Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 15 aug 2025 20:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Thuisproblemen,Jeugdzorg,wil graag mijn rechten weten.
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Darklevi

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 18:39    Onderwerp: Thuisproblemen,Jeugdzorg,wil graag mijn rechten weten. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,ik ben een jongen van 15 word in Oktober 16.
Ik wil over mijn verhaal graag mijn rechten weten en graag advies,tips.

Het is een lang verhaal maar ik zou hem iets inkorten:

Ik ben geboren op 17-10-1992 in Amersfoort
Mijn ouders zijn na een paar maanden na mij te hebben gekregen geschieden.
Er kwam een rechtzaak die me vader heeft gewonnen(hij had toen al een nieuwe vrouw)
Mijn moeder heeft toen de voogdij verloren.Die heeft mijn vader nu helemaal.
Me moeder heeft een ziekte: ( manisch depresief ) (nu 2jaar beter verklaard) toen vaak opgenomen geweest.
Er was daarna een overgangs regelen 1week moeder,1week vader.
Later is dat dat ik minder naar me moeder kon geworden alleen nog vakantie's of weekenden.
In die tijd is ze nog een keer opgenomen geweest in (Zon en Schild) in Amersfoort.
Van 3 tot 6 jaar heb ik helemaal bij me vader gewoond.
toen ik 7- 8 jaar was is mijn vader naar Almelo verhuisd.
toen kon ik alleen nog maar bellen met me moeder en heel soms erheen omdat ik dan in de vakantie bij me neef ging logeren in Amersfoort en daar dan ook heen kon. of soms gewoon naar haar.
Herinner me er niet zoveel nog aan.
Mijn vader woonde dus in Almelo.Na 3a4jaar daar hebben gewoond is hij naar Hoge Hexel verhuisd.
Vorige zomervakantie 06/07 woonden mijn moeder op een camping met een partner.Ik had haar gebeld en wou er graag heen en ook bij haar wonen.(me vader heeft 4kinderen)ik heb dus 2stiefbroertjes en 1 stiefzusje van 12-11-5.Zij vond het geweldig natuurlijk.( ik had me vader er nog niks over verteld dat ik bij me moeder wou wonen.Later wist hij dat dat ik het met mijn moeder had overlegd.Mijn moeder is in Hoge Hexel gekomen om mij optehalen.Van mijn vader mocht ik in de vakantie(6weken) op proeftijd bij haar ''wonen'' het verliep allemaal goed.Ik had aan mijn moeder gevraagt om naar Almelo te verhuizen zodat ik daarna bij haar kon wonen.
Zij is ongeveer een jaar geleden naar Almelo verhuisd.ik mocht daar wonen maar dan moest ik elk weekend naar mijn vader toe.Dit heb ik in het begin gedaan later kwamen er uitjes met vrienden tussen enz.
Daarna niet meer erheen gegegaan(contact tussen mijn vader en moeder is altijd al niet zo goed geweest)
Ben bij me moeder blijven wonen.Toen heeft mijn moeder ruzie met haar partner gehad was er politie thuis gekomen.toen heeft mijn moeder mijn vader gebelt of die mij wou ophalen.Hij is toen hier gekomen toen ben ik weggegaan omdat ik niet met hem mee wou.Hij heeft daarna de Jeugdzorg gebelt,heb ik paar gesprekken daar gehad in de tussentijd was ik bij me moeder.Er kwam uit dat ik bij me vader moest wonen en dat me moeder geen rechten had omdat hij de voogdij heeft.Toen de uitslag werd uitgesproken ben in bij boos naar buitengelopen.Me vader praten op me in dat ik mee naar huis moest dat dat beter was.Na mij proberen in te auto te krijgen/gooien ben ik weggelopen.Waarop hij de politie heeft gebelt.Ik ben toen 10dagen weggeweest.
Daarna naar iemand die ik kende gegegaan die heeft de politie toen gebelt dat alles goed met mij was.
ben daarna weer terug naar me moeder gegaan.Paar dagen later weer een gesprek met Jeugdzorg.Hij gaf me 2opties: 1 naar je vader terug/ 2 naar een pleeggezin in Oldenzaal/
ik heb nu 4maanden met een meisje ,en ik wou me moeder ook nog zien dus optie 2 was geen optie voor mij.
Het was te ver en daardoor raakte ik al mijn vrienden kwijt en school.Ik was dus voor het blok gezet.
Ik heb toen voor mijn vader gekozen.Omdat dat dan teminste nog iets was (school,vriendin,vriendin wonen in Almelo) (8kilometer van waar me vader woond Hoge Hexel).
Het is nu zo dat ik in 2weken 4uur naar me moeder mag dat is omgerekend 4-5dagen in het jaar?(later een vraag hierover).
De jeugdzorg heeft Family First ingeschakeld.Ik moes er aan meewerken anders moest ik naar een pleeggezin of Internaat.
heb binnekort laaste gesprek met Jeugdzorg en Family First.
Dit is mijn situatie waar ik nu in zit heb wat kleine details overgelagen maar indien belang bij beantwoord ik ze graag.Dit was mijn verhaal

Mijn vragen hieroverzijn:

Wat zijn mijn rechten wat kan ik zelf bepalen of doen?
Kan me vader/Jeugdzorg beslissen dat ik maar 4uur in 2weken naar me moeder mag(aanzienlijk weinig)?
Kunnen ze mij naar een Internaat/Pleeggezin sturen als ik me niet aan me vader zijn regel houdt?
Kan ik hier juridisch was tegen doen(alleen)?
Kan ik een regeling aanvragen zodat ik doordeweeks of de helft van de week bij me moeder kan zijn?
Heeft Jeugdzorg een fout gemaakt?
Kan de Voogdij weer 50% vader 50% moeder worden omdat ik ouder ben geworden na de rechtzaak?
Ik zou heel graag antwoorden willen hebben.

mvg

leef

Laatst aangepast door Darklevi op vr 11 jul 2008 13:06, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sietske1980

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 20:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Levi,
Wat een heftig verhaal. Ik zou als ik jou was de persoonlijke gegevens even uit je verhaal weghalen, omdat je nu erg herkenbaar bent en ook wellicht via google vindbaar door mensen van wie jij dat niet zo graag wilt.
Omdat je minderjarig bent denk ik niet dat je zelf erg veel kunt doen (juridisch gezien).

Jij kunt denk ik het beste naar een kinder en jongerenrechtswinkel gaan zie www.kinderrechtswinkel.nl of contact opnemen of langsgaan bij het juridisch loket (www.hetjl.nl, 0900-8020)

Sta je trouwens onder toezicht van Buro Jeugdzorg? (ots)

Gezien jouw leeftijd, lijkt me dat je wel zelf een stem zou kunnen hebben in de omvang van een omgangsregeling.
arizona

Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 20:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou inderdaad ook zeker deskundige bijstand zoeken bij de kinder- en jongerenrechtswinkel.

Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar als ik de wet goed lees, dan kun je, omdat je ouder dan 12 bent, wel zelf invloed uitoefenen op het een en ander.
Ook als je moeder geen gezag heeft (bij ouders heet dat "gezag", niet "voogdij"), hebben jij en je moeder recht op omgang met elkaar. Als jullie allebei vinden dat het aantal uren dat je nu bij je moeder mag zijn, niet genoeg is, dan zijn er volgens mij twee opties. Ten eerste kan je moeder aan de rechter vragen om de omgangsregeling bij te stellen. (Volgens mij kan bureau jeugdzorg dit normaal gesproken niet bepalen trouwens.) Daarnaast heb ik de indruk dat de rechter zo'n wijziging ook op jouw verzoek kan doorvoeren (artikel 1:377g BW).

Je andere vragen weet ik helaas niet te beantwoorden. Ik vind het nogal rigoureus klinken dat Bureau Jeugdzorg je naar een pleeggezin zou sturen als je niet naar de vader wil, tenzij er meer aan de hand is (ondertoezichtstelling o.i.d.).
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 1:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

arizona schreef:
Daarnaast heb ik de indruk dat de rechter zo'n wijziging ook op jouw verzoek kan doorvoeren (artikel 1:377g BW).

Die indruk is juist:
Quote:
Kenmerkend voor deze eigen rechtsingang is dat iedere minderjarige op volstrekt informele wijze de rechter kan doen blijken dat hij of zij een omgangsregeling gestart, gewijzigd of beëindigd wil zien. Dit kan bijvoorbeeld geschieden door middel van een briefje of een telefoontje of de minderjarige kan de rechter te spreken vragen.

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 12:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik sta Inderdaad o.t.s Onder toezicht stelling.
Omdat ik 1week weg ben gelopen en daarom is er sneller gehandeld is mij verteld.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds