|
Auteur |
Bericht |
tambri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 jul 2008 22:32 Onderwerp: kinderopvang wil geld terug die ze zelf hebben teruggestort |
|
|
Mijn zoon kon tijdens de wenperiode op de kinderdagopvang niet wennen. Thuis werd hij plotseling gillend wakker. Bij opvang bij de grootouders hadden wij dat niet eerder meegemaakt.
Doordat wij dit al vroegtijdig hebben gemeld mondeling en schriftelijk heeft de locatiemanager mondeling meegedeeld ons niet te houden aan de opzegtermijn.
In de bevestigingsbrief van de opzegging wordt echter wel gewezen op de opzegtermijn. Hierop heb ik schriftelijk gereageerd en telefonisch antwoord ontvangen, weliswaar op het antwoordapparaat. Hierop wordt weer gezegd dat er geen opzegtermijn wordt gehanteerd en dat er een nieuwe bevstiging wordt gestuurd.
De tweede brief is eigenlijk een kopie van de eerste alleen nu is de verwijzing naar het opzegtermijn weggelaten. Het tegendeel wordt echter niet opgeschreven.
Het bedrag wat wij vooruit hadden betaald is terug gestort door de opvang maar ook hebben wij weer een nieuwe rekening en inmiddels een herinering ontvangen. Ook zijn wij gebeld door de opvang met het verzoek om hun terugbetaling weer terug te betalen aangezien wij daar geen recht op hebben. Daarbij worden uiterst vage redenen genoemd onder meer dat wij al een bedrag hebben gestorneert. Uiteraard bewijzen dagafschriften van de bank dat er niets van waar is.
Nu willen ze voor hun terugbetaling (die ik weer aan hun terug moet betalen) het incassobureau inschakelen. Wat kan ik nu het beste doen en mogen zij een incassobureau inschakelen als ik aangeef dat ik een advocaat de stukken laat bestuderen.
Vriendelijke groeten
tambri |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 23 jul 2008 7:25 Onderwerp: |
|
|
Wat u het beste kunt doen is schriftelijk reageren. |
|
|
|
 |
|