Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 23 aug 2025 0:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Horloge Kapot geen garantie online webwinkel
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ViperFK

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 17:14    Onderwerp: Horloge Kapot geen garantie online webwinkel Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik had een vraag en hoopte dat iemand mij zou kunnen helpen..

Ik heb een horloge gekocht via www.cloxstar.com

Ik kreeg deze binnen op 20-03-2008 eerst heb ik een aantal maanden moeten wachten op het horloge en nu heb ik hem eindelijk binnen en zijn er al veel dingen mee mis...

Het betaalde bedrag was 79,99 excl. verzendkosten.

Nu is er van alles aan kapot aan het gaan, en nu wou ik hem opsturen voor garantie, de ondernemer zegt tegen mij dat ik maar 7 dagen garantie heb op het horloge omdat op die producten niet meer garantie zit.

Volgens mij heb ik veel langer garantie en moet dit horloge gewoon gemaakt worden.. Zou iemand mij kunnen vertellen welk artikel/ lid ik dit kan vinden in het wetboek?

Ook zei de ondernemer/ verkoper dat ik de algemene voorwaarde moest lezen.. hierop vroeg ik hem of hij deze heeft ingediend bij de KVK anders zijn deze volgens mij niet geldig.. hierop gaf hij geen duidelijk antwoord.

Alvast bedankt voor jullie hulp..

Laatst aangepast door ViperFK op za 08 jun 2019 9:27, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 17:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er binnen 6 maanden iets stuk gaat heb je recht op gratis herstel of vervanging (naar jouw keuze), tenzij de verkoper kan bewijzen dat jij het horloge zelf kapot hebt gemaakt. Art. 7:18 lid 2 BW en art. 7:21 BW.

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 17:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En daar mag niet vanaf geweken worden in het nadeel van de consument. Art. 7:6 BW.

Quote:
Ook zei de ondernemer/ verkoper dat ik de algemene voorwaarde moest lezen.. hierop vroeg ik hem of hij deze heeft ingediend bij de KVK anders zijn deze volgens mij niet geldig.. hierop gaf hij geen duidelijk antwoord.

Algemene voorwaarden die niet zijn ingediend bij de KvK zijn ook geldig. Maar je hebt wel een ander voordeel. De basis regel is dat de AV je moet zijn overhandigt en alleen wanneer dit niet redelijke wijs kan er in de overeenkomst naar verwezen worden. In dit laatste geval kun je de winkel verzoeken de AV naar je op te sturen. Is dit niet gebeurt dan zijn ze niet geldig. Maar dat heeft niks met de KvK te maken.

In dit geval is er spraken van een overeenkomst via een website. Daarvoor geld dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaart en op te slaan moet zijn geweest. Als de winkelier beweerd dat de AV van toepassing is (en dus dat dit het geval was) dan mogen ze dat bewijzen.

Ik tel zo al negen bedingen die er m.i. helemaal niet in deze vorm mogen voor komen, zelfs al hebben ze aan de bovenstaande voorwaarden voldaan. (1.1 - 3.1 3.2 - 4.1 4.2 - 6.4 - 7.1 evt. 7.2 - 8.1 8.2)

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2008 18:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

heb een paar maanden geleden ook een horloge gekocht bij hun, alles was netjes en op tijd aangekomen; factuur, horloge, verpakking in orde. website ziet er wel netjes en betrouwbaar uit. btw en kvk nummer kloppen ook, had dat destijds wel even van te voren gecontroleerd voordat ik ging bestellen.

Nu ben ik van plan om weer een horloge te kopen voor mijn vriendins verjaardag, alleen hebben ze het horloge niet meer op voorraad. Hierbij kreeg ik te horen dat deze binnen 2-3 weken weer op voorraad zal zijn, terwijl op de site staat levertijd binnen 2 weken.

Ik vind het verder geen probleem, aangezien mijn vriendin pas over een maand jarig is, maar dan kunnen ze levertijd best even veranderen in max. 3 weken. of gebeurt dat ook bij de grotere bedrijven???

Nja, vindt het bedrijf verder wel mooie producten hebben, en mijn klokkie die werkt nog steeds!! Smile
Nautica

Nautica

Leeftijd: 66
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 30 aug 2008 9:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik run zelf ook een webwinkel en iedere klant moet alvorens deze überhaupt kan bestellen de voorwaarden accepteren door een vinkje te plaatsen bij "IK ACCEPTEER DEZE VOORWAARDEN EN GA ER MEE AKKOORD" en deze kan de klant ook uitpinten.

Wij hebben deze voorwaarden ook niet bij de kvk gedeponeerd. Moet ik ze dan evengoed opsturen indien iemand daarom verzoekt? Ik heb in al die tijd 1 keer eerder die vraag gehad via de email en toen hebben wij met een link verwezen naar de gepubliceerde voorwaarden op de website.

jay1985 schreef:

Nu ben ik van plan om weer een horloge te kopen voor mijn vriendins verjaardag, alleen hebben ze het horloge niet meer op voorraad. Hierbij kreeg ik te horen dat deze binnen 2-3 weken weer op voorraad zal zijn, terwijl op de site staat levertijd binnen 2 weken.

Ik vind dit nog niet zo raar. Wij vermelden trouwens, en ook in de AV, dat de levertijd van het product meer indicatief is en nimmer een fatale termijn. Met meer dan 2000 producten en ook nog een offline winkel is het haast ondoenlijk de levertijd voor 100% correct weer te geven. Wel melden wij de klant binnen 48 uur als het dreigt langer te duren en heeft deze de optie om de koop te annuleren.

Er zijn ook een aantal producten die wij niet op voorraad hebben maar direct worden door besteld bij de importeur/ leverancier. Hierbij kan het soms wel eens gebeuren dat een bepaald product inmiddels door de fabrikant niet meer leverbaar is of uit de collectie is gehaald zonder dat wij daar vanaf weten of dat het tijdelijk niet leverbaar is. Gelukkig is dat maar zelden en halen wij toch in 99,9% van de gevallen de aangegeven levertijd.
jay1985

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 23:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik wou even melden dat de bestelling toch nog binnen 2 weken geleverd werd..
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds