|
Auteur |
Bericht |
Rick80
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 28 jul 2008 18:36 Onderwerp: Ten einde raad, hulp gevraagd... |
|
|
Drie jaar geleden ben in tijdens mijn vakantie op Kreta gehoord voor een vechtpartij waar ik niet bij betrokken ben geweest. Ik had een Griekse getuige en ben na een paar uur heengezonden.
Ik heb nu, met een omweg wegens verhuizing, via het Griekse consulaat in Rotterdam een dagvaarding ontvangen om op 2 oktober in Heraklion voor de rechter te verschijnen. In de dagvaarding wordt ook een tweede persoon gedagvaard die op hetzelfde adres als ik zou wonen. Mij is deze persoon niet bekend.
Ik ben nu op zoek naar een advocaat in Heraklion die Nederlands spreekt, maar Engels mag ook, die mij zou kunnen vertegenwoordigen. Tevens vraag ik mij af of ik in aanmerking kom voor gratis rechtsbijstand in Griekenland omdat ik niet zo veel verdien.
Weet iemand wat er gebeurt als ik helemaal niets van me laat horen. Ik heb het tenslotte niet gedaan.
Alvast heel hartelijk bedankt voor de reacties.
Met vriendelijke groet |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 28 jul 2008 19:26 Onderwerp: |
|
|
Als je niets van je laat horen is de kans op een veroordeling vrij goed.
Of je voor gratis rechtsbijstand in aanmerking komt ligt er denk ik aan hoe dit in Griekenland is geregeld, maar het Griekse systeem van rechtsbijstand is in ieder geval ook op jou van toepassing. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 28 jul 2008 23:47 Onderwerp: |
|
|
Informeer even bij de Vereniging van Nederlanders op Kreta (Stenimachou 3
713 05 Heraklion, Tel. 2810-311175, op werkdagen na 16.00 uur).
Het Brits consulaat daar schijnt trouwens een lijst met advocaten te hebben.
Je kunt ook informeren of bijstand wel vereist is. Zo niet, dan heb je ook nog de keuze zelf te gaan c.q. een schriftelijk stuk in te dienen (als dat laatste kan).
Tot slot contactgegevens van ELSA Athene (ELSA is de European Law Students Organisation): email: info@elsathens.org, tel.:00306947457020 (Daily 10:00 - 15:00). Ze kunnen je ongetwijfeld wat algemene informatie geven over het strafrechtsysteem in Griekenland. Bedenk wel dat dit studenten zijn. Net als wij hier op rechtenforum, overigens
 _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|