|
Auteur |
Bericht |
jona32
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 54
|
Geplaatst: di 10 jun 2008 16:23 Onderwerp: Beëindiging met wederzijds goedkeuren |
|
|
Stel iemand wil vervroegd uittreden.
hij vraagt wel doorbetaling van zijn pensioenpremie en 70% van zijn brutoloon.
kan dit dan betiteld worden als beëindiging met wederzijds goedkeuren?
want voor zover ik weet zijn er geen juridische rechten en plichten zodra een arbeidsovereenkomst met wederzijdse goedkeuring ten einde komt.
de financiële voordeeltjes die hij na zijn uittreden geniet kunnen gezien worden als rechten en plichten(voor de ex-werkgever).
dus, hoe zou dit betiteld moeten worden?
bvd, jona |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 10 jun 2008 16:48 Onderwerp: |
|
|
Beëindiging met wederzijds goedkeuren komt neer op het sluiten van een beëindigingsovereenkomst. Daarvoor zijn zoals gewoonlijk een aanbod en een corresponderende aanvaarding voor nodig.
Als je overeenkomt om de arbeidsovereenkomst te beëindigen met doorbetaling van pensioenpremie en 70% brutoloon, zit de werkgever uiteraard wel vast aan die doorbetaling! Die voorwaarden maken immers deel uit van de overeenkomst waarbij de arbeidsovereenkomst is beëindigd. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: di 10 jun 2008 16:51 Onderwerp: |
|
|
Goeie vraag. Ik heb geen idee hoe dit precies zit. Volgens mij ontstaat er een na de beeindiging een soort fictieve arbeidsovereenkomst.
Dat wil zeggen dat in fiscaal opzicht nog wel een arbeidsovereenkomst bestaat maar tussen partijen is in dit geval volgens mij sprake van een 'normale' (duur)overeenkomst waarbij de regels van het algemene contractenrecht van toepassing zijn. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 10 jun 2008 17:00 Onderwerp: |
|
|
Goed punt inderdaad wat betreft de fiscale behandeling van die financiële voordeeltjes. Vallen die niet onder loon uit vroegere dienstbetrekking (of hoe dat veld ook precies mag worden genoemd op het belastingformulier)? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|