|
Auteur |
Bericht |
keesvdmade
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 jun 2008 13:47 Onderwerp: publicatie-terinzagelegging-aanvang termijn |
|
|
Ik vroeg me het volgende af!
Wanneer ik publiceer voornemens te zijn met een artikel 19 procedure vrijstelling te verlenen en een ieder de gelegenheid bied een zienswijze in te dienen, moet ik dan de stukken een dag daarna ter inzage leggen?! Of kan dit ook op dag van publicatie zelf? En begint de termijn dan te lopen op dag ter inzage legging of een dag later.
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: do 19 jun 2008 14:42 Onderwerp: Re: publicatie-terinzagelegging-aanvang termijn |
|
|
keesvdmade schreef: | Ik vroeg me het volgende af!
Wanneer ik publiceer voornemens te zijn met een artikel 19 procedure vrijstelling te verlenen en een ieder de gelegenheid bied een zienswijze in te dienen, moet ik dan de stukken een dag daarna ter inzage leggen?! Of kan dit ook op dag van publicatie zelf? En begint de termijn dan te lopen op dag ter inzage legging of een dag later.
Alvast bedankt! |
Het antwoord op je vraag vind je in afdeling 3.4 Awb. De gemeente moet aangeven waar en wanneer de stukken ter inzage zullen liggen (art 3:12 Awb), dus meestal wordt er zoiets gepubliceerd als: de stukken die betrekking hebben op kunnen vanaf datum tot datum tijdens openingstijden worden geraadpleegd in het gemeentehuis en openbare bieb
De termijn begint te lopen met ingang van de dag waarop het ontwerp ter inzage is gelegd (art 3:16 lid 2 Awb)
groet,
jacq |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: do 19 jun 2008 18:52 Onderwerp: Re: publicatie-terinzagelegging-aanvang termijn |
|
|
keesvdmade schreef: | ... moet ik dan de stukken een dag daarna ter inzage leggen?! Of kan dit ook op dag van publicatie zelf?
Alvast bedankt! |
Dit kan m.i. niet op de dag van de publicatie zelf maar moet een dag erna of nog later zijn. Dit volgt uit artikel 3:12 Awb lid 1 "Voorafgaand aan..". Zie voor het overige het antwoord van Jacq. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 20 jun 2008 21:14 Onderwerp: |
|
|
Het kan dus ook later zijn (dat je op donderdag de aankondiging plaatst dat maandag de inspraak begint). _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|