|
Auteur |
Bericht |
FunkyJay
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 9
|
Geplaatst: di 22 jul 2008 0:34 Onderwerp: Ruil en Retourname |
|
|
Hoiii,
Afgelopen zaterdag heb ik 2 draaitafels (dj apparatuur) bij Dijkman muziekinstrumenten in Amsterdam gekocht. Nu na 2 dagen ben ik niet geheel tevreden over de performance van m'n apparaten. Ik wil het dus terugbrengen, maar nu lees ik de achterzijde van mijn aankoopbon: Retourname is volgens onze verkoopsvoorwaarden nimmer mogelijk, uitgezonderd indien dit bij de koop is overeengekomen en door de verkoper op de koopbon is vermeld. Goederen in de opruiming gekocht kunnen geruild of retour genomen worden. ....................................................................
Dus op de ............... had vermeld moeten staan wat bij de koop is overeengekomen is? Dit is dus niet het geval, dus dan ben ik best screwd, denk ik:(
Aan de andere kan, verkoper heeft mij niets verteld over de verkoopsvoorwaarden, en had mij daarvan niet op de hoogte gesteld (jaja i know ik klink echt als een rat...). Formeel gezien kan ik mij dan toch beroepen op het"vernietigbaarheid"?
Plss help:( Draaitafels waren duur, en ben dupe van m'n eigen impulsieve aankoop:'( |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 22 jul 2008 9:52 Onderwerp: |
|
|
Eeh ik denk dat die voorwaarden niet kloppen. Volgens die winkel kun je producten die in de opruiming zijn gekocht wel ruilen en producten die je voor een gewone prijs hebt gekocht niet. Dat is dan de meest bizarre winkel ooit (voor de duidelijkheid; het zou dus andersom moeten zijn).
Ik denk dat je gewoon even kan bellen. Mochten de voorwaarden wel kloppen dan kun je vragen of je iets anders mag uitzoeken of een tegoedbon kan ontvangen. Mogelijk ga je iets het schip in, omdat de draaitafels zijn uitgepakt en niet met 100% zekerheid valt te zeggen dat er niets mee is gebeurd (wellicht heb je er al een set mee gedraaid op Extrema afgelopen weekend? ).
Een winkel zal zijn klanten toch tevreden willen stellen bij zo'n grote aankoop. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 22 jul 2008 10:40 Onderwerp: |
|
|
Bij gewone koopovereenkomsten is er geen recht om te ruilen of goederen terug te brengen, tenzij er sprake is van een defect.
De opmerking op de achterzijde van de bon is er daarom een ten overvloede. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 22 jul 2008 10:43 Onderwerp: |
|
|
Steven: die mededeling op de bon is en blijft toch raar? Wel in de uitverkoop, niet gewoon. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|