|
Auteur |
Bericht |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 02 jul 2008 7:51 Onderwerp: |
|
|
Misschien als laatste dan nog, wat verder overigens helemaal niet juridisch is: als ik het goed begrijp wil je dat hetgeen jullie vader vroeger altijd eiste van jullie, hij nu zelf ook uitvoert. Maar als ik het goed denk te begrijpen vonden jullie dat juist een onprettige eigenschap van hem. Leer ervan en doe hem vooral niet na.
Ik hoop voor je dat je er vrede mee krijgt of dat je vader nog op tijd bijdraait. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: wo 02 jul 2008 7:58 Onderwerp: |
|
|
Misschien dat zulke logica voor jou rationeel ok te noemen is ik echter vind dat mijn vader therapie nodig heeft.
Immers ik ben niet diegene die emotioneel ontspoord genoeg is om huis en haard in te ruilen voor een vrouw zonder geweten.
Sterker nog ik vind dat elke man anno 2008 die doelbewust een echtscheiding uitlokt therapie nodig heeft.
Niks voor niks dat je op veel goede forums kunt lezen over de schade die door zulke ouders word aangericht in het wereldbeeld van kinderen.
Sterker nog de vele ontspoorde kinderen anno 2008 zijn van zulks het product.
Ik had/heb de mazzel dat ik oud genoeg ben om mijzelf te ontplooien ondanks de schade.
Doch recht heb ik op een vader ...
Dus als ik jouw redering goed begrijp, vind je bij elkaar blijven omwille van de kinderen beter? Of uit medelijden met de achterblijvende partner? Zou jij zo'n relatie willen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 02 jul 2008 14:31 Onderwerp: |
|
|
Bij jonge kinderen ga ik akkoord met het bestaan van een morele inspanningsplicht om in het belang van de kinderen te proberen bij elkaar te blijven.
Hier is het kind 29 jaar.
Je zegt dat je gedupeerd bent. Dat klopt niet. Jij hebt geen _recht_ op zijn geld of ergenis. Jij hebt geen _recht_ op een vader die zich aan jouw normen houdt. Je kunt eisen wat je wilt, maar je hebt geen poot om op te staan.
Dat je er verdriet over hebt betwijfel ik niet, en daar zal ik je ook zeker niet op aanvallen. Maar zo gaan die dingen nu eenmaal. De vader die je dacht te hebben komt niet meer terug. Met deze zul je het moeten doen. Aan jou de keuze. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|