|
Auteur |
Bericht |
RobinReumers
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 21 jul 2008 22:14 Onderwerp: Geldig Contract |
|
|
Beste,
Ik ben hier op zoek naar advies. Ik vraag me af of het mogelijk is om geld uit te lenen aan een vriend (buitenlander, wonend in Amerika) maar om hier een geldig contract op te stellen zodat de lener iedere maand betaalt! (met het huis van de lener als borg).
Is het mogelijk om een contract op te stellen tussen beide partijen?
Alvast bedankt!
Robin |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 21 jul 2008 22:26 Onderwerp: Re: Geldig Contract |
|
|
RobinReumers schreef: | Ik ben hier op zoek naar advies. |
Advies... als Amerikaanse banken weigeren een hypothecaire lening te verstrekken, dan zou ik er als ik jou was beslist niet aan beginnen.
Quote: | Ik vraag me af of het mogelijk is om geld uit te lenen aan een vriend (buitenlander, wonend in Amerika) maar om hier een geldig contract op te stellen zodat de lener iedere maand betaalt! (met het huis van de lener als borg). |
Een hypotheek op het huis vestigen gebeurt volgens het recht van de staat waar het huis zich bevindt, en in die staat. Ik neem aan via een soort notaris. Zelf doen op een stuk papier werkt niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
RobinReumers
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 21 jul 2008 22:30 Onderwerp: Bedankt |
|
|
Bedankt voor uw antwoord, het is namelijk voor aangetrouwde familie die ik wel vertrouw, maar natuurlijk ben ik nooit zeker wat er in de toekomst gebeurd. Daarnaast kan ik ze een betere lening geven dan de banken zelf, vandaar dat ik graag wil helpen. Ik vraag me alleen af hoe ik meer zekerheid zou kunnen krijgen op maandelijkse afbetaling?
Misschien heeft iemand een idee voor wat ik zou kunnen doen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 21 jul 2008 23:29 Onderwerp: |
|
|
Een hypothecaire lening moet mogelijk zijn, maar in Nederland kun je die hypotheek niet regelen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|