waarom de overige kosten die je vordert niet kunnen worden toegewezen?

---> Ja ik heb in mijn reconventie aangeven dat ik de gemaakte telefoonkosten 15 uur , a 0,10 cent per minuut wil terugvorderen.

Hierop reageert ziggo dat ze hiermee niet instemt omdat ik geen bewijzen heb overhandigd of heb gespecificeerd en mocht ik bewijzen hebben dat dat op grond van de wet niet voor vergoeding in aanmerking waren gekomen.

* Waarop baseer je de vordering eigenlijk? Op wanprestatie?

---> Idd , wanprestatie, dat had ik al in mijn 1e verweer aangevoerd Smile
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 22:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met proceskostenvergoedingen en dergelijke heb ik geen praktische ervaring, dus voor echt advies zul je even moeten wachten tot anderen reageren.

Om de telefoonksoten vergoed te krijgen zul je normaal gesproken die kosten inderdaad moeten kunnen bewijzen. Dat lijkt me nog niet zo eenvoudig. Ik vraag me af of Ziggo dit zelf niet zou kunnen nagaan. Je zou misschien de rechter kunnen vragen Ziggo op te dragen inzage te geven in de relevante gegevens van de helpdesk.

Quote:
dus het is nog geen uitspraak van de rechter?

Nee, dit is het antwoord van Ziggo op jouw eis in reconventie.

Quote:
Hierop reageert ziggo dat ze hiermee niet instemt omdat ik geen bewijzen heb overhandigd of heb gespecificeerd en mocht ik bewijzen hebben dat dat op grond van de wet niet voor vergoeding in aanmerking waren gekomen.

Het ontbreken van bewijs lijkt me dus wel een punt. Of daarnaast de kosten voor vergoeding in aanmerking komen vroeg ik me ook af, maar als je kunt bewijzen dat die kosten het gevolg zijn van wanprestatie aan de zijde van Ziggo zou dat wel moeten lukken.

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 21:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om nog even terug te komen op je vraag hoe te reageren.

Ziggo vindt:
Quote:
"Dat het de Heer/Vrouwe Kantonrechter moge behagen XXXXXnaam in zijn vordering niet ontvankelijk te verklaren, althans deze hem als zijnde ongegrond te ontzeggen, behoudens de gevorderde abonnementsgelden van de maanden mei, juni en juli 2006, met veroordeling van XXXXXnaam in de kosten van dit geding in reconventie, onder kosten begrepen een bedrag aan salaris van gemachtigde van Ziggo."

Jij moet je oorspronkelijke stelling (die waarschijnlijk is: de gehele vordering van Ziggo afwijzen althans ontzeggen) gewoon handhaven en in ieder geval vermelden dat je vraagt om veroordeling van Ziggo in de kosten van het geding.

Schrijf "het geding" en niet "het geding in reconventie".

De kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar de helpdesk kun je vast wel achterhalen via je provider. En om vergoeding daarvan vragen staat vrij.
sunsetraider76

BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2008 1:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo, bedankt voor je reactie,

sorry voor de later reply,

in de reconventie heeft ziggo al geschreven dat ze de kosten voor de maanden waarvan ik geen gebruik van hun diensten konden maken maar wel zijn betaald aan ziggo, zullen vergoeden.

vwb de kosten van het bellen naar de helpdesk, kost me denk ik veel tijd en moeite om te achterhalen wat we daadwerkelijk hebben gebeld (bewijs), maar het gaat mij er niet om dat ze het hele bedrag hiervoor vergoeden maar dat ziggo in ieder geval coulant zullen zijn en hiervoor ook een deel voor hun rekening nemen omdat het hun fout is, zijn zijn nalatig geweest, zij hebben een wanprestatie geleverd, de kosten voor het bellen naar de helpdesk is een directe gevolg op hun wanprestatie.

de proceskosten hoef ik toch niet te betalen als ziggo al heeft aangegeven dat ze de abonneekosten (=deel1) zullen vergoeden? dus deel 1 van mijn eis in reconventie heeft wel degelijk nut gehad en was terecht.

deel 2 (vergoeding kosten bellen naar helpdesk): als ik niet met bewijs kom wat dan?

Moet ik beide eisen kunnen bewijzen, zodat ik geen proceskosten hoef te betalen? of voldoet het als ik deel 1 win (heb ik al gewonnen en heb ook bewijs overhandigd) en deel 2 maar half of niet, als ik het laat zitten? ik snap t niet helemaal, hoe oordeelt een rechter? Confused

maak ik me onnodig ongerust? Rolling Eyes

P.S. ik hoop dat andere gedupeerden van ziggo/@home etc. hier ook wat aan zullen hebben.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds